NEASMSΔΙΑΦΟΡΑ

Πωλείται μία απίστευτη Lancia Delta S4 Stradale [vid]

Ένα από τα πιο χαρισματικά αυτοκίνητα των αγώνων ράλι που κατασκευάστηκαν ποτέ η Lancia S4 πρόκειται να βγει -για την ακρίβεια η “πολιτική” της έκδοση Stradale- σε δημοπρασία στις 27 Μαΐου στην φετινή συγκέντρωση στην Villa Erba.

Αν και δεν κατάφερε να αποδείξει το πόσο εξελιγμένο αυτοκίνητο ήταν για την εποχή του (λόγω της κατάργησης του γκρουπ Β), η Lancia S4 έχει παρ’ όλα αυτά δημιουργήσει τον δικό της “μύθο” ως η μεγάλη άτυχη εκείνης της τρομερής και φοβερής εποχής των αγώνων.

Με βάση τους τότε κανονισμούς έπρεπε να κατασκευαστούν και 200 μονάδες με δυνατότητα κυκλοφορίας σε κανονικούς δρόμους, κάτι που μαζί με τον μύθο της πιο ακραίας Lancia των ράλι, ανέβασε και το κασέ των αυτοκινήτων αυτών. Ένα από αυτά τα 200 αυτοκίνητα, τα οποία οι συλλέκτες φυλούν ως κόρη οφθαλμού, θα βγει στην δημοπρασία που προαναφέραμε, με την τιμή της να υπολογίζεται κοντά τα 500.000 ευρώ (ίσως και παραπάνω).

Πρόκειται για ένα εξαιρετικό δείγμα της συγκεκριμένης Lancia με έτος κατασκευής το 1985 και λιγότερα από 1.600 χιλιόμετρα στο κοντέρ της. Είναι βαμμένη κόκκινη και με σαλόνι σε μπεζ αλκαντάρα, ενώ αξίζει να σημειωθεί ότι πρώτη άδεια κυκλοφορίας έβγαλε τέσσερα χρόνια μετά, το 1989. Διαθέτει όλα τα πιστοποιητικά και τα έγγραφα που την συνόδευαν εξ’ αρχής, μαζί με το ορίτζιναλ manual, τα βιβλία των service και την βεβαίωσης αυθεντικότητας από την ίδια την Lancia.

H κανονική έκδοση έχει σε γενικές γραμμές την ίδια αρχιτεκτονική με το αγωνιστικό αυτοκίνητο, διαθέτοντας έναν κινητήρα 1,8 λίτρου με κομπρέσορα και απόδοση 250 ίππους με 292 Nm ροπής. Το αγωνιστικό βέβαια έφθανε στα 450 άλογα (επίσημα, γιατί μάλλον ήταν πολλά περισσότερα στους αγώνες που πρόλαβε να τρέξει).

Μάλιστα ο αείμνηστος Χένρι Τοϊβόνεν o οποίος έχασε τη ζωή του στην Κορσική το 1986 μέσα σε ένα τέτοιο αυτοκίνητο, είχε οδηγήσει μία έκδοση με 800 άλογα στην πίστα του Εστορίλ στην Πορτογαλία, και ο χρόνος που είχε επιτύχει ήταν μόλις λίγα δευτερόλεπτα χαμηλότερος από τα μονοθέσια της Formula 1 εκείνης της εποχής.

Το αμάξωμα είναι κατασκευασμένο από fiberglass και το πλαίσιο είναι ένα χωροδικτύωμα από χάλυβα, ενώ διέθετε και ένα πεντατάχυτο κιβώτιο και σύστημα τετρακίνησης (αυτός άλλωστε ήταν και ο στόχος της εξέλιξής της, με τα Quattro να αλωνίζουν και την 037 να μην μπορεί να σταθεί δίπλα τους). Ζύγιζε μόλις 1.200 κιλά κάτι που της εξασφάλιζε απίστευτες για την εποχή επιδόσεις ακόμα και για τα σημερινά στάνταρ.

Η S4 ήταν και παραμένει ένα μοναδικό αυτοκίνητο στην ιστορία όχι μόνο της Lancia αλλά και γενικότερα της ευρωπαϊκής αυτοκίνησης, καθώς είχε όλα τα φόντα να γράψει την μεγάλη ιστορία για την οποία προοριζόταν. Όμως τα γκρουπ Β είχαν πραγματικά “ξεφύγει” σε προδιαγραφές και ταχύτητες, και η έξοχη αυτή Lancia έπεσε και η ίδια θύμα αυτής της μανίας των ανθρώπων των ράλι για το απόλυτο.

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά. Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock. Το caroto team σας ευχαριστεί!