NEASMS

Large σε όλα της η νέα Bentley Continental GT [vid]

Ακολουθήστε το caroto.gr στο Google News για άμεση ενημέρωση

Με 14 χρόνια πορείας όσο φρέσκια και αν έδειχνε η Continental GT, έφτασε η ώρα να παραδώσει την σκυτάλη στη νέα γενιά…

Η οποία σχεδιαστικά διατηρεί μεν τις βασικές γραμμές του προκατόχου του, αλλά εκσυγχρονισμένες και ακόμα πιο εντυπωσιακές. Η συνολική εικόνα ενισχύεται από την ακόμη πιο εμφατική μάσκα, με αποτέλεσμα η νέα Continental GT να δείχνει ακόμα πιο φαρδιά και χαμηλή. Σε αυτή την εικόνα συμβάλλει το μακρύ καπό, οι εμπρός τροχοί με στάνταρ ζάντες 21’’ (οι 22άρες χρεώνονται επιπλέον), οι οποίοι έχουν μετατοπιστεί κατά 135 χιλιοστά προς τα εμπρός με αποτέλεσμα ο αντίστοιχος πρόβολος να έχει μικρύνει σημαντικά (κάτι που ισχύει και για τον πίσω).

Από το high tech διάκοσμο ξεχωρίζει η οθόνη 12,3’’ που βρίσκεται σχεδόν στο κέντρο του ταμπλό και με επιπλέον χρέωση είναι και «περιστρεφόμενη». Το επονομαζόμενο Rotary Display (η έμπνευση για τη δημιουργία του ήταν η Aston Martin DB5 του James Bond που άλλαζε πινακίδες, με το πάτημα ενός κουμπιού), μετατοπίζεται λίγα χιλιοστά προς τα πίσω- περιστρέφεται κατά 120 μοίρες και επανέρχεται στην αρχική της θέση έχοντας εμφανίσει ενδείξεις (δείτε το βίντεο). Ένα ακόμα πάτημα, ακόμα μια περιστροφή και παρουσίαση τριών στρογγυλων οργάνων, ενώ όταν δεν χρησιμοποιείται η επιφάνειά της είναι ίδια με την υπόλοιπη επένδυση από ξύλο του ταμπλό. 

Το σχέδιο «διαμάντι» μπορεί να επαναληφθεί και στο εσωτερικό, που από πλευράς χώρων είναι σαφώς πιο άνετο σε σχέση με την προηγούμενη γενιά. Έτσι οι επιβαίνοντες μπορούν να απολαμβάνουν χωρίς να στριμώχνονται τα high end ηχοσυστήματα με τα οποία μπορεί να εξοπλιστεί η νέα Continental GT. Η πιο προσιτή προβολή είναι το σύστημα των 1.500 Watt και των 16 ηχείων της δανέζικης Bang & Olufsen (Β&Ο) και η κορυφαία αυτή της βρετανικής Naim, με 2.200 Watt και 18 ηχεία.

Επίσης, υπάρχουν και αρκετές ενδιαφέρουσες σχεδιαστικές λεπτομέρειες, όπως η επανάληψη του pattern των διαμαντιών τόσο στις επενδύσεις στο εσωτερικό όσο και στους προβολείς -με LED Matrix- και τα πίσω φώτα, το τεράστιο κάλυμμα της τάπας του ρεζερβουάρ που ανοίγει προς τα πάνω, οι γιγάντιες οβάλ απολήξεις της εξάτμισης, καθώς και οι ενδείξεις «12» στα εμπρός φτερά για τον καινούργιο 6-λιτρο W12.

Ο κινητήρας είναι και πάλι W12, αλλά είναι νέος και από τα 6,3 έχει πέσει στα 6,0 λίτρα. Σχεδιασμένος στη Μεγάλη Βρετανία, ο νέος W12 συναρμολογείται στο χέρι μέσα σε 6,5 ώρες, έχει σφόνδυλο δύο μαζών, δύο συστήματα ψεκασμού (ένα υψηλής πίεσης 200 bar και ένα χαμηλής 6 bar), που βοηθούν στην καλύτερη απόδοση της ισχύος και της ροπής και στη μείωση των εκπομπών ρύπων, σύστημα απομόνωσης κυλίνδρων καθώς και δύο TwinScroll turbo για 635 ίππους και 900 Nm από τις 1.350 έως τις 4.500 σ.α.λ. Ο νέος, πιο ελαφρύς κατά 30 κιλά κινητήρας, εξασφαλίζει στη νέα Bentley Continental ένα 0-100 σε 3,7 δλ. και μια τελική στα 333 χλμ./ώρα, όταν η επίσημη μέση κατανάλωσή είναι στα 12 λίτρα/100 χλμ. (βελτιωμένη κατά 16% σε σχέση με την προκάτοχό της).

Η νέα Continental GT βασίζεται στο ίδιο πλαίσιο με την επίσης καινούργια Porsche Panamera, με μεγαλύτερη ακαμψία και καλύτερη κατανομή βάρους στους δύο άξονες (από 58:42 της προηγούμενης γενιά, στο 55:45). Η ανάρτηση είναι πνευματική, υπάρχουν 3 προγράμματα οδήγησης που επεμβαίνουν και στην κατανομή της ροπής, ενώ το τελευταίο γίνεται με τη βοήθεια συστήματος Torque Vectoring. Οι… ενδιαφερόμενοι θα πρέπει να γνωρίζουν πως η διάθεση της νέας Bentley ξεκινά την άνοιξη, φυσικά σε μία κάπως πικάντικη εξαψήφια τιμή.

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!
Back to top button