NEA

Ford Diesel με υπογραφή BP και ΕΛΠΕ

FORD FIESTA BP

Τρεις μεγάλες δυνάμεις στο είδος τους, τρία ιστορικά ονόματα, έκαστος στο είδος του, συνεργάζονται και το αποτέλεσμα είναι εντυπωσιακό. Σημαντικό στοιχείο, το γεγονός ότι ως ένα βαθμό κερδισμένος μπορεί να είναι οποιοσδήποτε κάτοχος και οδηγός αυτοκινήτου…

Ford-B-Max-DieselΕίναι γνωστή η πολυετής συνεργασία της Ford με την εταιρεία πετρελαιοειδών BP. Η συνεργασία αυτή διατηρείται στο ακέραιο τα τελευταία χρόνια και στην Ελλάδα με τον όμιλο «Ελληνικά Πετρέλαια» ως δικαιούχο εμπορικής χρήσης του ονόματος BP στην Ελλάδα να συνεχίζει αυτή την πολυετή «σχέση». Τα ΕΛΠΕ παράγουν ένα νέο καύσιμο στο αναβαθμισμένο διυλιστήριο της Ελευσίνα. Το 2012 ολοκληρώθηκε η επένδυση ύψους 1,42 δισ. Ευρώ (εντάσσεται στην κατηγορία των “mega projects”) που αφορούσε τον εκσυγχρονισμό των εγκαταστάσεων προκειμένου να παράγονται πολλαπλάσια και πιο ποιοτικά προϊόντα πετρελαίου. Πρόκειται για ένα έργο που αποτελεί τη μεγαλύτερη βιομηχανική επένδυση των τελευταίων ετών στην Ελλάδα αλλά και μια από τις μεγαλύτερες του είδους του στην Ευρώπη.

Η αναβάθμιση περιλαμβάνει την εγκατάσταση τριών κύριων μονάδων, της μονάδας υδρογονοπυρόλυσης υψηλής πίεσης (hydrocracker), της μονάδας θερμικής πυρόλυσης (flexicocker) και της μονάδας απόσταξης υπό κενό. Ως αποτέλεσμα, έχει να αυξηθεί η παραγωγή μεσαίων κλασμάτων, που αγγίζει πλέον το 75% και, ιδιαίτερα, diesel με σχεδόν μηδενική περιεκτικότητα σε θείο (ULSD), με ταυτόχρονο μηδενισμό της παραγωγής μαζούτ υψηλού θείου. Το συγκεκριμένο καύσιμο είναι και η «βάση» του BP Ultimate Diesel.

Ford-yuga-DieselΓια το σχεδιασμό και την υλοποίηση χρησιμο- ποιήθηκε τεχνολογία αιχμής και συνεργάστηκαν κορυφαίες μελετητικές και κατασκευαστικές εταιρείες από την Ελλάδα και το εξωτερικό. Σε κάθε στάδιο ακολουθήθηκαν οι αυστηρότεροι κώδικες σχεδιασμού και τα πλέον προηγμένα τεχνικά πρότυπα διεθνώς, με χρήση δαπανηρών Βέλτιστων Διαθέσιμων Τεχνικών (ΒΑΤ) και αντιρρυπαντικής τεχνολογίας. Μάλιστα, το 25% του συνολικού κόστους της επένδυσης αφορά έργα περιβαλλοντικής αναβάθμισης ενώ, σε αρκετές περιπτώσεις, έγινε επιλογή ακριβότερης τεχνολογίας, προς όφελος της υψηλότερης περιβαλλοντικής απόδοσης.

