Τι κέρδος έχουν οι κατασκευαστές ανά αυτοκίνητο;

carmakers-automotive-sales

H αυτοκινητοβιομηχανία είναι big business, μιας και τα κεφάλαια που χρειάζονται, οι επενδύσεις που απαιτούνται και συνολικά τα ποσά που παίζουν είναι πολύ υψηλά.

Το ερώτημα είναι τι κερδίζουν οι κατασκευαστές ανά αυτοκίνητο που παράγουν; Φυσικά οι δραστηριότητες των περισσοτέρων δεν περιορίζονται μόνο στην παραγωγή οχημάτων, καθώς επενδύουν και σε άλλους τεχνολογικούς κλάδους, όμως η οικονομική κρίση ανάγκασε τους πιο πολλούς να αναδιπλωθούν και να επικεντρωθούν στη βασική τους δραστηριότητα, τα αυτοκίνητα. Τα στοιχεία και τα διαγράμματα που σας παραθέτουμε προέρχονται από έρευνα του CAR, του Center of Automotive Research του γερμανικού πανεπιστημίου του Duisburg που διακρίνει τις αυτοκινητοβιομηχανίες σε μαζικές και premium.

CAR-PROFITS-2-MASSΣτους μαζικούς κατασκευαστές λοιπόν στην 1η θέση βρίσκεται η Toyota, η οποία ανά αυτοκίνητο κερδίζει 1.801 ευρώ και έχει ένα περιθώριο κέρδους της τάξης του 9%, πάντα προ φόρων και τόκων. Οι τιμές αυτές γίνονται ακόμα πιο εντυπωσιακές αν λάβει κανείς υπόψη του πως τα αντίστοιχα νούμερα πέρυσι για την Toyota ήταν 707 ευρώ και 3,5%, γεγονός που σημαίνει πως ο ιαπωνικός κολοσσός ξεπέρασε με τον καλύτερο δυνατό τρόπο τα προβλήματα που προέκυψαν από την καταστροφή στη Fukushima, ενώ εκμεταλλεύθηκε εξίσου καλά και το αδύναμο γιέν.

Ακόμα καλύτερο περιθώριο κέρδους, μιας και φτάνει το 9,3% έχει η Hyundai, όμως το κέρδος της ανά αυτοκίνητο είναι με 1.072 ευρώ σαφώς πιο χαμηλό από αυτό της Toyota, κυρίως γιατί η μέση τιμή πώλησης των μοντέλων της δεν ξεπερνά τις 11.000 ευρώ. Όπως θα δείτε από το σχετικό διάγραμμα πολύ καλά τα έχουν πάει τόσο η Kia όσο και η Nissan, ενώ από τους ευρωπαίους κατασκευαστές πρώτη είναι η Skoda και ακολουθεί η VW.

CAR-PROFITS-3-PREMIUMΣτον αντίποδα η Fiat που χάνει 130 ευρώ ανά αυτοκίνητο που κατασκευάζει, αλλά έχει βελτιώσει σημαντικά την επίδοσή της σε σχέση με πέρυσι που το αντίστοιχο νούμερο ήταν 381 ευρώ. Χασούρα για την Seat, τον όμιλο PSA, την GM Eυρώπης, την Renault -που είναι η μόνη που δεν βελτίωσε τα νούμερά της σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά- και κυρίως για την Ford Ευρώπης, που κάθε αυτοκίνητο που κατασκευάζει τη ζημιώνει 843 ευρώ, ή 5,7%.

Στους premium κατασκευαστές τα μεγέθη είναι πολύ διαφορετικά. Εδώ λοιπόν πρωταθλήτρια αναδεικνύεται η Porsche που έχει περιθώριο κέρδους 18,4% ανά αυτοκίνητο, που αντιστοιχεί σε 16.590 ευρώ. Ακολουθεί η Ferrari με περιθώριο 11,9%, αλλά καθώς τα μοντέλα της είναι αισθητά πιο ακριβά το ποσό που κερδίζει είναι 15.000 ευρώ ανά μονάδα. Ο μόνος κατασκευαστής κύρους που υπολείπεται σε σχέση με τους πρώτους μαζικούς είναι η Mercedes, που έχει περιθώριο +4,9%, που αντιστοιχεί σε 2.012 ευρώ ανά αυτοκίνητο που παράγει.

Ετικέτες

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

Σχόλια

  1. Καλο ρεπορταζ, ξεχασατε ομως να αναφερθητε στο ελληνικο κρατος το οποιο κερδιζει 200% απο τη πωληση καθε αυτοκινητου!
    Χωρις εξοδα εξελιξης, marketing κλπ. Και καποιοι λενε οτι δεν κατασκευαζουμε αυτοκινητα, για ποιο λογο; Για 4 και 9% κερδος; Πφφφφ.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close
Close