NEA

Το BMW i Vision Future Interaction στο Λας Βέγκας

BMW-I-VISION-FUTURE-INTERACTION-1

Στην έκθεση ηλεκτρονικών CES η BMW παρουσίασε το δικό της όραμα για την αυτόνομη οδήγηση και την ηλεκτρονική διασύνδεση…

BMW-I-VISION-FUTURE-INTERACTION-12Πρόκειται για ένα concept που βασίζεται στο BMW i8 Concept Spyder, δίχως καθόλου πόρτες ώστε να υπάρχει πλήρης θέα προς το εσωτερικό. Το οποίο έχει μια τρισδιάστατη οθόνη στον πίνακα οργάνων και μια τεράστια οθόνη 21 ιντσών, η οποία βρίσκεται μεν μπροστά από το συνοδηγό αλλά η κλίση της είναι τέτοια ώστε να είναι προσανατολισμένη ξεκάθαρα προς τον οδηγό.

Στο HUD προβάλλονται στοιχεία για την ταχύτητα και τα όρια ταχύτητας, καθώς και οι οδηγίες του συστήματος πλοήγησης, στην 3D οθόνη δεδομένα για την ταχύτητα και πάλι, την κατανάλωση και την αυτονομία, καθώς και πληροφορίες για οχήματα που δεν είναι καν στο οπτικό πεδίο του οδηγού, αλλά με τα οποία θα διασταυρωθούν οι δρόμοι τους. Το στοιχείο που κλέβει βέβαια την παράσταση είναι η πανοραμική οθόνη (και όχι οροφή), με το πλάτος των 40 εκατοστών και το ύψος των 11, που παρά τον όγκο της εντάσσεται πολύ ωραία στο εσωτερικό της ανοιχτής i8. Κατά την είσοδο του οδηγού μπορούν να προβάλλονται στοιχεία από το Cloud της BMW ή από εφαρμογές της τελευταίας, ενώ ανάλογα με τις συνθήκες ο οδηγός μπορεί να επιλέξει μεταξύ τυπικών τηλεφωνικών συνδιαλέξεων και βίντεο-κλήσης.

BMW-I-VISION-FUTURE-INTERACTION-15Όταν τον έλεγχο έχει ο οδηγός στην πανοραμική οθόνη εμφανίζονται μόνο οι απολύτως απαραίτητες πληροφορίες, προκειμένου να μη διασπάται η προσοχή του. Από κει και πέρα ο οδηγός μπορεί να επιλέξει το πως θα επεμβαίνουν τα διάφορα συστήματα που είναι παρόντα. Έτσι στο πρόγραμμα Pure Drive τα συστήματα υποβοήθησης είναι σε παθητικό mode, μιας και δεν επεμβαίνουν αλλά απλά προειδοποιούν τον οδηγό. Στο Assist το αυτοκίνητο είναι πλήρως συνδεδεμένο με το περιβάλλον, οπότε υπολογίζεται η βέλτιστη διαδρομή σε πραγματικό χρόνο, ενώ ενεργοποιείται όταν υπάρχει ανάγκη το σύστημα αυτόματης πέδησης.

Ο χειρισμός γίνεται με χειρονομίες μέσω του συστήματος Air Touch, το οποίο λειτουργεί με τη βοήθεια αισθητήρων στο ταμπλό ή μέσω των δύο ειδικών διακοπτών, που βρίσκονται στο τιμόνι για τον οδηγό και στο μαρσπιέ για το συνοδηγό και με τη βοήθεια των οποίων επιλέγονται προγράμματα ή γίνονται ρυθμίσεις. Μάλιστα ο συνοδηγός μπορεί με το ένα χέρι να κάνει τις κατάλληλες χειρονομίες και με το άλλο, μέσω του διακόπτη να επιβεβαιώνει τα μενού. Παράληλα υπάρχουν και επιφάνειες ευαίσθητες στην αφή και στην κεντρική κονσόλα, οι οποίες μάλιστα είναι καλυμμένες με δέρμα. Στη λειτουργία Auto Mode το αυτοκίνητο κινείται αυτόνομα, το ταμπλό αποκτά ένα μπλε φωτισμό, το τιμόνι πέφτει προς τα πίσω και τα καθίσματα μετατρέπονται σε πολυθρόνες. Αν πάντως ανάψει ένα κόκκινο φως ο οδηγός θα πρέπει να πάρει και πάλι τον έλεγχο.

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά. Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock. Το caroto team σας ευχαριστεί!