BLOGNEAΔΙΑΦΟΡΑΝίκος Ι. Μαρινόπουλος

Τι λένε οι γερμανικές αρχές για τα πετρελαιοκίνητα; [blog]

Το υπουργείο μεταφορών στην Γερμανία υποστηρίζει πως η αγορά ενός ντίζελ δεν είναι πιο φιλική προς το περιβάλλον απ΄ ότι η απόκτηση ενός σύγχρονου βενζινοκίνητου…

Το μέλλον μπορεί να ανήκει στην ηλεκτροκίνηση αλλά για τώρα αυτό που απασχολεί τους κατασκευαστές και περισσότερο τις αγορές (θα έλεγα και τις προεκλογικές ατζέντες) είναι το παρόν και η κατακραυγή για τους πετρελαιοκινητήρες (αν δεν υπήρχε το dieselgate μήπως δεν θα μιλούσαμε για αυτό καν;). Και έρχεται το γερμανικό υπουργείο να καταθέσει πως πέρυσι ο μέσος όρος των ντίζελ που πωλήθηκαν πέρυσι (προφανώς στην εκεί αγορά) είχαν εκπομπή 128 γρ./χλμ. όταν ο μέσος όρος των βενζίνης ήταν στα 129 γρ./χλμ. (αν ισχύει κάτι τέτοιο).

Μάλιστα τα παραπάνω αναφέρει και προβάλλει ο μιντιακός όμιλος Funke (ο τρίτος μεγαλύτερος στην Γερμανία) για λογαριασμού του πολιτικού κινήματος Greens. Όπως αναφέρει δημοσίευμα του Automotive News, τα πετρελαιοκίνητα δεν είναι πλέον πιο φιλικά προς το περιβάλλον αφού η μεγάλη διαφορά στην εκπομπή διοξειδίου που ίσχυε παλιότερα έχει πλέον εξισωθεί. Και αυτό διότι τα πετρελαιοκίνητα είναι βαρύτερα και έχουν και μεγαλύτερη ισχύ, σύμφωνα πάντα με το Automotive News.

«Είναι ένας μύθος πως τα ντίζελ βοηθούν στην προστασία του κλίματος» λέει ο Stephan Kuehn, ειδικός στα μέσα μεταφορά και εκπρόσωπος των Greens, στις εφημερίδες του Funke. Από την άλλη, υπάρχει και ο αντίλογος που μπορεί να πει πως είναι ένας μύθος πως τα βενζινοκίνητα ή ακόμη και τα ηλεκτροκίνητα είναι πιο φιλικά (προφανώς ως προς το φαινόμενο του θερμοκηπίου) από την στιγμή που το συντριπτικό ποσοστό παραγωγής δεν γίνεται με ανανεώσιμες πηγές ενέργειας.

Και για να μην κρυβόμαστε πίσω από το δάχτυλο μας… Όσοι λένε ή γράφουν (ειδικά στην Ελλάδα) πως το ντίζελ είναι «βρώμικο, ανθυγιεινό και κακό γενικότερα» ή πως «το ντίζελ πέθανε», είμαι σίγουρος πως για τις μετακινήσεις τους θα προτιμούσαν ένα φουλαρισμένο πετρελαιοκίνητο παρά ένα βενζινοκίνητο. Και θα πρέπει να νιώθουν ανακουφισμένοι αφού οι κατασκευαστές συνεχίζουν να βγάζουν νέους πετρελαιοκινητήρες που θα βαστήξουν μέχρι το 2025. Ξέρετε, εκείνο το προφητικό έτος που τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα θα έχουν κάνει ένα μεγάλο booming και θα είναι φτηνότερα ακόμη και από συμβατικά βενζινοκίνητα. Μακάρι, εσείς τι λέτε;

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button