NEA

Pirelli & Lamborghini γιορτάζουν συνεργασία 50 ετών!

Veneno_1

Από την Miura μέχρι την Aventandro, όλες οι θρυλικές Lamborghini είχαν τα δικά τους αποκλειστικά ελαστικά Pirelli…

Η Pirelli με υπερηφάνεια γιορτάζει τα 50ά γενέθλια της Lamborghini, και τη συνεργασία της Ιταλικής φίρμας με τη διάσημη κατασκευάστρια υπεραυτοκινήτων. Το ‘Ίδρυμα Pirelli’ φιλοξένησε τη συνέντευξη τύπου που δόθηκε με την ευκαιρία των εορτασμών για τα πενήντα χρόνια της Lamborghini, που ξεκίνησαν στο Μιλάνο και θα ολοκληρωθούν στα κεντρικά γραφεία της Lamborghini στο Sant’Agata, με παράλληλες εκδηλώσεις σε Forte dei Marmi, Ρώμη και Μπολόνια.

Η επιλογή της Pirelli και του Ιδρύματός της για το ξεκίνημα των επετειακών εκδηλώσεων της Lamborghini δεν είναι τυχαία, καθώς τιμά την πολύπλευρη συνεργασία που έχει οδηγήσει σε μία από τις σημαντικότερες περιόδους της τεχνικής και πολιτιστικής ιστορίας του αυτοκινήτου. Η συνεργασία, που ξεκίνησε την εποχή των πρωτοπόρων και θρύλων της βιομηχανίας όπως ο Ferruccio Lamborghini και ο Leopoldo Pirelli, παραμένει αμετάβλητη μέχρι σήμερα και ενώνει του σημερινούς ηγέτες της εταιρίας.

Miura 1970Η συνεργασία μεταξύ Pirelli και Lamborghini χρονολογείται από το 1963: τη χρονιά στην οποία ο Ferruccio Lamborghini θέλησε να εφοδιάσει το πρώτο του αυτοκίνητο με ελαστικά Pirelli. Αυτό ήταν το 350 GTV, που λανσαρίστηκε σαν πρωτότυπο στο Σαλόνι Αυτοκινήτου του Τορίνο την ίδια χρονιά.

Τόσο το συγκεκριμένο μοντέλο όσο και η έκδοση παραγωγής, με το σήμα 350 GT, που παρουσιάστηκε στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης την επόμενη χρονιά χρησιμοποιούσε το Cinturato HS της Pirelli: δημιουργήθηκε τότε για σπορ αυτοκίνητα που μπορούσαν να αναπτύξουν ταχύτητα μέχρι 240χλμ/ωρα. Η ένδειξη HS σήμαινε ‘high speed’, δηλώνοντας την ικανότητα του ελαστικού να αντέξει τις σταθερά υψηλές ταχύτητες που παρήγαγαν τα υπεραυτοκίνητα της δεκαετίας του 1960.

Εν τούτοις, το 1966 ήταν η χρονιά κατά την οποία η Lamborghini ενηλικιώθηκε με το λανσάρισμα της θρυλικής Miura. Ελαστικά για τη Miura προστέθηκαν στη γκάμα Pirelli το 1967 – μαζί με τον εξοπλισμό πρώτης τοποθέτησης (ΟΕ) των Lamborghini 350 GT και 400 GT – αλλά το τελευταίο μοντέλο ωφελήθηκε από τη νεότερη γενιά των ελαστικών Cinturato HS: το CN72, σε διάσταση 205 VR 15. Το νέο ελαστικό λανσάρισε ένα πιο προηγμένο σχέδιο πέλματος συγκριτικά με το κλασικό Cinturato, το CA67 – πιο αθόρυβο και πιο άνετο. Αυτό στη συνέχεια υιοθετήθηκε σαν εξοπλισμός πρώτης τοποθέτησης (ΟΕ) από όλες τις Lamborghini που ακολούθησαν, συμπεριλαμβανομένης της Espada του 1968.

