SMSΑΓΩΝΕΣ

Σε τι απόδοση έχει φτάσει ο κινητήρας της Mercedes F1;

Όπως θα δείτε στο βίντεο ο V6 έχει φτάσει σε απόδοση τον απίστευτο θερμοδυναμικό βαθμό του 50% σε δοκιμή που έγινε σε δυναμόμετρο…

Η απόδοση αυτή είναι από τις υψηλότερες που υπάρχουν σε συμβατικό κινητήρα καυσίμου και αποδεικνύει ένα από τα βασικά πλεονεκτήματα της γερμανικής ομάδας απέναντι στις άλλες που συμμετέχουν στο πρωτάθλημα της F1. Ο βαθμός απόδοσης ορίζεται με απλά λόγια από την ενεργειακή απόδοση του κινητήρα ανά μονάδα καυσίμου. Ενδεικτικά αναφέρουμε πως οι περισσότεροι βενζινοκινητήρες παραγωγής έχουν μια απόδοση στο 20-25% (η Toyota ισχυρίζεται πως έχει φτάσει κοντά στο 40% στην περίπτωση του νέου Prius), ενώ οι ντίζελ κυμαίνονται στο 30-40% (ως γνωστό το πετρέλαιο έχει μεγαλύτερη θερμογόνο απόδοση).

Αν τα λέω καλά, η καύση 1 λίτρου βενζίνης εκπέμπει 2,3 kg CO2 ενώ η καύση 1 λίτρου ντίζελ 2,65 kg. Ωστόσο, οι διαφορετικές συνθήκες καύσης δεν καθορίζουν το CO2 αλλά ο διαφορετικός θερμοδυναμικός κύκλος. Το ντίζελ έχει θερμογόνο απόδοση 45,5 MJ/kg, λίγο χαμηλότερα από τα 45,8 MJ/kg της βενζίνης. Από τη άλλη, το ντίζελ έχει υψηλότερη πυκνότητα σαν καύσιμο (36,9 MJ/lt έναντι 33,7 MJ/lt της βενζίνης) με αποτέλεσμα να δίνει περίπου 15% περισσότερο ενέργεια ανά μονάδα όγκου. Σε συνδυασμό με την ενεργειακή πυκνότητα και τον βαθμό απόδοσης του κύκλου, ο ντίζελ καταφέρνει με μικρότερη ποσότητα καυσίμου να παράγει το ίδιο έργο.

@ Δείτε το πρόγραμμα και την βαθμολογία στην #F1

@ Δείτε το πρόγραμμα και την βαθμολογία στo #WRC

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά. Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock. Το caroto team σας ευχαριστεί!