ΔΟΚΙΜΕΣ

Audi A3 Sportback 1.4 TFSI COD [test drive]

Audi A3 Sportback S line/Standaufnahme

Υπάρχουν κάποιες τεχνολογίες που αρχικά σε κάνουν να δυσπιστείς ως προς την αποτελεσματικότητά τους. Όταν όμως τις δοκιμάσεις και πειστείς πως κάνουν όσα υπόσχονται, σου δημιουργούν την αίσθηση ότι θα έπρεπε να βρίσκονται σε κάθε αυτοκίνητο.

Ήταν πριν από δύο χρόνια περίπου όταν σε μια παρουσίαση ανανεωμένης έκδοσης VW Polo οι άνθρωπο της εταιρίας μας είπαν: «Σας έχουμε μία έκπληξη! Σήμερα θα είστε οι πρώτοι άνθρωποι στον κόσμο που θα δοκιμάσετε τη νέα μας τεχνολογία, η οποία βρίσκεται ακόμη σε στάδιο εξέλιξης!». Λίγο αργότερα μας εξήγησαν ότι πρόκειται για ένα σύστημα που απενεργοποιεί αυτόματα τους δύο από τους τέσσερις κυλίνδρους όταν κινείσαι με σταθερή ταχύτητα χωρίς να πατάς πολύ το πεντάλ του γκαζιού. Μας είπαν επίσης ότι το σύστημα αντιλαμβάνεται αυτόματα κι ακαριαία την ανάγκη για περισσότερη ροπή, όταν πιέσεις πιο βαθιά το πεντάλ του γκαζιού και ενεργοποιεί και πάλι τους δύο κυλίνδρους.

Η πρώτη μας αντίδραση, όχι μόνο εμάς των Ελλήνων, ήταν ένα χαμόγελο αμηχανίας. Κάποιοι λίγο πιο δύσπιστοι είπαν «εγώ πάντως αυτό δεν θέλω να το οδηγήσω». Οι περισσότεροι συζητούσαμε πως θα είναι ενοχλητικό να αισθάνεσαι το τράνταγμα και να ακούς τον ήχο των κυλίνδρων κάθε τόσο ενώ οδηγείς. Η πραγματικότητα όμως ήταν πολύ διαφορετική!

Μετά τα πρώτα 3-4 χιλιόμετρα νομίζαμε ότι τελικά μας έδωσαν κάποια από τις συμβατικές εκδόσεις που δεν έχουν αυτό το σύστημα… Μέχρι που παρατηρήσαμε μια μικρή και διακριτική ένδειξη στον πίνακα οργάνων που μας ενημέρωνε για την κατάσταση των κυλίνδρων καθώς κινούμασταν! Παγώσαμε, αποβάλλαμε κάθε αρνητική σκέψη για τη συγκεκριμένη τεχνολογία και τους Γερμανούς μηχανικούς κι όταν γυρίσαμε στο ξενοδοχείο ακούσαμε τους πάντες να μιλούν για ενθουσιασμό γι’ αυτό το σύστημα!

Από τότε, το COD (Cylinder on Demand) λανσαρίστηκε σε διάφορα μοντέλα του ομίλου VW, με πιο πρόσφατο το A3 Sportback 1.4 TFSI που οδηγήσαμε πρόσφατα. Για άλλη μια φορά διαπιστώσαμε ότι το σύστημα αυτό λειτουργεί χωρίς οι επιβάτες να αντιληφθούν το παραμικρό! Όταν οι στροφές του κινητήρα είναι μεταξύ 1400 rpm και 4000 rpm και η ροπή κυμαίνεται από 25 Nm έως 100 Nm το COD κάνει το θαύμα του σε χρόνο που μετριέται σε χιλιοστά του δευτερολέπτου (από 13 έως 36). Και μπορεί το όφελος από την χρήση της τεχνολογίας να δείχνει μικρό (0,4 lt/100 km), όμως σκεφτείτε ότι πρόκειται για ένα μοτέρ TFSI το οποίο προσφέρει ήδη σημαντικά μειωμένη κατανάλωση καυσίμου.

