ΑΓΩΝΕΣ

GP Ιταλίας – Κατατακτήριες δοκιμές: Μέγας Hamilton – ναυάγιο Ferrari…

Σε μια χαοτική διαδικασία που κράτησε σχεδόν τέσσερεις ώρες, λόγω υπερβολικής βροχόπτωσης, ο Βρετανός με άλλον έναν απίθανο γύρο έσπασε το ρεκόρ pole position του Michael Schumacher εξασφαλίζοντας την 69ημε τη λήξη του Q3…

UPD: Ποινές για την Red Bull!

Η επίδοσή του αυτή τον καθιστά το απόλυτο φαβορί για τον αυριανό αγώνα ενώ εντυπωσιακοί ήταν και οι οδηγοί τη Red Bull καθώς και οι Stroll-Ocon που θα ξεκινήσουν πίσω από τον Hamilton αύριο. Οι δύο Ferrari ήταν απελπιστικά αργές με τα full wets της Pirelli και οι οδηγοί της πρέπει να αισθάνονται τυχεροί που θα ξεκινήσουν πιο μπροστά λόγω των τιμωριών της Red Bull αλλά και που ο αυριανός αγώνας θα είναι κατά πάσα πιθανότητα στεγνός.

Η Mercedes είχε δείξει τα δόντια της ήδη από την Παρασκευή με τους Hamilton και Bottas ταχύτερους σε FP1 και FP2 αντίστοιχα. Στην πρώτη περίοδο ο Βρετανός ήταν κυρίαρχος, τέσσερα δέκατα μπροστά από τον teammate του και πάνω από ένα δευτερόλεπτο ταχύτερος του Vettel. Πριν την FP2 επιβεβαιώθηκαν οι θέσεις ποινής στην εκκίνηση του αυριανού αγώνα για τους Alonso (35), Ricciardo (25), Verstappen (20) και Sainz (10). Στην δεύτερη περίοδο ελεύθερων δοκιμών οι οδηγοί της Mercedes βρέθηκαν και πάλι στην κορυφή με τον Bottas ταχύτερο αυτήν τη φορά μόλις για μισό δέκατο από τον Hamilton ενώ ως είθισται στους τελευταίους αγώνες η Ferrari πλησίασε πολύ περισσότερο με τον Vettel και πάλι μπροστά από τον Raikkonen.

Λίγο πριν τελειώσει η περίοδος, ο Carlos Sainz πάρκαρε την STR12 με πρόβλημα στην μονάδα ισχύος του. Με τις Red Bull να είναι καταδικασμένες να ξεκινήσουν από το τέλος του grid ενδιαφέρον παρουσιάζει η επίδοση του Vandoorne που κατετάγη 7ος. Στο FP3 η βροχή ήταν ήδη πολύ έντονη με μόλις 8 οδηγούς να δοκιμάζουν και τον Massa να τελειώνει την περίοδο επικεφαλής. Κατά τα λοιπά οι Hulkenberg και Palmer προστέθηκαν στους οδηγούς με ποινές θέσεων εκκίνησης (10 και 15 αντίστοιχα) λόγω αλλαγής των MGU-H στα μονοθέσιά τους.

Το Q1 ξεκίνησε με την πίστα γεμάτη νερό και τη βροχή να πέφτει με μικρή ένταση αλλά σταθερά. Ο Hamilton έκανε το ταχύτερο πέρασμα αλλά σύντομα η διαδικασία θα διακοπτόταν λόγω εξόδου του Grosjean στην ευθεία των pits. Το νέο οδόστρωμα που έχει τοποθετηθεί στο συγκεκριμένο σημείο προσφέρει πολύ χαμηλότερη πρόσφυση σε σχέση με την υπόλοιπη πίστα και ο Γάλλος μόλις βγήκε για λίγο σε πιο βρεγμένο κομμάτι έχασε αμέσως τον έλεγχο της Haas και κατέληξε στις μπαριέρες.