Όταν η Lamborghini ζήτησε ένα ανανεωμένο ελαστικό ‘Series 70’ για τη Miura μερικά χρόνια αργότερα με πολύ χαμηλότερο προφίλ για βελτιωμένο κράτημα, η Pirelli λανσάρισε το νέο Cinturato CN73 σε διάσταση 225/70 VR 15. Αυτό προετοίμασε το δρόμο για το ελαστικό χαμηλού προφίλ που θα κυκλοφορούσε σαν Pirelli P7, το οποίο επέλεξε η Lamborghini το 1971 σαν ΟΕ για το τελευταίο μοντέλο της: τη θρυλική Countach, που προσδιόρισε την έννοια του υπεραυτοκινήτου της δεκαετίας του ’70.

Η Lamborghini ήταν αυτή που λανσάρισε και πάλι ένα νέο προϊόν Pirelli το 1988. Η έκδοση Countach ‘Anniversary’ – που κυκλοφόρησε για να σηματοδοτήσει τα 25α γενέθλια της – ήταν από τα πρώτα υπεραυτοκίνητα που χρησιμοποίησαν τη νέα οικογένεια ελαστικών Pirelli P Zero.

Η συνεργασία μεταξύ Pirelli και Lamborghini δεν είναι απλά τεχνικού χαρακτήρα. Μοντέλα Lamborghini συχνά πρωταγωνιστούν σε διαφημίσεις της Pirelli.  Η Lamborghini Countach Anniversary, για παράδειγμα, χρησιμοποιήθηκε σε μία σειρά διαφημιστικών της Pirelli σε όλη την Αμερική και Νοτιοανατολική Ασία, ενώ η Miura ήταν η σταρ σε μία διαφήμιση του 1970 για ελαστικά ΟΕ της Pirelli. Η διαφήμιση απλά αλλά απόλυτα πειστικά δήλωνε το εξής: «Η Miura επέλεξε Pirelli Cinturato.”

Μεταξύ 1986 και 1988, η Lamborghini παρήγαγε το απόλυτο 4×4: την LM002. Γι’ αυτό τον προάγγελο της σύγχρονης γκάμας πολυτελών οχημάτων off-road, η Pirelli δημιούργησε τη σειρά Scorpion, με καινοτόμα χαρακτηριστικά όπως η χρήση Kevlar στο σκελετό και μία νέα δομή run-flat.

Η LM002 έλαβε μέρος στο Ράλι Παρίσι – Ντακάρ 1988, σηματοδοτώντας το ξεκίνημα της συνεργασίας μεταξύ Lamborghini και Pirelli στο μηχανοκίνητο αθλητισμό. Αυτή η συνεργασία παραμένει πολύ ισχυρή ακόμα και σήμερα, με την Pirelli αποκλειστικό προμηθευτή του Super Trofeo Lamborghini Blancpain.

Το 1990, εμφανίστηκε στο προσκήνιο η Lamborghini Diablo. Κατασκευάστηκαν 3000 αυτοκίνητα αυτού του μοντέλου, όλα εφοδιασμένα με ελαστικά Pirelli, ενώ στις αρχές του νέου αιώνα κυκλοφόρησαν οι Murcielago (2002) και Gallardo (2003) – και οι δύο χρησιμοποιούσαν P Zero Rosso. Μία Lamborghini Diablo έπαιξε στην ταινία ‘Mission Zero’ της Pirelli το 2007, όπου πρωταγωνιστούσε η Χολιγουντιανή σταρ Uma Thurman, ενώ η Diablo ήταν και πάλι αυτή που λανσάρισε το Winter Sottozero II της Pirelli το 2008, με μία θεαματική επίδειξη στο χιόνι στο Ζερμάτ.

