NEA

Opel, ένας αιώνας με τέσσερις βαλβίδες!

Opel-Ascona (2)

H γερμανική εταιρία γιορτάζει τα 100 χρόνια από την κατασκευή του πρώτου της κινητήρα με τέσσερις βαλβίδες…

Η πρώτη μηχανή εσωτερικής καύσης της Opel που είχε τέσσερις βαλβίδες εμφανίσθηκε το 1913 σε Grand Prix. Ο κινητήρας είχε χωρητικότητα 4,5 lt, ήταν 4κύλινδρος(!) και απέδιδε 110 ίππους. Στη συνέχεια παρουσιάστηκαν διάφορα αγωνιστικά όπως το «Green Monster» το 1914 με κινητήρα 12,3 lt και 260 άλογα που κινούσαν το 2 τόνων αγωνιστικό με τελική 228 km/h.

Στη συνέχεια οι 4βάλβιδοι κινητήρες έμειναν στο προσκήνιο έως την δεκαετία του 1950 και το Ascona 400 του 1979 μέσα από τους αγώνες. Η έκδοση παραγωγής είχε μοτέρ 2,3 lt με απόδοση 140 άλογα -περίπου 100 λιγότερα από το αγωνιστικό- με 0-100 σε 7,6 sec και τελική στα 200 km/h. Την δεκαετία του 1980 οι εταιρίες έψαχναν να βρουν τρόπους για καλύτερη κατανάλωση και λιγότερους ρύπους εστιάζοντας στην αναπνοή των μοτέρ.

Έτσι, οι 4κυλίνδροι κινητήρες πήραν ξανά τα πάνω τους και το 1988 εμφανίστηκε το Kadett Gsi 16V με 2λιτρο μοτέρ το οποίο σε συνεργασία με την Cosworth απέδιδε 150 άλογα. Το ίδιο μοτέρ χρησιμοποιήθηκε στην Formula 3 και χάρισε στην Opel 164 νίκες στο γερμανικό πρωτάθλημα. Το 1991 απέκτησε και τούρμπο κάνοντας ντεμπούτο στο Calibra Turbo 4χ4 με ισχύ 204 ίππους.

Όπως και σε άλλες εταιρίες έτσι και στην Opel οι 4βάλβιδες κυλινδροκεφαλές επικράτησαν ενώ για την γερμανική εταιρία ορόσημο ήταν το 1989 με τον 3.0 24V σε Opel και Senator και αργότερα στο Lotus Omega με τον τούρμπο 3.6 V6 των 377 ίππων. Το 1996 η Opel ήταν ο πρώτος κατασκευαστής με ντίζελ 4βάλβιδο μοτέρ άμεσου ψεκασμού και υπερτροφοδότηση.  Έτσι, τουλάχιστον θέλει να λέει η γερμανική εταιρία ως μέλος της GM αφού στην πραγματικότητα τα εύσημα ανήκουν στους Ιταλούς -στην ιδέα της Magnetti Marelli που εξέλιξε η Bosch- έφτιαξαν το πρώτο common rail μοτέρ στην Alfa Romeo 156…

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Back to top button