Πόσα χιλιόμετρα μπορείτε να κάνετε με την ρεζέρβα καυσίμου;

tank-fuel-empty (1)

Ένα εύλογο ερώτημα είναι πόση απόσταση μπορεί να διανύσει κανείς από την στιγμή που θα ανάψει αυτό το ανησυχητικό κίτρινο «λαμπάκι» της ρεζέρβας καυσίμου…

tank-fuel-empty (3)Από την στιγμή που θα ενεργοποιηθεί το λαμπάκι (ή η σχετική ένδειξη) της ρεζέρβας καυσίμου, δεν υπάρχει κανένας λόγος πανικού. Το αντίθετο, αυτό που πρέπει να κάνετε είναι να οδηγείτε με ακόμη πιο χαλαρούς ρυθμούς, ενώ αν νομίζετε πως δεν υπάρχει κάπου κοντά πρατήριο υγρών καυσίμων, φροντίστε να είστε ιδιαίτερα φειδωλοί με το γκάζι και απενεργοποιήσετε το σύστημα κλιματισμού.

Έστω και με αναμμένο το λαμπάκι υπάρχει αρκετή ποσότητα καυσίμου για απόσταση εξαρτώμενη από το στιλ οδήγησης, το μέγεθος του αυτοκινήτου και φυσικά το πόσο ενεργοβόρος/αποδοτικός είναι ο κινητήρας. Συνήθως, η ρεζέρβα κυμαίνεται από 6 έως 10 λίτρα στα πιο δημοφιλή και συνηθισμένα μοντέλα (όσο μικρότερο είναι ένα αυτοκίνητο, τόσο μικρότερη το ρεζερβουάρ και η ρεζέρβα).

fuel gauge showing and empty tankΣτα σύγχρονα αυτοκίνητο και ειδικά σε αυτά με trip computer η ένδειξη καυσίμου ενεργοποιείται στα 80-100 χλμ. προτού αδειάσει το ρεζερβουάρ, δηλ. αν υποθέσουμε πως κινείστε με μέση κατανάλωση 10 λτ./100 χλμ, τότε στο ρεζερβουάρ του αυτοκινήτου σας υπάρχουν το πολύ 10 λίτρα καυσίμου. Εδώ, καλό είναι να γνωρίζετε πόσο καίει το αυτοκίνητο σας, καθώς όταν ενεργοποιηθεί το λαμπάκι να μηδενίσετε τον χιλιομετρητή.

Έτσι, ακόμη και αν το trip computer σταματήσει να σας δείχνει τα εναπομείναντα χιλιόμετρα που μπορείτε να διανύσετε, με ένα πρόχειρο υπολογισμό μπορείτε να υπολογίσετε στο περίπου πόσα λίτρα ακόμη έχουν απομείνει στη ρεζέρβα. Ακόμη καλύτερα, αν ξέρετε και πόση είναι η χωρητικότητα της ρεζέρβας η οποία συνήθως αναφέρεται στο manual του αυτοκινήτου σας.

Το μόνο που δεν χρειάζεται είναι πανικός, οδηγείστε όσο πιο οικονομικά μπορείτε και κατευθυνθείτε στο πλησιέστερο πρατήριο. Αν δεν ξέρετε που είναι και έχετε GPS χρησιμοποιείστε το. Πάντως αν τελικά μείνετε από καύσιμο δεν χρειάζεται να ανησυχείτε για ένα: ότι έπαθε ζημιά το αυτοκίνητό σας, μιας και όλοι οι κατασκευαστές αποκλείουν το ενδεχόμενο αυτό…

Ετικέτες

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

Σχόλια

    1. Καλημέρα, οποιαδήποτε παραπάνω λειτουργία επιβαρύνει πάντα τον κινητήρα. Στην προκειμένη περίπτωση απαιτείται ενέργεια (η οποία έρχεται από το δυναμό που με την σειρά του κινείται από το μοτέρ) για να λειτουργήσει το σύστημα κλιματισμού και ο συμπιεστής του και υπάρχει μια μέση επιβάρυνση 0,5-1 λίτρου/100 χλμ. Στα μικρού κυβισμού αυτοκίνητα είναι αισθητή η ενεργοποίηση του A/C και μία ελαφριά μείωση ισχύος.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close
Close