Audi, στην γραμμή παραγωγής του Α3!

caroto in Audi production line in Ingolstadt (25)

To caroto.gr ταξίδεψε μέχρι το εργοστάσιο της Audi στο Ingolstadt και σας μεταφέρει από πρώτο χέρι πως κατασκευάζεται ένα αυτοκίνητο σε μία υπερσύγχρονη γραμμή παραγωγής!

Audi A3 Produktion in IngolstadtΑν ποτέ τύχει να επισκεφθείτε ένα υπερσύγχρονο εργοστάσιο που κατασκευάζει αυτοκίνητα, να είστε σίγουροι πως θα έχετε ένα… ήσυχο πρωινό! Ναι, μία από εντυπώσεις που απομένουν μετά από μία περιήγηση στην γραμμή παραγωγής του Audi A3 στο Ingolstadt (κοντά στο Μόναχο) είναι το ήσυχο και εξαιρετικά καθαρό περιβάλλον.

Εκεί δεν θα συναντήσετε σε κανένα σημείο μουντζουρωμένες φόρμες ή δεν θα ξεκουφαθείτε από κάποια εργαλειομηχανή καθώς το εργοστάσιο μοιάζει περισσότερο με ένα πεντακάθαρο μαιευτήριο (μάλιστα, οι περισσότεροι μηχανικοί είναι ντυμένοι στα λευκά) που φέρνει στην ζωή τετράτροχα μοντέλα. Τα ρομπότ εκτελούν με απόλυτη αρμονία την συναρμολόγηση των εξαρτημάτων με το ανθρώπινο χέρι να συμπληρώνει την εικόνα ενός εργοστασίου που καθημερινά επεξεργάζεται 1.700 τόνους μετάλλου από τους οποίους προκύπτουν 530.000 διαφορετικά εξαρτήματα.

caroto in Audi production line in Ingolstadt (16)

