ΔΟΚΙΜΕΣ

Οδηγούμε το νέο Volvo XC60 στην Ισπανία!

Το νέο XC60 θα λανσαριστεί στην ελληνική αγορά τον Ιούλιο σε ιδιαίτερα ανταγωνιστικές τιμές και με προηγμένο τεχνολογικό εξοπλισμό…

Με το νέο XC60 η Volvo δεν λανσάρει μόνο έναν αξιόλογο αντίπαλο απέναντι στα Audi Q5, BMW X3 και Mercedes GLC, αλλά ταυτόχρονα συνεχίζει με τον καλύτερο τρόπο την οδό που διάνοιξε με τα μεγαλύτερα XC90/S90/V90. Αν μιλούσατε με τους ιθύνοντες της εταιρίας στην Βαρκελώνη, όπου και έγινε η πανευρωπαϊκή παρουσίαση, θα αντιλαμβανόσασταν την σημαντικότητα του του νέου XC60, μιας και πρόκειται για το δημοφιλέστερο premium κόμπακτ SUV, όχι μόνο της μάρκας μιας και του αναλογεί το 30% των πωλήσεων, αλλά και γενικότερα της ευρωπαϊκής αγοράς.

Και παρά την μακρά πορεία του, το απερχόμενο XC60 με την αυθεντική του σχεδίαση κατάφερε να σταθεί για σχεδόν μια δεκαετία… στο κουρμπέτι. Για να παραδώσει από τα τέλη του καλοκαιριού την σκυτάλη σε ένα ακόμη πιο όμορφο SUV με ισχυρά σημεία την εμφατική μάσκα, τα στιλάτα φωτιστικά σώματα (ειδικά τα πίσω) και γενικότερα το δυναμικό στο μάτι αμάξωμα.

Το οποίο καταφέρνει να το γεμίσει (το μάτι) ακόμη περισσότερο αφού το νέο XC60 -και σε σχέση με το απερχόμενο μοντέλο- είναι κατά 6,2 εκατοστά μακρύτερο, (συνολικό μήκος 4,69 μέτρα), κατά 1,2 εκ. φαρδύτερο (συνολικό πλάτος στα 1,902 μέτρα), ενώ αντίθετα το ύψος υπολείπεται κατά 1,4 εκ. (συνολικό 1,658 μέτρα). Με λίγα λόγια η εξωτερική σχεδίαση του νέου XC60 -με το πιο κεκλιμένο παρμπρίζ- είναι πολύ ενδιαφέρουσα και έχει να πει το κάτι παραπάνω από π.χ. την τετριμμένη άποψη του νέου Audi Q5. Σημαντική είναι και η απόσταση του αμαξώματος από το έδαφος που φτάνει τα 21,6 εκατοστά, ενώ το σύστημα τετρακίνησης βασίζεται σε πολύδισκο συμπλέκτη της BorgWarner.

Αυξημένο είναι και το μεταξόνιο των 2,865 μέτρων (+9,1 εκατοστά) διασφαλίζοντας σημαντικά μεγαλύτερους χώρους για τους πίσω επιβάτες που δεν θα προβληματιστούν σε κανένα σημείο για την απόσταση για τα γόνατα και τα κεφάλια τους, ενώ μεγαλύτερο είναι και το πορτμπαγκάζ (με +10 λίτρα φτάνει συνολικά τα 505). Όσο για τους εμπρός επιβάτες θα βρίσκονται πίσω από ένα high-tech και ιδιαίτερα ποιοτικό ταμπλό που έχει ως βάση το αντίστοιχο των XC90/S90/V90.

