Κόβει την ανάσα η Mercedes-AMG Project One με τα 1.000 άλογα [vid]

Μετά από μεγάλη αναμονή και πολλά teaser το hypercar με κινητήρα από μονοθέσιο της F1 κάνει την παγκόσμια πρεμιέρα του στην έκθεση της Φρανκφούρτης…

Η Mercedes-AMG θα κατασκευάσει μόλις 275 αυτοκίνητα με το καθένα να κοστίζει 2,27 εκατομμύρια ευρώ. Όλα έχουν ήδη πωληθεί και οι πρώτες παραδόσεις θα ξεκινήσουν σε περίπου ενάμιση χρόνο από σήμερα (μένουν οι τελικές δοκιμές) με τα πρώτα στοιχεία να κάνουν λόγο για τελική πάνω από τα 350 χλμ./ώρα και 0-200 χλμ./ώρα σε περίπου 6 δευτερόλεπτα (προς το παρόν δεν υπάρχουν επίσημα στοιχεία για επιδόσεις). Η ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων είναι τύπου push-rod, με ράβδους ώσης όπως και στα μονοθέσια της F1, ενώ τα λάστιχα Michelin Pilot Sport Cup 2 είναι διάστασης 285/35 ZR 19 μπροστά και 335/30 ZR 20 πίσω. Φυσικά τα φρένα είναι κεραμικά για την Project One που, ναι, θα έχει άδεια κυκλοφορίας για τους δρόμους!

Για να γιορτάσει τα 50α της γενέθλια η AMG είχε ήδη αποκαλύψει από τον 24ώρο αγώνα στο Nurburgring πως το Project One θα είχε έναν V6 τούρμπο στα 1.600 κ.εκ. που είναι ίδιων προδιαγραφών με εκείνον του μονοθεσίου W08 του Lewis Hamilton (ο οποίος έκανε την επίσημη παρουσίαση το βράδυ πριν τα εγκαίνια της έκθεσης) την περίοδο του 2015.

Η θερμοδυναμική απόδοση του μοτέρ που αποδίδει 671 ίππους είναι στο 43%, ενώ έχουν γίνει όλες οι μετατροπές (στρόφαλος, πιστόνια, μπιέλες, ηλεκτρονικά) ώστε το αυτοκίνητο να κινείται φυσιολογικά στους δρόμους. Σύμφωνα με τον υπεύθυνο της AMG, τον Tobias Moers, το μοτέρ λειτουργεί απροβλημάτιστα έως τις 50.000 χιλιόμετρα, ενώ κάπου εκεί απαιτείται μία βαριά ανακατασκευή. Προσέξτε, μιλάμε για ένα πολύστροφο μοτέρ με κόφτη στις 11.000 σ.α.λ. και ρελαντί κάπου στις 3.000-4.000 σ.α.λ.!

Εδώ ο V6 υποβαστάζεται από δύο ηλεκτροκινητήρες που βρίσκονται μπροστά και έχουν όριο περιστροφής τις 50.000 σ.α.λ. Ο πρώτος αποδίδει 90 kW (123 ίππους) και σκοπός του είναι να περιστρέφει τον στροβιλοσυμπιεστή σε μόνιμη βάση, ενώ ο δεύτερος των 120kW (163 ίπποι) είναι συνδεδεμένος κατευθείαν στον στρόφαλο. Υπάρχουν ακόμη δύο ηλεκτροκινητήρες που βρίσκονται στον μπροστινό άξονα που προσφέρουν καθαρή ηλεκτροκίνηση για περίπου 24 χιλιόμετρα, ενώ περίπου 100 κιλά από το συνολικό απόβαρο αντιστοιχούν στις μπαταρίες που βρίσκονται στο κέντρο του αυτοκινήτου και προέρχονται απευθείας από το μονοθέσιο (με την διαφορά πως είναι τετραπλάσιες σε σχέση με εκείνες της Mercedes F1 W06 Hybrid).

Σύμφωνα με τα όσα γνωρίζουμε μέχρι τώρα, τo όλο σύστημα πρόωσης (V6, κιβώτιο, ηλεκτροκινητήρες) ζυγίζει περίπου 520 κιλά, ενώ το συνολικό βάρος αναμένεται να μην ξεπερνά τα 1.100 κιλά. Έτσι, το Project One με πέντε συνολικά κινητήρες που εμπλέκονται άμεσα ή έμμεσα στην κίνηση του αυτοκινήτου αποδίδουν συνολικά πάνω από 1.000 άλογα με την μετάδοση να περνά κατά βάση στους πίσω τροχούς μέσω αυτόματου κιβωτίου 8 σχέσεων.

H αναμονή όπως βλέπουμε και από τις φωτογραφίες άξιζε τον κόπο, μιας και είναι προφανές ότι έχουμε να κάνουμε με κάτι πραγματικά ξεχωριστό είτε σε ότι αφορά την σχεδίαση είτε σε ότι έχει να κάνει με το μηχανολογικό του υπόβαθρο. Ένα υπόβαθρο που είναι ότι πιο κοντινό στην Formula 1 έχει υπάρξει μέχρι σήμερα σε αυτοκίνητο που μπορεί να κινείται νόμιμα σε δημόσιους δρόμους.

Σχεδιαστικά φαίνεται να έχουν αποφευχθεί οι ακρότητες εστιάζοντας κατά κύριο λόγο στην λειτουργικότητα του σχεδίου και την μέγιστη δυνατή απόδοση της αεροδυναμικής του αμαξώματος το οποίο είναι όλο κατασκευασμένο από carbon. Το πακέτο των ενεργών αεροδυναμικών βοηθημάτων είναι αρκετά μεγάλο, με εκτεινόμενο εμπρός splitter, τεράστια εισαγωγή αέρα πάνω από την οροφή τύπου LMP1, μεγάλες εισαγωγές αέρα εμπρός και στους θόλους των τροχών, καθώς και έναν μεγάλο διαχύτη στο πίσω μέρος κάτω από την εντυπωσιακή μονή εξάτμιση με τις δύο μικρότερες απολήξεις για τις βαλβίδες ανακούφισης.

Στο εσωτερικό όπως βλέπουμε και από τις φωτογραφίες η εικόνα είναι ιδιαίτερα εντυπωσιακή, καθώς συνδυάζει αρκετά στοιχεία από την Formula 1 (όπως για παράδειγμα το τιμόνι) με επιλογές που θα πρέπει να ανταποκρίνονται σε ένα αυτοκίνητο που θα κινείται νόμιμα σε δημόσιο δρόμο. Τα «καθίσματα» δεν είναι παρά μικρά «μαξιλάρια» στο ήδη διαμορφωμένο σκελετό πάνω στο πλαίσιο, με τις μόνες ρυθμίζεις να είναι τα πεντάλ και τα φρένα τα οποία μπορούν να μετακινηθούν προς τον οδηγό.

Ο εξοπλισμός αποτελείται από δύο οθόνες (μία ως πίνακας οργάνων και μία για το σύστημα infotainment) ενώ ως γνήσια Mercedes θα διαθέτει όταν βγει στην παραγωγή και όλα τα σύγχρονα συστήματα ασφάλειας και άνεσης για τους επιβάτες (μεταξύ αυτών κλιματισμός, αερόσακοι αλλά και κάμερα αντί για καθρέπτη αφού απουσιάζει το πίσω παράθυρο.

Ετικέτες

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close
Close