ΑΓΩΝΕΣ

Grand Prix Μονακό – Προεπισκόπηση

Ο έκτος γύρος του παγκοσμίου πρωταθλήματος μας φέρνει στην Κυανή Ακτή και συγκεκριμένα στο Πριγκιπάτο του Μονακό…

Εκεί διεξάγεται από το 1929 ένα Grand Prix διαφορετικό από τα υπόλοιπα. Διάσημες προσωπικότητες, γιότ, πολυτελή αυτοκίνητα και ακριβά ρούχα είναι μερικά μόνο από τα συστατικά του περιτυλίγματος χλιδής και μεγαλείου το οποίο συνοδεύει κάθε αγώνα στους δρόμους του Μόντε Κάρλο και της Κονταμίν. Μέσα στο περιτύλιγμα αυτό, όμως και ανάμεσα στις 1.500 περίπου στροφές που δεν αρκούν για να συμπληρώσουν την ελάχιστη απόσταση Grand Prix, θα βρει κάποιος, αναλλοίωτη ακόμη, την πεμπτουσία του μηχανοκίνητου αθλητισμού· την αρχέγονη τάση του ανθρώπου να αψηφά τον κίνδυνο στην αναζήτηση νέων ορίων.   

Χαρακτηριστικά σιρκουί

Ο αγώνας με το μεγαλύτερο, ίσως, πρεστίζ στο πρόγραμμα της Formula 1 εξακολουθεί να θέτει κάποιες από τις δυσκολότερες προκλήσεις τόσο σε οδηγούς όσο και σε ομάδες. Οι στενοί δρόμοι του Πριγκιπάτου δε συγχωρούν τα λάθη, ενώ μόνο οι κορυφαίοι οδηγοί μπορούν να επιτύχουν μια συνεχή «ροή» στις κινήσεις τους σε όλη τη διάρκεια του γύρου. Η εκμετάλλευση όλου του διαθέσιμου πλάτους της αγωνιστικής γραμμής είναι κάτι που απαιτεί πλήρη αυτοσυγκέντρωση  καθώς μια βόλτα στα marbles σε στέλνει κατευθείαν στις μπαριέρες. Η είσοδος στην στροφή του Casino, η Tabac, και το δεύτερο σικέιν της πισίνας προδίδουν τους οδηγούς που έχουν βρει την ιδανική ισορροπία ταχύτητας-περιστροφής.

Σε μια πίστα όπου τα αυτοκίνητα στις περισσότερες στροφές βρίσκονται στο μεταίχμιο αεροδυναμικής και μηχανικής πρόσφυσης, η μεγιστοποίηση της τελευταίας είναι εξέχουσας σημασίας. Ένα καλό σασί μπορεί να ανταπεξέλθει καλύτερα στις πολλές ανωμαλίες του οδοστρώματος το οποίο ωστόσο είναι λείο και δεν φθείρει πολύ τα λάστιχα.  Η Pirelli φέρνει τις τρεις μαλακότερες γόμες και πιθανότερη στρατηγική φαντάζει το ένα pit stop.

Εξαιρετικά σημαντικές είναι και οι κατατακτήριες δοκιμές δεδομένων των ελάχιστων ευκαιριών που προσφέρει η πίστα για προσπεράσματα. Το σικέιν της εξόδου από την πισίνα έχει αναδιαμορφωθεί για τον φετινό αγώνα με τέτοιο τρόπο ώστε να αποτρέπει τους οδηγούς από το να το «κόβουν» και ανεβάζοντας τον δείκτη δυσκολίας στο συγκεκριμένο σημείο. Η πίστα έχει ασφαλτοστρωθεί εκ νέου στο μεγαλύτερο τμήμα της.

