NEA

To Audi Aicon Concept δείχνει το αύριο της αυτόνομης οδήγησης

To Aicon Concept που παρουσιάζει στην έκθεση της Φρανκφούρτης είναι ένα όχημα το οποίο διαθέτει αυτονομία επιπέδου 5…

Κάτι που σημαίνει ότι τα κάνει όλα μόνο του, αφήνοντας τους επιβάτες να κάνουν οτιδήποτε θελήσουν καθ’ οδόν από το ένα σημείο της μεταφοράς τους στο άλλο. Στην πραγματικότητα το εσωτερικό του Aircon μοιάζει με την business class ενός μεγάλου αεροπλάνου, όπου οι επιβάτες μπορούν να χαλαρώσουν και να ξεκουραστούν (ή και να δουλέψουν) ταξιδεύοντας προς τον προορισμό τους.

Το μήκος του άκρως φουτουριστικού αμαξώματος φθάνει στα 5,44 μέτρα, το πλάτος είναι στα 2,1 μέτρα ενώ το μεταξόνιο των 3,47 μέτρων το κάνει ακόμα μεγαλύτερο και από το μακρύ A8L. Ο σχεδιασμός του είναι κομψός με έντονα το στοιχείο ενός κουπέ μεγάλων διαστάσεων, ενώ τον ξεχωριστό τόνο δίνουν τα ιδιαίτερα φωτιστικά σώματα τα οποία δεν είναι τα κλασικά “φώτα” όπως τα ξέρουμε αλλά οθόνες προβολής αποτελούμενες από εκατοντάδες συστοιχίες pixels, επιτρέποντας έτσι την “προβολή” γραφικών, κινούμενων εικόνων ακόμα και πληροφοριών για τα άλλα αυτοκίνητα που κινούνται στον δρόμο.

Για πιο μακρινές αποστάσεις, το Aicon δεν χρειάζεται την “μεγάλη σκάλα” καθώς τα ραντάρ του είναι σε θέση να γνωρίζουν από πολύ νωρίτερα τι βρίσκεται μπροστά στον δρόμο και ανάλογα να προσαρμόζει την συμπεριφορά του.

Το εσωτερικό είναι αντίστοιχο της φουτουριστικής διάθεσης που επικρατεί στο αμάξωμα, με το 2+2 σαλόνι να είναι αυτό ακριβώς που λέει η λέξη: ένα μεταφερόμενο σαλόνι, υψηλής πολυτέλειας και άνεσης απ’ όπου απουσιάζουν παντελώς στοιχεία που γνωρίζουμε σήμερα στα αυτοκίνητα όπως το τιμόνι και τα πεντάλ.

Αντίθετα υπάρχουν διάσπαρτες ψηφιακές οθόνες στις οποίες προβάλλονται τόσο τα στοιχεία της διαδρομής και της κατάστασης του οχήματος, όσο και ψυχαγωγικό ή άλλο υλικό που επιθυμούν οι επιβάτες. Ακόμα και τα παράθυρα μπορούν να μετατραπούν σε “οθόνες” προβολής ενώ όπως είναι προφανές το αυτοκίνητο παρέχει κάθε μορφή διασύνδεσης που είναι σήμερα γνωστή (και όποια προκύψει στο μέλλον…). 

Σε ότι αφορά τα μηχανικά μέρη, η κίνηση παρέχεται από τέσσερις ηλεκτροκινητήρες συνδυασμένης απόδοσης 354 ίππων και 550 Nm ροπής. Οι τροχοί είναι μοιρασμένοι στους τέσσερις τροχούς ενώ σύμφωνα με την Audi η αυτονομία του φθάνει έως και τα 800 χιλιόμετρα με σταθερή ταχύτητα στα 80 χλμ/ώρα με τις μπαταρίες να φορτίζουν έως και 80% μέσα σε 30 λεπτά αν χρησιμοποιήσει κανείς ταχυφορτιστή.

Η ανάρτηση είναι πνευματική έτσι ώστε να εξασφαλίζει την μέγιστη δυνατή άνεση στους επιβάτες, ενώ υπάρχει ειδικός ηλεκτρονικός μηχανισμός και στους τέσσερις τροχούς ώστε να μειώνεται στο ελάχιστο κάθε κλίση από στροφή, επιτάχυνση ή επιβράδυνση του αυτοκινήτου.

Η Audi υποστηρίζει ότι αυτό είναι ένα πρωτότυπο για μία όχι και τόσο μακρινή εποχή, καθώς πολλές από τις τεχνολογίες είναι ήδη σε αρκετά προχωρημένο στάδιο. Όπως και να έχει πάντως, το σίγουρο είναι ότι κάποια σχεδιαστικά στοιχεία του συγκεκριμένου μοντέλου (κυρίως η μάσκα) θα περάσει με κάποιο τρόπο στα ηλεκτρικά μοντέλα παραγωγής της εταιρίας μέσα στην επόμενη δεκαετία.

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Back to top button