ΑΓΩΝΕΣ

Προεπισκόπηση Grand Prix Ισπανίας

Το «τσίρκο» της Formula 1 μεταφέρεται αυτό το τριήμερο στο πεδίο χειμερινών δοκιμών των ομάδων που δεν είναι άλλο από το σιρκουί της Καταλούνια στην Βαρκελώνη…

Αγώνας που σηματοδοτεί την έναρξη της άτυπης Ευρωπαϊκής σεζόν και στον οποίον είθισται να παρουσιάζονται οι  πρώτες σημαντικές αναβαθμίσεις των μονοθεσίων. Οδηγικά μπορεί να μην έχει την αίγλη του Μονακό ή του Σπα αλλά παραμένει ένα από τα δυσκολότερα μέρη του καλεντάρι για την επίτευξη σταθερά υψηλού ρυθμού. 

Χαρακτηριστικά σιρκουί. Μια από τις πιο απαιτητικές πίστες του πρωταθλήματος, μας αποκαλύπτει συνήθως τον καλύτερο συνδυασμό αυτοκινήτου-οδηγού της χρονιάς.  Οι γρήγορες καμπές (στροφές 3 και 9) καθώς και οι αρκετά ισχυροί και εναλλασσόμενης διεύθυνσης  άνεμοι που απαντώνται στην περιοχή δοκιμάζουν την αεροδυναμική ευστάθεια των μονοθεσίων αλλά και την ικανότητα των οδηγών. Η τραχιά άσφαλτος και τα υψηλά αεροδυναμικά φορτία  συνεπάγονται και αυξημένη καταπόνηση των ελαστικών (κυρίως του εμπρός αριστερού) με αποτέλεσμα να επιβραβεύονται οι συνδυασμοί που είναι πιο «ευγενικοί» με αυτά.

Μετά τις αλλαγές του 2007 ο τελευταίος τομέας της πίστας θυμίζει… Μονακό αναδεικνύοντας τα μονοθέσια με την υψηλότερη μηχανική πρόσφυση. Η Pirelli θα φέρει τις τρεις σκληρότερες γόμες (soft, medium, hard) ενώ θα είναι η τελευταία φορά στη σεζόν που οι ομάδες θα έχουν προκαθορισμένα σετ ανά γόμα. Συνιστώμενη στρατηγική είναι τα δύο pit stops. Μια πιθανή ψιχάλα κατά τη διάρκεια των δοκιμαστικών θα περιπλέξει ίσως τα πράγματα, αν και έχει να βρέξει σε αγώνα στο Ισπανικό σιρκουί από το 1996.  

Τεχνική σύνοψη. Η Mercedes επικεντρώνεται στη μείωση του βάρους της W08. Στο Μπράκλεϊ θεωρούν ότι το μονοθέσιό τους είναι κατά 6kg βαρύτερο από το επιθυμητό και αποδίδουν σε αυτήν την απόκλιση μεγάλο μέρος των προβλημάτων ευστάθειας που αντιμετώπισαν στους πρώτους αγώνες. Αναμένεται καινούργιο και ελαφρύτερο κιβώτιο καθώς και αναθεωρημένες εμπρός και πίσω αναρτήσεις.

Η Ferrari ήταν η πρώτη ομάδα που έφερε σημαντικές αεροδυναμικές αναβαθμίσεις στο Μπαχρέιν. Θα συνεχίσει να δίνει έμφαση στην αεροδυναμική εξέλιξη της SF70H και στη Βαρκελώνη.

Η Red Bull αναμένεται να φέρει το μεγαλύτερο πακέτο αλλαγών από τις κορυφαίες ομάδες. Φήμες  τις θέλουν τόσο εκτεταμένες ώστε να μιλάμε πλέον για  RB13B ή RB14. Το κυρίως πρόβλημα που αντιμετωπίζουν αεροδυναμικά είναι η κάθετη δύναμη στο πίσω μέρος του μονοθεσίου ιδίως μετά την απαγόρευση του συστήματος υδραυλικής υποβοήθησης της πίσω ανάρτησης πριν την αρχή της σεζόν.  Εκεί είναι που θα δούμε και τις μεγαλύτερες αλλαγές (κάποιες από αυτές τις δοκίμασαν και στο Σότσι) ενώ για την αναβάθμιση του κινητήρα της Renault θα πρέπει μάλλον να περιμένουν τις δοκιμές εξέλιξης που θα γίνουν ύστερα από το Ισπανικό Grand Prix με πιθανότερο αγώνα χρησιμοποίησής του το Μόντρεαλ.

Από τις υπόλοιπες ομάδες η Force India θα φέρει καινούργιο πάτωμα ελπίζοντας σε σημαντικά αεροδυναμικά οφέλη, η Renault καινούργιους πλαϊνούς αεροφράκτες και αναθεωρημένη πίσω πτέρυγα ενώ στη McLaren έχουν ετοιμάσει μια νέα εκτεταμένη αναβάθμιση του σασί ώστε αυτό να «συνεργάζεται» καλύτερα με τον κινητήρα της Honda. Τέλος στην Haas θα προσπαθήσουν να αντιμετωπίσουν με τις αναβαθμίσεις τους το θέμα της ψύξης των φρένων που τους ταλαιπωρεί από την αρχή της χρονιάς.

Ιστορικό σημείωμα. Το Ισπανικό Grand Prix διεξήχθη πρώτη φορά σε πρωτάθλημα Formula 1 το 1951 στην πίστα πόλης του Πεδράλμπες με τον επόμενο αγώνα να είναι το 1954. Από το 1967 μέχρι τις μέρες μας διεξάγεται ανελλιπώς με ένα μικρό διάλλειμα τις χρονιές 1982-1985. Τα σιρκουί που το έχουν φιλοξενήσει είναι αρκετά και διαφορετικά μεταξύ τους. Από την Χαράμα με τις συνεχείς αργές στροφές και το ταχύτατο, θεαματικό αλλά επικίνδυνο πάρκο του Μοντζουίκ στις δεκαετίες του 60 και του 70 στα πιο σύγχρονα σιρκουί της Χερέθ (1986-1990) και της Καταλούνια από το 1991 και μετά.

Master της τωρινής πίστας δεν είναι άλλος από τον Michael Schumacher με 6 νίκες και 7 poles, έχοντας μας χαρίσει αξέχαστες αναμνήσεις όπως το 1994 οπότε και έβγαλε τα 2/3 του αγώνα μόνο με 5η ταχύτητα για να τερματίσει δεύτερος ή το 1996 με την εκπληκτική πρώτη νίκη του για τη Ferrari υπό καταρρακτώδη βροχή και οδηγώντας από ένα σημείο και μετά με δύο κυλίνδρους λιγότερους.

Από τους οδηγούς του φετινού grid Alonso και Raikkonen έχουν από δύο νίκες. Αξίζει να σημειωθεί ότι από το 2007 έχουμε κάθε χρονιά και διαφορετικό νικητή, με τελευταίο οδηγό που πέτυχε κάτι τέτοιο να είναι ο Max Verstappen στον συγκλονιστικό περσινό αγώνα.

@ Δείτε το πρόγραμμα και την βαθμολογία στην #F1

@ Δείτε το πρόγραμμα και την βαθμολογία στo #WRC

Κωνσταντίνος Ελευθεριάδης

Φανατικός οπαδός της Formula 1 από το 1996. Αγνοεί την έκφραση: Βαρετό Grand Prix!

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά. Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock. Το caroto team σας ευχαριστεί!