Η απίστευτη λήψη του Peter J Fox που αποθανάτισε πέρα από το όριο την Mercedes F1 W07 στην στροφή Degner της Suzuka λέει πολλά για το κορυφαίο μηχανοκίνητο σπορ…
Ο αρχιμηχανικός της Mercedes F1, ο Andy Shovlin εξηγεί την κατατάσταση όπου το μονοθέσιο που οδηγεί ο Nico Rosberg μοιάζει σα να έχει λυγίσει κάτω από την τρομερή πίεση που δέχτηκε στην διάρκεια των δοκιμαστικών στην Suzuka.
- Το πίσω εξωτερικό ελαστικό της Pirelli παραμορφώνεται έντονα αφού το πλευρικό φορτίο που δέχεται εκείνη την στιγμή φτάνει κοντά στον ένα τόνο! Η φόρτιση είναι στιγμιαία και διαρκεί περίπου 0,05 δευτερόλεπτα. Πέρα από την Degner μία ακόμη στροφή από τις πολλές στην F1 που δίνουν τέτοια πίεση είναι η Eau Rouge στο Spa.
- Πάνω από 2g επιτάχυνσης κατά τον κάθετο άξονα και περισσότερα από 3,5g είναι τα φορτία που δέχεται το σώμα του Rosberg την ώρα που στρίβει με περίπου 230 χλμ./ώρα.
- Οι σπίθες που φαίνονται κάτω από το μονοθέσιο δεν είναι μόνο από σημείο επαφής του κάτω μέρους, αλλά και από την εμπρός πτέρυγα. Η μεγάλη ταχύτητα προκαλεί αυξημένο κάθετο αεροδυναμικό φορτίο (downforce) και σε συνδυασμό με την κλίση στην στροφή και παράγεται το εντυπωσιακό αυτό φαινόμενο.
- Η στροφή Degner έχει μία ασυνήθιστη χάραξη με αρκετή συμπίεση στην κορυφή της αλλά με μεγάλη πρόσφυση. Εδώ φαίνεται η πολύ καλή δουλειά που έχουν γίνει στα Pirelli, ενώ το μονοθέσιο στα ελεύθερα δοκιμαστικά είχε λίγα καύσιμα και για αυτό ο Rosberg μπόρεσε να το πιέσει στο όριο. Ή και πέρα από αυτό…