ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ

Bosch, υβριδικό σύστημα με μικρότερο κόστος!

Bosch BRS Boost Recuparation System (13)

Η γερμανική εταιρία παρουσίασε ένα νέο υβριδικό σύστημα υποβοήθησης που τοποθετείται ανάμεσα στα start/stop και σε ένα πλήρως υβριδικό.

Bosch BRS Boost Recuparation System (8)Ποιο είναι ένα από τα σημαντικότερα ζητήματα στα υβριδικά αυτοκίνητα; Το κατασκευαστικό κόστος το οποίο μετακυλύετε στην τελική τιμή του προϊόντος και ευτυχώς δεν είναι τόσο μεγάλο χάρη και στην πριμοδότηση ανά χώρα. Τα φουλ υβριδικά αυτοκίνητα είναι μία καλή λύση για την μείωση της κατανάλωσης και των ρύπων. Από την άλλη, τα τμήματα μάρκετινγκ έσπευσαν να βαπτίσουν πριν από καιρό ως «mild hybrid» τα αυτοκίνητα με σύστημα start/stop (βέβαια δεν υπάρχει καμία σχέση με υβριδικό αφού δεν έχουμε διασταύρωση διαφορετικών πηγών κίνησης).

Όπως και να ‘χει τα start/stop συμβάλλουν και αυτά στην εξοικονόμηση καυσίμου (όσο μικρή και αν είναι αυτή, εδώ παίζει ρόλο το περιβάλλον κίνησης) ενώ πλέον πολλοί κατασκευαστές τα περιλαμβάνουν στάνταρ (ανάλογα με τη έκδοση κινητήρα ή εξοπλισμού). Bosch BRS Boost Recuparation System (5)Υπό αυτό το πρίσμα η Bosch ανακοίνωσε πριν από μερικές εβδομάδες στην Φρανκφούρτη την εξέλιξη του συστήματος BRS (Boost Recuparation System) που δοκιμάζεται ήδη σε ένα VW Passat. Το BRS απαρτίζεται από ένα ηλεκτροκινητήρα σε ηλεκτρικό κύκλωμα 48V (υπάρχει υποδομή ανόρθωσης τάσης DC/DC ακόμη και στο τωρινό δίκτυο 12V, ωστόσο στα επόμενα χρόνια το ηλεκτρικό κύκλωμα των αυτοκινήτων θα πάει προς τα 48V) ώστε η απόδοσή του να τετραπλασιάζεται.

Bosch BRS Boost Recuparation System (2)Κατά την επιβράδυνση ο ηλεκτροκινητήρας λειτουργεί σαν γεννήτρια αποθηκεύοντας την παραγόμενη ενέργεια σε μπαταρία λιθίου-ιόντων ενεργειακού φορτίου 0,25 kWh. Η χωρητικότητα της μπορεί να μην είναι σπουδαία αλλά μεγαλύτερη μπαταρία θα σήμαινε και μεγαλύτερο κόστος.  Σαν boost ο ηλεκτροκινητήρας μπορεί να υποβοηθήσει τον παλινδρομικό κινητήρα παρέχοντας μέχρι και επιπλέον 10 kW ισχύος και 150 Nm ροπής. Συνοψίζοντας το σύστημα της Bosch χρησιμοποιεί την ενέργεια που παράγεται κατά και από την πέδηση ώστε να την χρησιμοποιήσει όποτε χρειαστεί σαν boost υποβοήθησης.

Επιπρόσθετα, το BRS  εκτελεί καθήκοντα συστήματος start/stop ενώ μπορεί να απομονώνει τον παλινδρομικό κινητήρα από την μετάδοση ώστε το όχημα να ρολάρει ελεύθερα με την ελάχιστη δυνατή κατανάλωση. Άσχετο-σχετικό: στην κατηφόρα όταν ένας οδηγός επιλέξει «νεκρά» το μοτέρ εξακολουθεί να καταναλώνει καύσιμο (σε ρελαντί ρυθμό) σε αντίθεση με όταν έχει «κουμπωμένη» σχέση όπου διακόπτεται ο ψεκασμός. Για το βέλτιστο αποτέλεσμα ο οδηγός πρέπει να εκτιμήσει την κλίση της κατηφόρας δηλ. αν η κατηφόρα είναι τόσο μεγάλη ώστε να υπερνικηθούν οι τριβές της μετάδοσης.

Bosch BRS Boost Recuparation System (1)Σύμφωνα με την Bosch το όφελος για την μείωση της κατανάλωσης μπορεί να φτάσει το 15% με παραπλήσια μείωση στην εκπομπή CO2, ειδικά το τελευταίο αρέσει στους κατασκευαστές που πασχίζουν να βρουν τρόπους μείωσης των ρύπων. Ειδικά στην περίπτωση που το BRS συνδυαστεί με τον ηλεκτρονικό συμπλέκτη (e-clutch), που επίσης εξελίσσει αυτήν την περίοδο η γερμανική εταιρεία, η χρήση του όλου πακέτου θα είναι ιδιαίτερα αποτελεσματική στο μποτιλιάρισμα μιας και η εξοικονόμηση καυσίμου θα αγγίζει το 25%.

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά. Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock. Το caroto team σας ευχαριστεί!