  • Το μέταλλο φτάνει στο εργοστάσιο σε τεράστιες κουλούρες των 35 τόνων όπου ξεδιπλώνεται και κόβεται σε 12μετρα κομμάτια αφήνοντας τα να καλμάρουν πριν την κατεργασία. Στην φάση της κατεργασίας από πρέσες που ασκούν πίεση 70.000 kN και λοιπές εργαλειομηχανές υπάρχουν 18 ξεχωριστές γραμμές.[/dropcap]
  • Από εκεί και πέρα περίπου 1.600 μεγάλα και μικρά ρομπότ αναλαμβάνουν την συγκόλληση των μορφοποιημένων μερών σχηματίζοντας σταδιακά το πλαίσιο. Οι βραχίονες των ρομπότ (που πλέον λειτουργούν ηλεκτρομηχανικά και όχι πνευματικά για μεγαλύτερη ταχύτητα) έχουν ηλεκτροπόντες, φανταστείτε κάτι σαν δαγκάνες οι οποίες όταν μαγκώσουν δύο μέταλλα προκαλούν σημειακή συγκόλληση λόγω ισχυρού ρεύματος που φτάνει τα 5.000 Α. Στο τελικό στάδιο συγκόλλησης υπάρχουν ρομπότ που ελέγχουν για τις σωστές προδιαγραφές και διαστάσεις του πλαισίου (με λέιζερ) καθώς και την ποιότητα της συγκόλλησης (με υπέρηχους).[/dropcap]
  • Αφού έχουν προστεθεί οι πόρτες, η οροφή και τα καπό το αμάξωμα πλέον περνά στην φάση του γαλβανίσματος και βυθίζεται σε ένα μεγάλο λουτρό από φωσφατούχο διάλυμα πλούσιο σε ψευδάργυρο ώστε να αποκτήσει αντιοξειδωτικές ιδιότητες. Εν συνεχεία το αμάξωμα βάφεται από ειδικά ρομπότ τα οποία φέρουν στους βραχίονές τους ακροφύσια που ψεκάζουν περίπου 4,5 κιλά χρώματος ενώ η εναλλαγή σε άλλη απόχρωση μπορεί να γίνει μέσα σε 10 δευτερόλεπτα! Το σετ με τα ακροφύσια περιστρέφεται μέχρις τις 45.000 σ.α.λ. ενώ το αμάξωμα είναι ηλεκτρισμένο με αρνητικό φορτίο ώστε η θετικά φορτισμένη βαφή να προσκολλάτε στο αμάξωμα με εξαιρετικά μικρές απώλειες. Αφού περαστεί και η τελική στρώση της βαφής (υπάρχουν συνολικά πέντε στρώσεις από την φωσφάτωση μέχρι την τελική λάκα) το αμάξωμα στεγνώνει σε φούρνο για 30 λεπτά της ώρας σε θερμοκρασία έως 185 βαθμούς κελσίου.
  • Στη συνέχεια εμπλέκεται και ο ανθρώπινος παράγοντας περνώντας στην φάση της συναρμολόγησης των καλωδιώσεων, των επενδύσεων της καμπίνας και των πάνελ των θυρών, των καθισμάτων, των πεντάλ, την υποδοχή του ταμπλό και άλλων βασικών μερών. Κατόπιν, επέρχεται το «πάντρεμα» όπως χαρακτηριστικά το αποκαλούν οι ειδικοί της Audi από δύο γραμμές κατασκευής. Στο σημείο αυτό το αμάξωμα μοντάρεται πάνω στην πλατφόρμα με τα μηχανικά μέρη (κινητήρα, αναρτήσεις κ.λπ.) ενώ συναρμολογούνται οι πόρτες (οι οποίες είχαν αφαιρεθεί νωρίτερα μετά τον φούρνο), οι προφυλακτήρες, οι τροχοί έτοιμοι με τα ελαστικά, οι τελικές επενδύσεις στο εσωτερικό και στα καθίσματα κ.λπ.
  • Ένα Audi A3 είναι πλέον έτοιμο και με την μηχανή να παίρνει εμπρός για πρώτη φορά πάνω στο σασί όλο το αυτοκίνητο ελέγχεται πάνω σε ελεύθερους κυλίνδρους. Κατόπιν περνά από ένα ντους ώστε να εξακριβωθεί η στεγανότητα της καμπίνας ενώ κατόπιν ακολουθεί ο τελικός οπτικός έλεγχος με την βοήθεια οργάνων μέτρησης.

ΜΕ ΜΙΑ ΜΑΤΙΑ

  • 2.500: είναι η συνολική ημερήσια παραγωγή στο εργοστάσιο του Ingolstadt (Α3, A4, A5 & Q5)
  • 1.600: τόσες είναι οι συγκολλήσεις που πραγματοποιούνται από τα ρομπότ.
  • 380: είναι η τάση που υπάρχει στο λουτρό κατά την φάση του γαλβανίσματος.
  • 70.000: είναι τα Volt που δημιουργούν ηλεκτροστατικό πεδίο για να προσκολλάτε η βαφή.
  • 120: είναι ο μέσος αριθμός των εξαρτημάτων που συναρμολογούνται σε μια κονσόλα.
  • 1.700: τόσοι τόνοι απαιτούνται σε ημερήσια βάση στο εργοστάσιο.
  • 290.000: λιγότεροι τόνοι CO2 από 01/2012 με την χρήση ανανεώσιμων πηγών ενέργειας.
  • 2.700.000: είναι η έκταση σε τ.μ. που καταλαμβάνουν οι εγκαταστάσεις της Audi στο Ingolstadt.
  • 35.000: μία ολόκληρη πόλη απασχολείται στο εργοστάσιο της Audi ανά τρεις βάρδιες.

Διαβάστε για την περιήγηση του caroto.gr στις εγκαταστάσεις της Schaeffler!

Ετικέτες

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close
Close