ΑΓΩΝΕΣ

GP Μονακό – Κατατακτήριες: Στην pole position o Raikkonen!

Εννιά χρόνια μετά την τελευταία του pole position στο Γαλλικό Grand Prix του 2008, ο Kimi Raikkonen θα ξεκινήσει αύριο από την πρώτη θέση τον αγώνα στο Μονακό.

Συνδυάζοντας ταχύτητα αλλά και ακρίβεια κατάφερε να επιτύχει τον ταχύτερο του γύρο στην τελευταία προσπάθειά του Q3, αφήνοντας δεύτερο (και για μόλις 4 εκατοστά του δευτερολέπτου) τον ταχύτερο σε FP2 και FP3 teammate του. Στην τρίτη θέση και σε απόσταση αναπνοής επίσης βρέθηκε ο Valtteri Bottas καταφέρνοντας να ξεπεράσει τα προβλήματα set-up της Mercedes του. Ακολούθησαν οι δύο Red Bull και η Toro Rosso του ταχύτατου Sainz, ενώ σε ναυάγιο εξελίχτηκαν οι κατατακτήριες για τον Lewis Hamilton ο οποίος θα εκκινήσει από την 13η θέση!

Ήδη μετά το τέλος του FP2 ήταν ξεκάθαρο ότι πολύ δύσκολα η Ferrari θα έχανε την πρώτη σειρά εκκίνησης. Το μονοθέσιο της Ιταλικής ομάδας αποδείχτηκε… κομμένο και ραμμένο για το Μονακό με την ευελιξία και την οδηγησιμότητα του να συνιστούν τους μεγαλύτερους συμμάχους των Raikkonen και Vettel στην προσπάθειά τους για ένα καθαρό τριήμερο. Ειδικά τα συνεχόμενα περάσματα του Φιλανδού από το δεύτερο σικέιν της πισίνας κατά τα οποία «χάιδευε» με τον δεξί τροχό την εσωτερική μπαριέρα ήταν ενδεικτικά του πόσο άνετα αισθανόταν μέσα στο αυτοκίνητο. Ο κυρίαρχος μέχρι το Q3 Vettel επικεντρώθηκε στην βελτιστοποίηση του δεύτερου τομέα της πίστας.

Τελικά η προσέγγιση του Raikkonen αποδείχθηκε σωστότερη. Ξεκινούσε δυνατά στον πρώτο τομέα (εκπληκτική η γραμμή του ανάμεσα σε Massenet και Casino), φρόντιζε να μην φθείρει υπερβολικά τα ελαστικά του στον δεύτερο (κρατώντας πιο ανοιχτές γραμμές σε Fairmont και Portier) και πίεζε ξανά στον τρίτο. Έτσι κατόρθωσε παρά τα δύο μικρά γλιστρήματά του σε Ste. Devote και Rascasse να υποσκελίσει τον πρωτοπόρο της βαθμολογίας. Ο Vettel στην τελευταία του προσπάθεια ήταν ταχύτερος στον πρώτο τομέα αλλά έκανε λάθος στη Mirabeau αμέσως μετά και παρά τον πολύ καλό τρίτο τομέα περιορίστηκε στη δεύτερη θέση.

Στον αντίποδα, η Mercedes παρότι ήταν ταχύτερη με τον Hamilton στο FP1, επέλεξε λανθασμένο set-up το απόγευμα της Πέμπτης με αποτέλεσμα να χάσει πολύτιμο χρόνο στο τριήμερο του πρωταθλήματος που συγχωρεί λιγότερο από οποιοδήποτε άλλο τέτοια λάθη. Και πάλι, όπως και στη Ρωσία, αυτός που αντιμετώπισε καλύτερα το πρόβλημα ήταν ο Bottas και όχι ο Hamilton. Αναμφίβολα η μεγάλη ομοιότητα των δύο σιρκουί έγκειται στην τραχύτητα του οδοστρώματος τους. Φαίνεται πώς η W08 δυσκολεύεται στο λείο οδόστρωμα καθώς δεν μπορεί να φέρει τα (εμπρός κυρίως) ελαστικά της στην κατάλληλη θερμοκρασία στο σύνολο της μάζας τους. Ωστόσο, οι πολύ καλές τελικές επιδόσεις του Bottas σήμερα αλλά και στο Σότσι, μαρτυρούν ότι το μονοθέσιο με σωστή διαχείριση μπορεί να πετύχει χρόνους εφάμιλλους των Ferrari.

