Το πως η αμερικανική μεγαλούπολη έφτασε σε αυτό το σημείο είναι απόρροια κυρίως των λάθος εκτιμήσεων και ενεργειών που έκαναν στην πορεία των χρόνων οι Big Three και όχι μόνο.
Τo Detroit, η πρωτεύουσα της αμερικάνικης αυτοκινητοβιομηχανίας, η παραδοσιακή έδρα των λεγόμενων Big Three (General Motors, Chrysler και Ford), η πόλη που γνώριζε πολύ μεγάλη ακμή μέχρι και τη δεκαετία του ’80 κήρυξε ως δήμος πτώχευση. Κι αυτό γιατί τα τεράστια ποσοστά ανεργίας συρρίκνωσαν τον πληθυσμό του, στις μόλις 685.000 από τα 1,85 εκατομμύρια του παρελθόντος και το μετέτρεψαν ουσιαστικά σε μια πόλη φάντασμα με περισσότερα από 78.000 άδεια κτίρια, με ελάχιστα έσοδα και τεράστια έσοδα.
Το πως η αμερικανική μεγαλούπολη έφτασε σε αυτό το σημείο είναι απόρροια κυρίως των λάθος εκτιμήσεων και ενεργειών που έκαναν στην πορεία των χρόνων οι Big Three και όχι μόνο. Πρώτο και καλύτερο στη λίστα το λάθος στην εκτίμηση της δυναμικής των Ιαπώνων γενικά και της Toyota ειδικά. Ουσιαστικά οι αμερικανοί άφησαν στους Ιάπωνες τις μικρές κατηγορίες, με αποτέλεσμα να αρχίσουν να χάνουν μερίδια αγοράς. Ειδικά σε από τη στιγμή που τα ιαπωνικά ήταν και εξαιρετικά ποιοτικά.
Το δεύτερο λάθος σε όλη αυτήν την πορεία ήταν η αδυναμία προσαρμογής στα σύγχρονα δεδομένα , που ισχύουν τα τελευταία 5 χρόνια. Ενώ τα υβριδικά, το downsizing και τα ηλεκτρικά μοντέλα έχουν έρθει έντονα στο προσκήνιο οι αμερικανοί κατασκευαστές στην τελευταία έκθεση του Ντιτρόιτ (τι ειρωνεία) παρουσίασαν μόνο τεράστια, ενεργοβόρα pick-up και μεγάλες λιμουζίνες.
Μοιραία λοιπόν τα εργοστάσιά τους στο Detroit έκλεισαν, μοιραία οι εργαζόμενοι περιορίσθηκαν και μοιραία η πόλη δήλωσε πτώχευση. Το Detroit πάντως φαίνεται να είναι καμμένο χαρτί ακόμα κι αν τα πράγματα αλλάξουν ριζικά, μιας και κανείς δεν θα θέλει να επενδύσει σε μια πόλη που είναι συνδεδεμένη με την αποτυχία ενός ολόκληρου βιομηχανικού κλάδου.
Με τη συνεργασία του carzine.gr
To “bιg is beautiful” δεν υσχείει πλέον. Τα τεράστια αυτοκίνητα με τις τους κινητήρες “ρουφήχτρες” καυσίμων είναι πλέον μόνο για τους αμαξοκάγκουρες.
Οι στατιστικές έδειχναν ίσως και πρίν την κρίση της Leaman Bros ότι οι νέες γενιές ενδιαφέρονται για τις νέες ταμπλέτες και έξυπνα κινητά, και όχι για αγορά αυτοκινήτου ή σπιτιού.
Οι παλιές εταιρίες δεν το έλαβαν εγκαίρως το μύνημα και δεν προσαρμόστηκαν άμεσα.
ΥΠο κατάρρευση και πτωχευση ειναι ολη η Ελλαδα το Ντιτροιτ μας μαρανε