ΑΓΩΝΕΣ

Grand Prix Ρωσίας, κατατακτήριες δοκιμές: Η Ferrari λύνει τον γρίφο του Sochi

Θα έπρεπε να το περιμένουμε να συμβεί κι αυτό κάποια στιγμή. Ύστερα από ένα πολύ δυνατό ξεκίνημα της σεζόν είχαμε αντιληφθεί ότι σε ρυθμίσεις αγώνα η SF70H με τον Sebastian Vettel στο τιμόνι αποτελούσαν τον κορυφαίο συνδυασμό στο grid…

Πλέον η Ferrari πήγε ένα βήμα παραπέρα καθώς όχι μόνο έσπασε το σερί  των 18 συνεχόμενων poles της Mercedes αλλά επιβεβαίωσε, με την εντυπωσιακή 2η θέση του Raikkonen, πώς διαθέτει για αυτό το Σαββατοκύριακο το κορυφαίο πακέτο και σε ρυθμίσεις δοκιμών. Και όλα αυτά σε μια πίστα στην οποία μέχρι και πέρσι πάσχιζε να επιβληθεί της Williams! Ο Bottas στην 3η θέση ήταν ο μόνος που κινήθηκε κοντά στο ρυθμό των Ferrari ενώ ο Hamilton δεν μπόρεσε σε κανένα σημείο των κατατακτήριων δοκιμών να γίνει απειλητικός.  

Από την Παρασκευή στις ελεύθερες δοκιμές ήταν εμφανής η υπεροχή των δύο Ferrari. Από τον πρώτο γύρο κάθε stint έφερναν τη super soft γόμα στην ιδανική θερμοκρασία λειτουργίας σημειώνοντας αμέσως ταχύτατους γύρους τους οποίους μπορούσαν να επαναλαμβάνουν κατά βούληση . Αντιθέτως οι Mercedes δυσκολεύονταν πολύ να πετύχουν το ίδιο και ακόμη κι όταν το κατάφερναν δεν μπορούσαν να διατηρήσουν τα ελαστικά τους στο optimum για μεγάλο αριθμό συνεχόμενων γύρων. Στις ελεύθερες δοκιμές του Σαββάτου, όπου οι ομάδες χρησιμοποίησαν κυρίως την ultra soft γόμα, οι Ferrari εξακολούθησαν να είναι ταχύτερες με τις Mercedes πάνω από τρία δέκατα πιο πίσω. Και πάλι, όμως, δύσκολα θα πόνταρε κανείς με σιγουριά ενάντια στις Mercedes και στο “qualifying” mode του κινητήρα τους.

Το Q1 ξεκίνησε και η Ferrari ήταν η μόνη ομάδα που χρησιμοποίησε την πιο σκληρή από τις δύο γόμες πετυχαίνοντας, μάλιστα, χρόνους που απείχαν μόλις 3 δέκατα από τη Mercedes του Bottas που βρέθηκε στην πρώτη θέση. Δεύτερος ήταν ο Hamilton με εμφανή όμως τα προβλήματα χειρισμού της WO8 στο δεύτερο και κυρίως στον τρίτο τομέα. Εκεί φαινόταν πώς η Mercedes δυσκολευόταν, ιδίως κατά το φρενάρισμα στις πολλές στροφές 90 μοιρών που βρίσκονται στους δύο αυτούς τομείς. Σημαντική ήταν και η αποσταθεροποίηση της κατά το πέρασμα πάνω από τα κερμπ ενώ αντιθέτως οι δύο Ferrari φαίνονταν να μεταφέρουν το βάρος τους πολύ ομαλά τόσο στον  διαμήκη άξονα κατά το φρενάρισμα όσο και εγκάρσια στην είσοδο της στροφής.

Αξιοσημείωτο είναι επίσης το ότι οι δύο Mercedes χρειάζονταν δύο γύρους για να φέρουν τα ελαστικά τους στην ιδανική θερμοκρασία κι έτσι χρειάζονταν συνολικά 4 γύρους (και άρα περισσότερο χρόνο παραμονής στην πίστα) για να ολοκληρώσουν μια προσπάθεια. Αυτό θα τους στοίχιζε αργότερα στο Q3. Η διαφορά των δύο πρώτων με τις υπόλοιπες ομάδες ήταν χαοτική. Palmer και Wehrlein είχαν εξόδους στις τελευταίες τους προσπάθειες,, ενώ ο Grosjean αντιμετωπίζοντας για άλλη μια φορά πρόβλημα με τα φρένα έμεινε τελευταίος. Εκτός Q2 έμειναν επίσης οι Ericsson και Vandoorne.

Στο Q2 ο Bottas φάνηκε να αντιμετωπίζει καλύτερα τα προβλήματα ευστάθειας της Mercedes πετυχαίνοντας μάλιστα τους καλύτερους χρόνους στους τομείς 2 και 3. Οι Ferrari φάνηκαν να μένουν πίσω με τον Raikkonen 4 δέκατα πίσω στη δεύτερη θέση. Ο Massa ήταν ταχύτερος από τις δύο Red Bull ενώ ο Hulkenberg οδηγώντας για άλλη μια φορά εκπληκτικά στα δοκιμαστικά κατάφερε να μπει ανάμεσά τους. Εκτός Q3 έμειναν οι δύο Toro Rosso, ο Stroll (του οποίου οι πολλές και νευρικές κινήσεις πίσω από το τιμόνι δείχνουν ότι ακόμη μαθαίνει πώς οδηγούνται τα μονοθέσια της F1) και οι Magnussen και Alonso.

Η μάχη κρίθηκε στις λεπτομέρειες και μόλις για έξι εκατοστά του δευτερολέπτου υπέρ του Vettel ο οποίος έχει αποδείξει και στον παρελθόν πώς όταν μάχεται για την κορυφή πάντα βρίσκει το κάτι παραπάνω σε σχέση με τους περισσότερους. Ο Bottas ήταν λιγότερο από ένα δέκατο αργότερος από τον Vettel και μάλλον θα αποτελέσει τη μόνη απειλή για τις δύο Ferrari στον αγώνα. Ο Hamilton ξεκινώντας 4ος και μισό δευτερόλεπτο αργότερος από την pole του Vettel, μάλλον θα θεωρήσει επιτυχία ένα podium. Ο Massa κατάφερε μια πολύ καλή 6η θέση χωρίζοντας τις δύο Red Bull (για άλλον έναν αγώνα ο Ricciardo ταχύτερος του Verstappen) ενώ Hulkenberg, Perez και Ocon συμπλήρωσαν την πρώτη δεκάδα.

@ Δείτε το πρόγραμμα και την βαθμολογία στην #F1

@ Δείτε το πρόγραμμα και την βαθμολογία στo #WRC

Κωνσταντίνος Ελευθεριάδης

Φανατικός οπαδός της Formula 1 από το 1996. Αγνοεί την έκφραση: Βαρετό Grand Prix!

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά. Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock. Το caroto team σας ευχαριστεί!