Και αυτή η εντυπωσιακή ιστορία συνεχίζεται μέχρι σήμερα. Η τεχνολογία και η ασφάλεια Pirelli εξακολουθούν να αποτελούν αναπόσπαστο κομμάτι των Lamborghini: η νέα Aventador LP 700-4 Roadster χρησιμοποιεί μία ειδική έκδοση P Zero. Η Veneno, ένα dream car που δημιουργήθηκε για την 50ή επέτειο της Lamborghini, εφοδιάζεται με αποκλειστικά ελαστικά Pirelli που φέρουν χαρακτηριστικό κόκκινο λογότυπο εμπνευσμένο από τα P Zero Formula 1.

caroto

Ένας για όλους και όλοι για το caroto.gr! Το προφίλ της ομάδας του μοναδικού site στο διαδίκτυο που εστιάζει στην τεχνολογία του αυτοκινήτου!

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Σχόλια

  1. Καλημέρα alexisphoto!

    Πάμε στα γρήγορα… Το εν λόγω άρθρο προέρχεται από δελτίο Τύπου της Pirelii και είναι λέξη προς λέξη μεταφρασμένο. Επισυνάπτουμε μέρος του παρακάτω:

    The LM002 took part in the 1988 Paris-Dakar Rally, marking the beginning of
    Lamborghini and Pirelli’s motorsport association. Pirelli says this remains a
    very strong relationship to this day, and the Italian tyre maker serves as the
    exclusive supplier of the Super Trofeo Lamborghini Blancpain.

    Είδαμε τα σχετικά link που μας έστειλες και μας ξένισαν. Βέβαια, αν ψάξεις λίγο περισσότερο στο Google θα βρεις άλλα άρθρα που αναφέρουν, την ίδια χρονιά με τον Murani στην Ελλάδα, την εμφάνιση της LM002 και στο Dakar.

    http://www.autodrome.fr/Lamborghini_LM002_Dakar.htm

    Then, just after the experience Munari in Greece, it was in 1988 Paris-Dakar: private crew concet-Kurzen on LM002 in marathon category – cars almost standard – had to abandon.

    Επι της ευκαιρίας, οι πληροφορίες απο την Wikipedia.org είναι αναμφίβολα εξαιρετικές σαν εργαλείο αλλά δεν θα πρέπει να λαμβάνονται ως “ευαγγέλιο” καθώς αρκετές φορές που έχουμε διασταυρώσει στοιχεία παρουσιάζονται ανακρίβειες. Σε καμια περίπτωση πάντως δεν αμφισβητούμε το απίστευτο περιεχόμενο της wikipedia που λύνει τα χέρια για άμεση πληροφόρηση.

    Θα το ψάξουμε περισσότερο και επανερχόμαστε…

    1. καλημέρα και σε ευχαριστώ για την άμεση απάντηση.
      Η αλήθεια βρίσκεται μάλλον κάπου στη μέση.
      Αν δεν κάνω λάθος η μετατροπή του πολεμικού θηρίου σε αγωνιστικό σταμάτησε γιατί (επίσημα) τελείωσε η χρηματοδότηση!
      Ανεπίσημα, μάλλον την κόψανε από μέσα, γιατί δεν είχε καμία ελπίδα να προκριθεί! Όσο και να κόψεις από τους 2,5τόνους δεν ελαφραίνει αρκετά για να μπει δυναμικά στο παιχνίδι. Ο Ανταγωνισμός ήταν πολύ μπροστα:
      pajero, 205, 405, 959 kok αστέρια όλα!!!
      Το λινκ που έχεις είναι από αγώνα του Ντακάρ το 1996. Δηλ τρία χρόνια μετά από το τέλος της παραγωγής του.
      Μάλλον πρόκειται για κάποια ιδιωτική συμμετοχή και όχι την ίδια την εταιρία.
      Ο ελληνικός τύπος είχε φιδωλή αναφορά στο LM002. Εμφανίστηκε στο car&driver αρχικά, αργότερα στο AMS και μετά στο Auto Off. Οι πληροφορίες που έχω είναι κατά βάση από εκεί.
      Σε/σας ευχαριστώ και πάλι για τη φιλοξενία.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά. Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock. Το caroto team σας ευχαριστεί!