Καθώς μάλιστα η θερμοκρασία οδοστρώματος στο τέλος του Q3 άγγιζε τους 56°C και η άσφαλτος είχε «στρωθεί» με λάστιχο, ο Bottas πέτυχε έναν χρόνο μόλις 2 χιλιοστά του δευτερολέπτου αργότερο από αυτόν του Vettel και 45 από αυτόν του Raikkonen. Ο Hamilton από την άλλη μετά το FP1 είχε σταθερά πτωτική πορεία με αποκορύφωμα το λάθος του στη Massenet τo οποίo παραλίγο να τον στείλει στις μπαριέρες. Μπορεί το λάθος του Vandoorne να έκοψε την τελευταία του προσπάθεια αλλά ακόμη και να την ολοκλήρωνε είναι αμφίβολο το κατά πόσον θα περνούσε στο Q3 μιας και στην πίστα υπήρχαν κι άλλοι συνδυασμοί που είχαν πετύχει αντίστοιχους ή καλύτερους χρόνους μέχρι τον δεύτερο τομέα.

Ο Max Verstappen άφησε πίσω του τις δύο άσχημες εμφανίσεις στο Μονακό τα προηγούμενα δύο χρόνια και με μία καταπληκτική προσπάθεια (αξίζει κάποιος να παρακολουθήσει τον πρώτο τομέα του) βρέθηκε στην 4η θέση, 3 δέκατα μακριά από την pole και μισό δευτερόλεπτο μπροστά από τον Ricciardo. Ο Αυστραλός είχε πρόβλημα με το Brake by wire στο τέλος του FP3 κι αυτός ίσως να επηρέασε την ισορροπία του μονοθεσίου του στις κατατακτήριες. Η Red Bull έχει την ευκαιρία για ένα podium αύριο καθώς οι προσομοιώσεις της Παρασκευής δεν απείχαν πολύ από αυτές των Mercedes.

Ο Carlos Sainz Jr. ήταν επίσης εντυπωσιακός επιβεβαιώνοντας το δυναμικό του σασί της Toro Rosso. Αυτός και ο Raikkonen βρίσκονταν πιο κοντά στις μπαριέρες από οποιονδήποτε άλλον ενώ ο Ισπανός δεν δίσταζε αρκετές φορές να τοποθετεί ολόκληρο σχεδόν τον πίσω αριστερό τροχό του στο κερμπ της τελευταίας στροφής! Ο Perez ήταν 7ος με πολύ καθαρό τριήμερο μέχρι στιγμής εν αντιθέσει με τον teammate του ο οποίος είχε δύο επαφές με τις μπαριέρες μέχρι στιγμής. Όγδοος ο Grosjean, ένατος ο Button στην επιστροφή του και ο Vandoorne που οδηγούσε εκπληκτικά μέχρι το ατύχημά του δέκατος. Τις θέσεις των δύο McLaren, ωστόσο, λόγω ποινών που τους έχουν επιβληθεί θα καταλάβουν οι Kvyat και Hulkenberg.

@ Δείτε το πρόγραμμα και την βαθμολογία στην #F1

@ Δείτε το πρόγραμμα και την βαθμολογία στo #WRC

Κωνσταντίνος Ελευθεριάδης

Φανατικός οπαδός της Formula 1 από το 1996. Αγνοεί την έκφραση: Βαρετό Grand Prix!

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά. Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock. Το caroto team σας ευχαριστεί!