Η παραπάνω επένδυση έχει και σημαντικές θετικές περιβαλλοντολογικές επιπτώσεις καθώς μειώθηκαν όλες οι εκπομπές ρύπων. Συγκεκριμένα, οι εκπομπές διοξειδίου του θείου (SO2) μειώθηκαν κατά 70,2%, οι εκπομπές οξειδίων του αζώτου (“NOx”) κατά 11,6% και οι εκπομπές σωματιδίων (PMS) κατά 84,2%. Έτσι, το διυλιστήριο Ελευσίνας περιλαμβάνεται πλέον στα πιο σύγχρονα και αποδοτικά της Ευρώπης, ενισχύοντας την εξωστρέφεια και την ανταγωνιστικότητα του Ομίλου ΕΛΠΕ. Το ΒΡ Ultimate Diesel, σε σύγκριση με το κοινό Diesel, έχει αυξημένο αριθμό κετανίων και είναι ειδικά σχεδιασμένο για να προσφέρει περισσότερη ισχύ στον κινητήρα, λόγω καλύτερης καύσης.

Επίσης, η καλύτερη καύση, μπορεί να μειώσει τη στάθμη θορύβου λειτουργίας του κινητήρα. Επίσης παρέχει 5 φορές μεγαλύτερη καθαριστική δύναμη και έτσι βοηθά στη διατήρηση της καλής κατάστασης του κινητήρα διατηρώντας τα μπεκ έγχυσης πάντοτε καθαρά. Με αυτόν τον τρόπο ο κινητήρας αποδίδει το μέγιστο των δυνατοτήτων του. Χάρη στη βελτιωμένη καύση, το καύσιμο προσφέρει έως και 42 επιπλέον χιλιόμετρα ανά γέμισμα (βάσει μετρήσεων σε ένα τυπικό επιβατικό όχημα με πετρελαιοκινητήρα). Παράλληλα το νέο καύσιμο της BP έχει μειωμένες εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα κατά την οδήγηση, επιβαρύνοντας έτσι λιγότερο το περιβάλλον.

Ford-S-Max-DieselΜε την ευκαιρία λανσαρίσματος στην Ελλάδα του καυσίμου BP Ultimate Diesel, η Ford παρουσίασε το νέο καύσιμο στην πράξη τόσο μέσα από τεχνικές αναλύσεις της τεχνολογίας καυσίμων και κινητήρων diesel της Ford, παρουσία μάλιστα του Δρ. Βαγγέλη Καρβούνη, Παγκόσμιου Επικεφαλής της Ford στον τομέα πετρελαιοκινητήρων, με έδρα την Κολωνία. Με δεδομένο το ενδιαφέρον της ελληνικής αγοράς στα diesel αυτοκίνητα (7 προς 3 η αναλογία με τα βενζινοκίνητα) διευρύνθηκαν ιδιαίτερα οι προτάσεις της Ford στην πετρελαιοκίνηση. Η σειρά κινητήρων diesel Duratorq TDCi αναβαθμίστηκε πρόσφατα και εφοδιάζει όλα τα Ford, πλην του Ka.

Βγαίνει στα 1600 και 2000 κυβικά και όπως τόνισε ο Βαγγέλης Καρβούνης, υπεύθυνος και της εξέλιξης των diesel Ford, κρύβουν πολύ δουλειά στον τομέα έρευνας και τεχνολογίας. Ο συμπατριώτης μας επιβεβαιώνει με τον καλύτερο τρόπο, το success story ενός Έλληνα μηχανολόγου του Πολυτεχνείου που δούλεψε και διακρίθηκε στο εξωτερικό σε μια από τις πιο περιζήτητες θέσεις στην παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία. Ο ίδιος αναφερόμενος στο μέλλον της τεχνολογίας diesel, διευκρίνισε ότι υπάρχουν περιθώρια περαιτέρω βελτίωσης στην απόδοση και κατανάλωση όμως μην περιμένουμε να δούμε θεαματικές αλλαγές σε ότι αφορά την μείωση του κυβισμού.

Παρακάτω παραθέτουμε την γκάμα μοντέλων της Ford με diesel κινητήρες, τις μέσες καταναλώσεις και το πόσο κοστίζουν στην ελληνική αγορά.