Τεχνική σύνοψη

Η Mercedes θα συνεχίσει την προσπάθεια βελτίωσης της εκμετάλλευσης των ελαστικών. Θεωρητικά το μακρύτερο μεταξόνιο σε σχέση με τον ανταγωνισμό θα τους δυσκολέψει αλλά αυτό μένει να αποδειχτεί. Περεταίρω επεξεργασία του εμπρός μέρους και της διοχέτευσης του αέρα προς το πάτωμα.

Η Ferrari έχει να κερδίσει τον αγώνα από το 2001 με τον Michael Schumacher και στην Ιταλική ομάδα πιστεύουν ότι ήρθε η ώρα αυτό να αλλάξει. Η SF70H έχει αποδείξει ότι διαχειρίζεται καλύτερα τα ελαστικά από τα υπόλοιπα μονοθέσια ενώ δεν υστερεί καθόλου και σε ταχύτητα. Κυριότερες παρεμβάσεις εντοπίζονται στο πίσω μέρος (diffuser και monkey seat).

Στη Red Bull οι αναβαθμίσεις της Ισπανίας βελτίωσαν αλλά όχι σε καθοριστικό βαθμό το ρυθμό της RB13. Ωστόσο σε ένα σιρκουί που η ισχύς δεν είναι το Α και το Ω, το αξιοπρεπές σασί σε συνδυασμό με το πολύ δυνατό οδηγικό δίδυμο θα μπορούσε να φέρει την Αυστριακή ομάδα πιο κοντά στους πρωτοπόρους.

 Η McLaren θα συνεχίσει τις αναβαθμίσεις σε πτέρυγες και πάτωμα καθώς στην Ισπανία το πραγματικό κέρδος σε χρόνο αντιστοιχούσε στο 95% αυτού που είχαν υπολογίσει στις προσομοιώσεις. Φυσικά η εμφανέστερη αλλαγή θα είναι στους οδηγούς καθώς ο Button θα αντικαταστήσει τον Alonso.

Στις υπόλοιπες ομάδες η Sauber φέρνει νέο πάτωμα και πλαϊνούς αεροφράκτες, αναβαθμίσεις οι οποίες είχαν αρχικά προγραμματιστεί για την Ισπανία, η Force India θα τρέξει με νέα T-wing που θα αποτελείται από τρία στοιχεία. Στο σημείο αυτό του αυτοκινήτου και γενικότερα στη μεγιστοποίηση κάθετης δύναμης στο πίσω μέρος θα επικεντρωθούν και οι Williams και Haas με την τελευταία να τρέχει με νέο χρωματισμό.

Ιστορικό σημείωμα

Ο αγώνας στο πριγκιπάτο ήταν σύλληψη του Anthony Noghes του οποίου το όνομα φέρει η τελευταία στροφή της πίστας. Πρώτος νικητής το 1929 ο William-Grover Williams με Bugatti. Το 1950 ήταν στο πρόγραμμα του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος, όπως και το 1952 ενώ διεξάγεται ανελλιπώς από το 1955. Πολυνίκης του αγώνα με έξι νίκες όχι άλλος από τον Ayrton Senna που έχει συνδέσει το όνομά του όσο κανένας άλλος με το Μονακό. Ο γύρος που του έδωσε την pole στις κατατακτήριες του 1988 παραμένει θρυλικός όπως και η μονομαχία του με τον Mansell στους τρεις τελευταίους γύρους του 1992. Από πέντε νίκες έχουν οι Graham Hill και Michael Schumacher (άλλος εκπληκτικός γύρος στις κατατακτήριες του 1996) ενώ από τους οδηγούς του φετινού grid Hamilton και Alonso έχουν από δύο.

@ Δείτε το πρόγραμμα και την βαθμολογία στην #F1

@ Δείτε το πρόγραμμα και την βαθμολογία στo #WRC

Κωνσταντίνος Ελευθεριάδης

Φανατικός οπαδός της Formula 1 από το 1996. Αγνοεί την έκφραση: Βαρετό Grand Prix!

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά. Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock. Το caroto team σας ευχαριστεί!