Το περιστατικό αυτό σε συνδυασμό με τη συνεχώς αυξανόμενη ένταση της βροχής θα οδηγούσε τους αγωνοδίκες στο να διακόψουν την περίοδο η οποία θα επανεκκινούσε έπειτα από δυόμιση ώρες! Με τα μονοθέσια να «καθαρίζουν» την πίστα από το νερό, πολλοί επιχείρησαν να δοκιμάσουν και με τα intermediate της Pirelli (οι Alonso και Vettel ήταν οι πρώτοι που τόλμησαν κάτι τέτοιο), χωρίς όμως να δουν σημαντική βελτίωση στους χρόνους τους. Εξαίρεση του κανόνα ήταν ο Bottas ο οποίος κατάφερε να κατεβάσει σημαντικά την προηγούμενη επίδοσή του με χρόνο 1:35.716. Εκτός συνέχειας έμειναν οι Magnussen, Palmer, Ericsson, Wehrlein και ο Grosjean.

Στο Q2 τα intermediate ήταν πλέον τα κατάλληλα ελαστικά για όσους μπορούσαν να τα φέρουν στη σωστή θερμοκρασία. Ο Vettel το έπραξε πρώτος όντας ταχύτερος στο μεγαλύτερο μέρος της περιόδου καθώς η SF70H φαινόταν να δουλεύει καλύτερα με αυτά, ενώ οι οδηγοί της Mercedes αντιμετώπισαν προβλήματα αρχικά. Όσο όμως περνούσε η ώρα τόσο καλύτερα λειτουργούσαν τα ενδιάμεσα στην W08 με αποτέλεσμα στο τέλος της διαδικασίας ο Hamilton να πετύχει χρόνο 1:34.660, επτά δέκατα ταχύτερο του teammate του.

Οι οδηγοί των Red Bull, Renault και Toro Rosso προτίμησαν να μείνουν στα full wets στο μεγαλύτερο μέρος της περιόδου, κάτι που υπέσκαψε την προσπάθειά τους καθώς αναγκάστηκαν για τον τελευταίο γύρο τους να περάσουν στα ενδιάμεσα. Έχοντας, όμως, λίγη εμπειρία με τη συγκεκριμένη γόμα δυσκολεύτηκαν πολύ να πετύχουν ανταγωνιστικούς χρόνους. Εκτός έμειναν οι Perez, Hulkenberg, Alonso, Kvyat και Sainz, ενώ προς το τέλος της περιόδου άρχισε να βρέχει ξανά καθιστώντας τα full wets και πάλι την ιδανική γόμα.

Η τελευταία περίοδος των κατατακτήριων δοκιμών είδε αρχικά τους 10 οδηγούς να σημειώνουν συνεχόμενους γρήγορους γύρους με τους Verstappen-Hamilton ταχύτερους σε αυτή τη φάση ενώ και ο Stroll οδηγούσε εκπληκτικά όντας συνεχώς στο top-5 και σταθερά ταχύτερος του Massa. Παράλληλα, ο Hamilton ανέβαζε συνεχώς την απόδοσή του-εμφανώς ταχύτερος του Bottas-εν αντιθέσει με τις δύο Ferrari που επιβεβαίωσαν την αίσθηση του Q2 μη μπορώντας να κάνουν τα full wets να δουλέψουν.

Αυτό  τις καταπόντισε στις θέσεις 7 και 8 με τον Raikkonen ταχύτερο του Vettel. Προς το τέλος της περιόδου οι άνθρωποι της Mercedes φώναξαν τους Hamilton-Bottas στα pits για να φορέσουν καινούργια ελαστικά και η απόφασή τους δικαιώθηκε από την καταπληκτική επίδοση του Hamilton. Έτσι η τελική κατάταξη ήταν: Hamilton, Verstappen, Ricciardo, Stroll, Ocon, Bottas, Raikkonen, Vettel, Massa και Vandoorne. Λόγω όμως των τιμωριών που έχουν ορισμένοι από τους οδηγούς η σειρά εκκίνησης στον αγώνα θα είναι: Hamilton, Stroll, Ocon, Bottas, Raikkonen, Vettel, Massa, Vandoorne, Perez και Kvyat.

UPD: Ποινές για την Red Bull!

@ Δείτε το πρόγραμμα και την βαθμολογία στην #F1

@ Δείτε το πρόγραμμα και την βαθμολογία στo #WRC

Κωνσταντίνος Ελευθεριάδης

Φανατικός οπαδός της Formula 1 από το 1996. Αγνοεί την έκφραση: Βαρετό Grand Prix!

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά. Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock. Το caroto team σας ευχαριστεί!