Ανάμεσα στον υπερπλήρη εξοπλισμό με τα συστήματα υποβοήθησης περιλαμβάνεται το ημιαυτόνομο σύστημα οδήγησης Pilot Assist σε ρόλο «αυτόματου πιλότου», το οποίο στους ισπανικούς δρόμους λειτουργούσε άψογα με την βασική προϋπόθεση ο οδηγός να ακουμπά το τιμόνι και η ταχύτητα να μην υπερβαίνει τα 130 χλμ./ώρα. Επίσης, η Volvo προβάλει το νέο Steer Assist (εξέλιξη του City Safety με επέμβαση στο σύστημα διεύθυνσης), το CleanZone τετραζωνικό κλιματισμό που «φιλτράρει» τις ακαθαρσίες και τα μικροσωματίδια του αέρα, το γνωστό Sensus με πλήρη διασύνδεση smartphone, την εφαρμογή Volvo On Call με τα νέα γραφικά και δυνατότητες κ.α.

Το νέο XC60 θα λανσαριστεί στην ελληνική αγορά σε στάνταρ πλέον τετρακίνητες (οι προσθιοκίνητες αναμένονται από αρχές 2018) και αυτόματες εκδόσεις με 8 σχέσεις. Έτσι, όπως και στα άλλα μεγάλα Volvo, έτσι και εδώ δεν θα βρείτε κάτι παραπάνω από τα 2.000 κ.εκ. ή κάτι με περισσότερους από τέσσερις κυλίνδρους. Έτσι, όλες οι εκδόσεις είναι δίλιτρες με την ντίζελ D4 να αποδίδει 190 ίππους και την D5 με το PowerPulse στα 235 άλογα. Από πλευράς βενζίνης η T5 έχει 254 ίππους, ενώ η T6 (με turbo + «κομπρέσορα») αποδίδει 320 ίππους και 400 Nm ροπής. Η plug-in υβριδική T8 αποδίδει 407 ίππους με 0-100 σε 5,3 δλ. και ηλεκτροκίνητη αυτονομία για 45 χλμ.

Στο σημείο αυτό να πούμε πως οι Σουηδοί τα έχουν καταφέρει περίφημα αφού το νέο XC60 καταφέρνει να είναι ένα από τα πιο καλοστημένα SUV της κατηγορίας, με κορυφαία ποιότητα κύλισης  και άνεσης (παρά τις 20άρες ζάντες!). Στους ισπανικούς δρόμους οδηγήσαμε τις εκδόσεις T6 και D5, με αερανάρτηση και με τους εξαιρετικούς κινητήρες και στις δύο περιπτώσεις. Το αυτόματο 8άρι κιβώτιο είναι πραγματικά πολύ γρήγορο και με ομαλές αλλαγές, κάτι που διαπιστώσαμε περισσότερο στην Τ6 έκδοση. Η εξαιρετική ηχομόνωση καλύπτει περίφημα την ύπαρξη του ντίζελ, για τον οποίο δεν θα κρύψω πως μου άρεσε περισσότερο χάρη στην πιο γεμάτη λειτουργία του. Πολύ καλό σε αίσθηση και σε ακρίβεια και το ηλεκτρομηχανικό τιμόνι -ίσως το καλύτερο που έχουμε δει σε Volvo μέχρι σήμερα- συμπληρώνει την πολύ καλή οδηγικά εικόνα.

Η ανάρτηση με μπροστά διπλά ψαλίδια μπροστά και πίσω πολλαπλούς συνδέσμους (εδώ υπάρχει η πίσω ανάρτηση από το XC90 που συνδυάζει εγκάρσιο στοιχείο με φύλλα σούστας από φάιμπεργκλας), ενώ προαιρετικά υπάρχει αερανάρτηση με αυξομείωση απόστασης από το έδαφος κατά 60 χλστ.) λειτουργεί αποτελεσματικά τόσο στην απόσβεση όσο και στις στροφές, ώστε το νέο XC60 να είναι ένα ιδιαίτερα ευκολοδήγητο και οδηγικά πιο απολαυστικό -ακόμη και από το large XC90- αυτοκίνητο με στήσιμο που σε κάνει να ξεχνάς τον όγκο του. Ωστόσο, περισσότερα θα έχουμε να πούμε στις τον Ιούλιο, όπου θα ανακοινωθούν και οι τιμές πώλησης για ένα από τα καλύτερα premium SUV που έχουμε οδηγήσει μέχρι τώρα!

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά. Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock. Το caroto team σας ευχαριστεί!