Ο κινητήρας του αυτοκινήτου που δοκιμάσαμε έχει κι άλλες αρετές, πέρα από τη χαμηλή κατανάλωση. Αποδίδει 140 ίππους στις 5.000 rpm, έχει μέγιστη ροπή 250 Nm στις 1500 rpm και κυρίως η απόδοσή του είναι γραμμική σε όλο το φάσμα των στροφών. Οι επιδόσεις που χαρίζει (0-100 km/h σε 8,4 sec με τελική ταχύτητα 213 km/h) ικανοποιούν πλήρως ακόμη και τους πιο απαιτητικούς. Το ίδιο ισχύει και για την οδική συμπεριφορά, η οποία διακρίνεται για την ουδετερότητά της και τις προοδευτικές αντιδράσεις κοντά στο όριο ενώ ενώ η κατανάλωση σε μεικτές συνθήκες δεν ξεπέρασε τα 7,5 lt/100 km.

Τα υπόλοιπα είναι όπως τα γνωρίζαμε από τις άλλες εκδόσεις Audi A3: πολύ καλοί χώροι, κορυφαία εργονομία, ποιότητα κατασκευής… από άλλο πλανήτη και ικανοποιητική άνεση (το αυτοκίνητο που οδηγήσαμε είχε ζάντες 18 ιντσών και την σπορ ανάρτηση της έκδοσης S-Line). Η τιμή του A3 Sportback 1.4 TFSI COD δεν είναι καθόλου χαμηλή (24.500 ευρώ), όμως δικαιολογείται πλήρως από τον πολύ πλούσιο εξοπλισμό, την κορυφαία τεχνολογία και τον premium χαρακτήρα του αυτοκινήτου. Εάν έχετε αυτά τα χρήματα, αξίζει να «επενδύσετε» στο συγκεκριμένο μοντέλο!

Audi A3 Sportback 1.4 TFSI COD – Τεχνικα χαρακτηριστικα
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Κυβισμός 1.395 cc
Διάμετρος x διαδρομή 74,5 x 80,0 mm
Διάταξη/κύλινδροι εγκάρσια τοποθετημένος/τετρακύλινδρος σε σειρά
Ισχύς 103 kW (140 PS) / 5.000 rpm
Ροπή 250 Nm (25,5 kgm) / 1.500-3.500 rpm
Τροφοδοσία Άμεσος ψεκασμός με υπερτροφοδότηση και σύστημα COD
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 8,4 sec
Τελική ταχύτητα 213 km/h
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Μέση δοκιμής 7,5 lt/100 km
Τυποποιημένη αστική/μικτή/υπεραστική 5,9 / 4,8 / 4,2 lt/100 km
Ρεζερβουάρ 50 lt
Αυτονομία (βάση της κατανάλωσης δοκιμής) 667 km
ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ
Προδιαγραφή Euro 5
Εκπομπή CO2 112 g/km
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Κίνηση Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο Μηχανικό 6 σχέσεων
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Εμπρός/πίσω Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης / Πολλαπλών συνδέσμων
ΦΡΕΝΑ
Εμπρός/πίσω Αεριζόμενοι δίσκοι/δίσκοι
ΤΡΟΧΟΙ
Τύπος ελαστικών, διάσταση Contintental ContiSportContact 5, 225/40 R18
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ
Διάταξη/υποβοήθηση Κρεμαγιέρα με ηλεκτρική υποβοήθηση
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος x πλάτος x ύψος 4310x1785x1425 mm
Μετατρόχιο (εμπρός/πίσω) 1535/1506 mm
Μεταξόνιο 2636 mm
Χώρος αποσκευών 380 lt
Απόβαρο 1220 kg
Τιμή πώλησης βασικής έκδοσης μοντέλου δοκιμής: από 24.500€ (23.540€ με απόσυρση)
Ετικέτες

Γιάννης Ζαφειρόπουλος

Η αδυναμία του Γιάννη είναι να αλλάζει και να δοκιμάζει συνεχώς νέα μοντέλα. Φυσικά, με τέσσερις ρόδες...

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close
Close