ΔΟΚΙΜΕΣ

Οδηγούμε στην Ολλανδία το νέο Toyota Yaris [first drive]

Το ανανεωμένο Yaris μαζί με το νέο βενζινοκινητήρα στα 1.500 κ.εκ. θα είναι διαθέσιμο στην ελληνική αγορά τέλη Απριλίου με τιμές πώλησης που ξεκινούν από 12.000€…

Με τον ανταγωνισμό στην κατηγορία των supermini να εντείνεται συνεχώς (υπάρχει ήδη το Citroen C3, πρόσφατα λανσαρίστηκε το νέο Suzuki Swift, μέσα στο μήνα το νέο Nissan Micra,τον Ιούνιο το νέο Seat Ibiza, από το φθινόπωρο τα VW Polo και Ford Fiesta) η ανανέωση για το Toyota Yaris προφανώς και έρχεται την κατάλληλη στιγμή. Πρόκειται για το δημοφιλέστερο μοντέλο στην κατηγορία και γενικότερα στην ελληνική αγορά, ενώ σε ότι έχει να κάνει με την Δυτική Ευρώπη οι Ιάπωνες θέλουν να συνεχίσουν το περσινό καλό τους μερίδιο αγοράς στην κατηγορία (6,5% με 208.000 πωλήσεις) για την 3η γενιά του Yaris που λανσαρίστηκε το 2011.

Έτσι, μετά από 6 χρόνια λογικό είναι το Yaris (που κατασκευάζεται στην Γαλλία από το 2001 και έχοντας ξεπεράσει σε παραγωγικότητα τα 3 εκατομμύρια μονάδες) να αποκτά μια φρέσκια εμφάνιση (αυτό είναι το δεύτερο facelift, το πρώτο είχε γίνει το καλοκαίρι το 2014), ενώ αξιοσημείωτο είναι πως για πρώτη φορά το facelift που αποφασίστηκε για την Ευρώπη θα υιοθετηθεί και στο γιαπωνέζικο Vitz (το εκεί Yaris). H Toyota ισχυρίζεται πως η ανανέωση περιλαμβάνει 900 και πλέον νέα εξαρτήματα και στοιχεία, ενώ αυτά που μπορεί να δει κανείς με «γυμνό μάτι» αφορά στους επανασχεδιασμένους προφυλακτήρες, στην φαρδύτερη μάσκα κυψελοειδούς σχεδίασης, στους νέους προβολείς ομίχλης με τα LED ημέρας, στη νέα πίσω πόρτα, στις τρεις νέες ζάντες 15 & 16 ιντσών και στα διαφορετικά φωτιστικά σώματα (όπου τα πίσω θυμίζουν κάτι από Hyundai i20).

Στο εσωτερικό υπάρχουν νέες επενδύσεις και  χρώματα σαλονιού, νέας σχεδίασης αεραγωγοί, αναβαθμισμένα όργανα με μπλε φωτισμό και χειριστήρια με στόχο τη βέλτιστη εργονομία και απόδοση HMI (human-machine interface). Αναλυτικότερα ο πίνακας οργάνων του οδηγού έχει νέα διάταξη δύο αναλογικών οργάνων που πλαισιώνουν μία νέα έγχρωμη οθόνη TFT πολλαπλών πληροφοριών 4,2’’ (στάνταρ από την έκδοση Active). Διαφορετικές πληροφορίες και δεδομένα οχήματος μπορούν να επιλέγονται και να ρυθμίζονται μέσω των διακοπτών ελέγχου στο τριάκτινο τιμόνι, το οποίο φέρει νέα διακοσμητικά σε piano black (από τη Active και πάνω).

Επίσης οι μηχανικοί της Toyota για το υβριδικό Yaris έχουν προχωρήσει σε νέα χαρτογράφηση της ηλεκτρομηχανικά υποβοηθούμενης κρεμαγέρας, σε νέες ρυθμίσεις της ανάρτησης για καλύτερη απόσβεση και ποιότητα κύλισης, ενώ για την μείωση των κραδασμών και του θορύβου υπάρχουν νέες βάσεις στήριξης των κινητήρων. Για αυτό το λόγο νέα είναι τα εμπρός ημιαξόνια, το εμπρός υποπλαίσιο, ενώ έχει τροποποιηθεί το σύστημα εισαγωγής στο φιλτροκούτι με το σύστημα εξαγωγής να έχει νέο μεσαίο σιλανσιέ. Από πλευράς χώρων δεν έχει αλλάξει κάτι, αφού οι εξωτερικές διαστάσεις το πλαίσιο παραμένουν ως είχε.

