NEA

Πόσο επηρεάζεται η απόδοση των «πειραγμένων» μοντέλων του VW Group; [vid]

Στο αμερικάνικο κανάλι του YouTube «The Fast Lane Car» θέλησαν να διαπιστώσουν πόση ισχύ χάνει ο συγκεκριμένος κινητήρας, ο EA 189, όταν ενεργοποιείται το επίμαχο λογισμικό…

DYNO-TEST-VW-JETTA-2.0-TDI-1Για να βγάλουν κάποιο συμπέρασμα, όπως θα δείτε και στο βίντεο που ακολουθεί, έκαναν δύο δυναμομετρήσεις ενός VW Jetta 2.0 TDΙ (μοντέλο ’11 αμερικανικών προδιαγραφών). Στην πρώτη περιστρέφονταν και οι πίσω τροχοί, ενώ η μέτρηση έδειξε 114 PS/290 Nm. Μετά από τις απαραίτητες αναγωγές και διορθώσεις με βάση την θερμοκρασία περιβάλλοντος αλλά και την ατμοσφαιρική πίεση κατά τη διάρκεια της μέτρησης, οι τιμές αυτές έγιναν 140 PS/350 Nm στους εμπρός τροχούς. Η εργοστασιακή απόδοση είναι 142 PS/320 Nm, που ως είθισται αναφέρονται στο στρόφαλο. Αυτό σημαίνει πως οι τιμές που μέτρησαν στο «The Fast Lane Car» στον τροχό είναι, με κάποιες παραδοχές που όμως δεν επηρεάζουν την ουσία του test μιας και είναι απόλυτα συγκρίσιμες με αυτές της 2ης δυναμομέτρησης, είναι περίπου 10% μεγαλύτερες από τις επίσημες της Volkswagen.

DYNO-TEST-VW-JETTA-2.0-TDI-2Στη 2η δυναμομέτρηση οι πίσω τροχοί δεν περιστρέφονταν, οπότε το σύστημα ελέγχου της πρόσφυσης δήλωσε σφάλμα και στη συνέχεια τέθηκε εκτός λειτουργίας, κάτι που έγινε και με σύστημα ελέγχου της πίεσης των ελαστικών. Αυτά τα δεδομένα, μαζί με άλλα, ήταν ενδείξεις πως το Jetta υποβάλλεται σε μετρήσεις, οπότε ενεργοποιείται το περίφημο λογισμικό και ο κινητήρας λειτουργεί με τέτοιο πρόγραμμα που του επιτρέπει να καλύπτει τις προδιαγραφές ρύπων. Με το επίμαχο λογισμικό σε λειτουργία το δυναμόμετρο έδειξε 112,6 PS/255 Nm στον τροχό, ενώ με τις ίδιες διορθώσεις όπως και στην πρώτη δυναμομέτρηση, οι τελικές τιμές είναι 138 PS/309 Nm. Οι οποίες είναι πολύ κοντά δηλαδή στις μετρήσεις με το πρόγραμμα off, οπότε λογικά αναρωτιέται κανείς προς τι η όλη φασαρία.

Την απάντηση τη δίνουν οι καμπύλες ροπής και ισχύος, που δείχνουν πως στις χαμηλές στροφές, εκεί δηλαδή που τα πιο λίγα άλογα και Nm κάνουν μπαμ, η διαφορά μεταξύ των δύο mode λειτουργίας του κινητήρα φτάνει τους 15 PS/43 Nm. Η όλη διαδικασία έχει σίγουρα κάποια κενά, αλλά αν μη τι άλλο δίνει μια αίσθηση για την επίδραση που έχει η λειτουργία του λογισμικού παραποίησης των εκπομπών ρύπων στην απόδοση του κινητήρα με τον κωδικό ΕΑ 189. Πάντως, ένας από τους λόγους για τους οποίους η Volkswagen χρησιμοποιούσε το επίμαχο λογισμικό παραποίησης των εκπομπών ρύπων είναι για να μην μειώνεται στην καθημερινή χρήση η απόδοση του κινητήρα και να μην επηρεάζεται (αρνητικά) η αίσθηση του οδηγού.

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά. Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock. Το caroto team σας ευχαριστεί!