Ford-Fiesta-Diesel (1)Ford Fiesta 1.6 TDCi. Το δημοφιλές μικρό της Ford φορά την έκδοση με τους 95 ίππους. Οι ρύποι CO2 της έκδοσης ECOnetic βρίσκονται στα 87 γρ./χλμ. (μηδενικά τέλη) ενώ η μέση κατανάλωση κυμαίνεται από 3,2 έως 3,8 λίτρα/100 χλμ. Η τιμή βρίσκεται στα 13.396 ευρώ.

Ford B-Max 1.6 TDCi. Το μικρό MPV με τις συρρόμενες πλαινές πόρτες φορά επίσης τον diesel με τους 95 ίππους με τους ρύπους CO2 να βρίσκονται στα 104 γρ./χλμ. και την μεικτή κατανάλωση να κυμαίνεται μεταξύ 3,6 και 4,7 λίτρων/100 χλμ. Η τιμή του ξεκινά από τα 17.004 ευρώ.

Ford-C-Max-DieselFord Focus 1.6 Durotorq TDCi. Το Focus εφοδιάζεται με το μοτέρ των 115 ίππων που έχει CO2 στα 110 γρ./χλμ. και εύρος κατανάλωσης μεταξύ 3,4 και 4,3 λίτρων. Η τιμή του ξεκινά από τα 16.797 ευρώ. Αντιστοίχως, το Focus με τον νέο 1500άρη diesel των 95 ίππων έχει τιμή βάσης στα 16.897 ευρώ.

Ford C-Max 1.6 TDCi. Για το μικρομεσαίο πολυμορφικό της η Ford προτείνει έκδοση στους 115 ίππους με μέση κατανάλωση από 3,8 έως 4,9 λίτρα/100 χλμ. και CO2 ρύπους στα 110 γρ./χλμ. Η τιμή του ξεκινά από τα 20.175 ευρώ.

Ford-Focus-DieselFord Mondeo 1.6 TDCi. Το προσφάτως ανανεωθέντα μεσαίο οικογενειακό της Ford εφοδιάζεται το μοτέρ diesel με τους 115 ίππους. Οι ρύποι CO2 βρίσκονται στα 125 γρ./χλμ. ενώ η μεικτή κατανάλωση παίζει μεταξύ 4,2 και 5,6 λίτρων/100 χλμ.. H τιμή στα νεοεισαχθέντα Mondeo ξεκινά από τα 23.835 ευρώ.

Ford Kuga 2.0 TDCi. Η περίπτωση του δίλιτρου diesel πάνω στο SUV Kuga φέρνει στο προσκήνιο απόδοση 163 ίππων με ρύπους CO2 στα 154 γρ./χλμ. και μέση κατανάλωση μεταξύ 5,1 και 7,2 λίτρων/χλμ.

Ford S-Max 1.6 TDCi. Μπορεί το S-Max να είναι ένα μεγάλο και ευρύχωρο αυτοκίνητο όμως ο diesel κινητήρας των 115 ίππων του πάει και μας πάει εδώ στην Ελλάδα. Οι ρύποι CO2 βρίσκονται στα 139 γρ./χλμ. ενώ το εύρος μεικτής κατανάλωσης κυμαίνεται μεταξύ 4,9 έως 5,9 λίτρα/χλμ.

Ford-diesel-consumptionsFord-Pricelist-Nov-2014-DIESEL-EVENT

caroto

Ένας για όλους και όλοι για το caroto.gr! Το προφίλ της ομάδας του μοναδικού site στο διαδίκτυο που εστιάζει στην τεχνολογία του αυτοκινήτου!

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Αγαπάτε το Caroto όσο και εμείς;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να επενδύουμε στο ποιοτικό περιεχόμενο που διαβάζετε καθημερινά.

Μία μικρή υποστήριξη στο έργο μας θα ήταν να απενεργοποιήσετε για το συγκεκριμένο ιστότοπο το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock.

Η ομάδα του Caroto