H γκάμα του ανανεωμένου Yaris συνεχίζει με την βασική αναβαθμισμένη έκδοση στα 1.000 κ.εκ., την ντίζελ D-4D στα 1.400 κ.εκ. (μείωση θορύβων και κραδασμών, καλύτερη μόνωση για το σύστημα εξαγωγής, ανασχεδιασμένη βάσης κινητήρα τύπου ράβδου στρέψης) και την έκδοση Hybrid στην οποία αναλογεί το 40% των συνολικών πωλήσεων του Yaris στην Ευρώπη.

Τα σημαντικότερα, ωστόσο, νέα αφορούν στον ολοκαίνουργιο 4-κύλινδρο βενζινοκινητήρα στα 1.500 κ.εκ. (που αντικαθιστά τον 1.33) και κατασκευάζεται στην Πολωνία. Ο λόγος που δεν επιλέχθηκε ο turbo 1.200άρης ή που δεν εξελίχθηκε ο 1.300άρης είναι πως το νέο μοτέρ συνάδει με τα μελλοντικά πρότυπα εκπομπών ρύπων Euro 6c και τις απαιτήσεις έγκρισης τύπου RDE (Real Driving Emission, μετρήσεις σε πραγματικές συνθήκες).

[accordion close=”1″ title=”Νέος βενζινοκινητήρας 1.5L“]Στο νέο Yaris, ο ατμοσφαιρικός κινητήρας 1.496 κ.εκ. αποδίδει μέγιστη ισχύ 111 ίππους με μέγιστη ροπή 136 Nm στις 4.400 σ.α.λ.. Συγκριτικά με τον 1.33-L, είναι 0,8 δεύτερα ταχύτερος στην επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα (11,0 έναντι 11,8 δλ.), ενώ στην ταχύτητα προσπέρασης με 5η σχέση η βελτίωση είναι πάνω από ένα δευτερόλεπτο, πετυχαίνοντας το 80-120 χλμ./ώρα σε 17,6 δλ. (συγκριτικά με τα 18,8).

Ο κινητήρας είναι μέλος της οικογένειας Toyota ESTEC (Economy with Superior Thermal Efficiency), και υιοθετεί νέα τεχνικά χαρακτηριστικά για καλύτερες επιδόσεις και πιο απολαυστική οδήγηση, με ταυτόχρονη μείωση της κατανάλωσης έως 12% (σύμφωνα με τις τρέχουσες παραμέτρους δοκιμών NEDC), ενώ ο βαθμός θερμικής απόδοσης φτάνει το 38,5% χάρη στη χρήση μιας υψηλής αναλογίας συμπίεσης 13.5:1, την υιοθέτηση ενός συστήματος επανακυκλοφορίας καυσαερίων με ψυγείο (EGR) και την επέκταση της λειτουργίας μεταβλητού χρονισμού βαλβίδων, ώστε ο κινητήρας να μπορεί να αλλάζει από κύκλο Otto σε Atkinson για βέλτιστη απόδοση σε διαφορετικές οδηγικές συνθήκες.

Η υψηλότερη αναλογία συμπίεσης είναι αποτέλεσμα σχεδίασης του θαλάμου καύσης και των νέων εμβόλων, που συμβάλλουν σε ένα ομοιογενές μίγμα αέρα/βενζίνης και στην ταχεία καύση. Το σύστημα EGR με ψυγείο μειώνει τη θερμοκρασία καύσης και συμβάλλει στην αποφυγή της κρουστικής καύσης. Επιπλέον, η ποσότητα των ανακυκλωμένων καυσαερίων επιτρέπει μία μείωση στις ροϊκές απώλειες σε χαμηλά και μεσαία φορτία, βελτιώνοντας τη συνολική απόδοση του κινητήρα.

Η υιοθέτηση ενός νέου συστήματος μεταβλητού χρονισμού βαλβίδων εισαγωγής -VVT-iE επιτρέπει στον κινητήρα να αλλάζει από Otto σε κύκλο Atkinson (και το αντίστροφο) σε κλάσμα του δευτερολέπτου. Ηλεκτρονικά ελεγχόμενο, το κλείσιμο των βαλβίδων εισαγωγής καθυστερεί, μειώνοντας τη φάση συμπίεσης, συμβάλλοντας περαιτέρω στη μείωση των ροϊκών απωλειών (κύκλος Atkinson), και επιτρέποντας ταχεία επιστροφή στον κύκλο Otto για καλύτερες επιδόσεις υπό υψηλά φορτία. Η αλλαγή φάσης του εκκεντροφόρου εξαγωγής είναι υδραυλικά ελεγχόμενη.

