ΔΟΚΙΜΕΣ

Νέα Kia Cee’d 1.0 T-GDI & 1.6 CRDi [first drive]

kia ceed slovakia test drive (3)

Οδηγήσαμε στην Σλοβακία τα ανανεωμένα Cee’d με τον νέο τούρμπο 1.000άρη κινητήρα, σε συνεργασία με το ΠΡΩΤΟ ΘΕΜΑ – NewsAuto.gr – Στην Ελλάδα αρχές Νοεμβρίου με τις ντίζελ εκδόσεις και το νέο αυτόματο διπλοσύμπλεκτο κιβώτιο…

Η Kia ανασυντάσσεται στην μικρομεσαία κατηγορία με ένα ουσιαστικό φρεσκάρισμα που περιλαμβάνει νέες GT Line εκδόσεις εξοπλισμού ακολουθώντας παράλληλα το δόγμα του downsizing με ένα νέο turbo 1.000άρη κινητήρα. Στα βόρεια της Σλοβακίας βρίσκεται το υπερσύγχρονο εργοστάσιο της Kia -το πρώτο της κορεατικής αυτοκινητοβιομηχανίας στην Ευρώπη- το οποίο και κατασκευάστηκε το 2006.

Σήμερα, εκεί απασχολούνται περίπου 3.800 άτομα και από αυτή την γραμμή παραγωγής βγαίνουν όλα τα Cee’d (κουπέ, πεντάθυρο, βάγκον), καθώς και τα Sportage και Venga, όπως και είδαμε από κοντά προσφάτως και κατά την επίσκεψή μας στο εργοστάσιο. Εν τούτοις, ο ολοκαίνουργιος 3-κύλινδρος turbo κινητήρας T-GDI των 1.000 cc έρχεται έτοιμος από τη Νότια Κορέα. Τι λέτε, δεν πάμε κατευθείαν στο… ψητό και στην έκδοση με το μηχανικό κιβώτιο 6 σχέσεων που οδηγήσαμε;

Από τα πρώτα μόλις χιλιόμετρα μείναμε εντυπωσιασμένοι από την στρωτή και γραμμική λειτουργία του μοτέρ με τα 120 PS (υπάρχει και μικρότερη εκδοχή με 110 PS), ενώ εξαιρετική δουλειά έχουν κάνει οι Κορεάτες στο θέμα του περιορισμού των κραδασμών, μιας και θα πρέπει να είσαι ιδιαίτερα παρατηρητικός για να αντιληφθείς κάτι τέτοιο. Θα έλεγα πως περισσότερο προδίδει την τρικύλινδρη διάταξη η χαρακτηριστική χροιά, παρά οτιδήποτε άλλο. Από πλευράς επιδόσεων σαφώς και έχουμε να κάνουμε με ένα τουλάχιστον ικανοποιητικό σύνολο που ανταποκρίνεται επάξια σε ένα άκρως πετυχημένο downsizing.

Για αρκετούς, ίσως μεγαλύτερο ενδιαφέρον να συγκεντρώνει η ντίζελ έκδοση 1.6 CRDi, η οποία αναβαθμίστηκε και αποδίδει 136 PS και 29,1 kgm (από 128 και 27,0, αντίστοιχα). Συνδυάζεται με ένα επίσης νέο αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη με 7 σχέσεις και πρόκειται για έναν συνδυασμό που θα είναι διαθέσιμος σε όλες τις εκδόσεις αμαξωμάτων Cee’d. Τα πρώτα μας σχόλια είναι μόνο θετικά για τον εξαιρετικά ήσυχο και ροπάτο ντίζελ και στην βάγκον έκδοση που δοκιμάσαμε μείναμε εντυπωσιασμένοι από την πολύ γρήγορη -για DCT κιβώτιο- αλλαγή των σχέσεων με σβέλτα κατεβάσματα και ομαλές μεταβάσεις (συνδυάζεται και με βολικά paddles στο τιμόνι).

Εδώ να τονίσουμε πως το ανανεωμένο Kia cee’d θα προσφέρεται και στις εκδόσεις εξοπλισμού GT-Line (με υπερπλήρη εξοπλισμό που περιλαμβάνει από αισθητικές αλλαγές, νέα ηλεκτρονικά συστήματα ασφάλειας κ.α.). Τα GT-Line ξεχωρίζουν από τα ice-cube LED μπροστά στον προφυλακτήρα, ενώ έχουν και πιο σφιχτή ρύθμιση ανάρτησης, γεφυρώνοντας το κενό ανάμεσα στις συμβατικές εκδόσεις και στην κορυφαία GT των 204 PS.

Ολοκληρώνοντας να πούμε πως η έκδοση 1.0 T-GDI αναμένεται στην ελληνική αγορά το Νοέμβριο, (η μικρότερη τρίθυρη με τα 100 PS θα ξεκινά κάτω από τα 15.000€, δεν θα εισαχθεί η ατμοσφαιρική 1.6), με την ντίζελ 1.6 CRDi (η πεντάθυρη δεν θα έχει τέλη κυκλοφορίας) να ακολουθεί ένα μήνα μετά (φυσικά και η επίσης αναβαθμισμένη 1.4 CRDi). Και δεν κρύβουμε πως αναμένουμε με ανυπομονησία να δοκιμάσουμε τον πολύ καλό χιλιάρη και στην ελληνική άσφαλτο…

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά. Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock. Το caroto team σας ευχαριστεί!