Οι μηχανικοί θέλησαν επίσης να βελτιώσουν την κατανάλωση σε σταθερές ταχύτητες στον αυτοκινητόδρομο, κάτι που οδήγησε στη χρήση – για πρώτη φορά σε μοντέλο Toyota – μιας υδρόψυκτης πολλαπλής εξαγωγής. Περιορίζοντας τη θερμοκρασία των καυσαερίων, αυτό αποτρέπει τη ανάγκη για εμπλουτισμό μείγματος με σκοπό τη μείωση της θερμοκρασίας καύσης σε οποιαδήποτε ταχύτητα στον αυτοκινητόδρομο. Έτσι, τόσο η κατανάλωση καυσίμου όσο και οι εκπομπές ρύπων μειώνονται.[/accordion]

Στην Ολλανδία οδηγήσαμε και τις τρεις εκδόσεις του Yaris (πλην της ντίζελ) με την υβριδική να επιβεβαιώνει την καλύτερη ποιότητα κύλισης και λειτουργία της ανάρτησης, ενώ αισθητή είναι η καλύτερη πληροφόρηση του τιμονιού. Η βασική στα 1.000 κ.εκ. προφανώς και απευθύνεται σε όσους δεν ενδιαφέρονται και τόσο για τις επιδόσεις, αλλά σε κερδίζει με την ελαστική του λειτουργία. Τώρα, η νέα έκδοση στα 1.500 κ.εκ. είναι εμφανώς προσανατολισμένη στην οικονομική οδήγηση, έχει καλή ροπή από τις χαμηλές σ.α.λ., ανεβάζει γραμμικά και ομαλά, αλλά θα περίμενα λίγο περισσότερη ελαστικότητα στις μεσαίες στροφές και λιγότερο θόρυβο στις υψηλότερες. Πάντως, αποδείχθηκε ιδιαίτερα οικονομική αφού η κατανάλωση κυμάνθηκε σε «υβριδικά» (ή ντίζελ αν προτιμάτε) επίπεδα και περίπου στα 6,3 λίτρα/100 χλμ. (τουλάχιστον στην ολλανδική «φλαταδούρα»).

Ολοκληρώνοντας, το ανανεωμένο Yaris θα είναι διαθέσιμο στην Ελλάδα από τα τέλη του μήνα με τις τιμές να ξεκινούν από 12.000€ για την έκδοση 1.0 VVT-i, από 13.100€ για την 1.5 Dual VVT-ie, από 16.200€ για την 1.4 D-4D και από 16.690€ για το 1.5 Hybrid (περισσότερα για τις τιμές και τον εξοπλισμό στο σχετικό άρθρο). Σύντομα θα ακολουθήσει και η δοκιμή στους ελληνικούς δρόμους, μείνετε δικτυωμένοι στο caroto.gr!

[accordion close=”1″ title=”Τι είναι το Driveco της Toyota“]Αξιοσημείωτο είναι πως η Toyota χρησιμοποιεί ένα έξυπνο εργαλείο συλλογής δεδομένων για να βοηθήσει τους Ευρωπαίους εμπόρους να δείξουν στους πελάτες πώς λειτουργεί η υβριδική τεχνολογία και τα πραγματικά οφέλη που μπορεί να αποφέρει.

Το Driveco box ήδη χρησιμοποιείται σε επτά Ευρωπαϊκές αγορές για υβριδικά μοντέλα όπως το Yaris Hybrid και προορίζεται για πιλοτικές δοκιμές σε εννέα ακόμα. Σαν ένα αυτόματο σύστημα καταγραφής δεδομένων οδηγού, συλλέγει δεδομένα για τις αποστάσεις των δοκιμαστικών διαδρομών, τους χρόνους και τις μέσες ταχύτητες, και επιπλέον την αναλογία του ταξιδιού στην οποία το αυτοκίνητο λειτουργεί σε πλήρως ηλεκτρικό πρόγραμμα (EV mode), με μηδενική κατανάλωση καυσίμου και μηδενικές εκπομπές ρύπων.

Ο χρήστης μπορεί να κατεβάζει και να βλέπει τις πληροφορίες χρησιμοποιώντας ένα smartphone ή μία εφαρμογή tablet, μαζί με συγκρίσεις από προηγούμενες επιδόσεις και με τα επίπεδα που έχουν πετύχει άλλοι οδηγοί.

Το Driveco έχει ήδη καταγράψει δεδομένα από 900 Yaris Hybrid και πάνω από μισό εκατομμύρια χιλιόμετρα οδήγησης σε όλων των ειδών τα περιβάλλοντα, από κέντρα πόλεων μέχρι ορεινές διαδρομές. Τα συνδυασμένα αποτελέσματα δείχνουν ότι τα αυτοκίνητα έχουν λειτουργήσει σε EV mode για πάνω από το 54% του χρόνου, επιτυγχάνοντας μέση κατανάλωση σε πραγματικές συνθήκες 5,0 λίτρα/100 χλμ.[/accordion]

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά.

Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock.

Το caroto team σας ευχαριστεί!