ΔΟΚΙΜΕΣ

Οδηγήσαμε το νέο Skoda Karoq στο Παλέρμο [first drive]

Το καινούργιο μικρό SUV της Skoda είναι μεν ο αντικαταστάτης του Yeti, αλλά σε σχέση με αυτό έχει έναν πολύ πιο κομβικό ρόλο στη γκάμα της εταιρείας. Κι αυτό γιατί ανήκει σε μια κατηγορία που μέσα σε αυτή τη δεκαετία που έχει μεσολαβήσει από το πρώτο παρόν της Skoda έχει εξελιχθεί αν όχι στη πιο σημαντική σίγουρα στην πιο δυναμική.

Το Karoq λοιπόν καλείται να παίζει πρωταγωνιστικό και όχι συμπληρωματικό ρόλο όπως το Yeti, ενώ ταυτόχρονα αποτελεί μέλος μιας υπο- γκάμας που ήδη περιλαμβάνει και το Kodiaq και στο μέλλον και άλλα μοντέλα. Προκειμένου να το πετύχουν αυτό οι σχεδιαστές και οι μηχανικοί της Skoda έβαλαν τα δυνατά τους και δεν άφησαν τίποτα στην τύχη.

Αισθητικά προσάρμοσαν το επιτυχημένο πρότυπο του Kodiaq στη μικρότερη κλίμακα των 4,38 μέτρων, που από μόνη της αρκεί να εξασφαλίσει την επιθυμητή διαφορετική προσωπικότητα. Από κει και πέρα χρησιμοποίησαν ιδιαίτερα αισθητικά στοιχεία, όπως τους λεπτούς προβολείς και αξιοποίησαν καταρχήν οπτικά το μεγάλο μεταξόνιο των 2.638 χιλιοστών για να υιοθετήσουν πολύ μικρούς προβόλους. Το τελευταίο σε συνδυασμό και με την πιο μοντέρνα διαμόρφωση του πίσω μέρους συμβάλλει στη δημιουργία ενός πιο νεανικού και πιο δυναμικού στυλ, όπως άλλωστε το περιμένει κανείς από ένα σύγχρονο μοντέλο αυτής της κατηγορίας.

Αρκετά μοντέρνο είναι και το εσωτερικό, χωρίς όμως να έχει αποστασιοποιηθεί από το στυλ της μάρκας, που προτάσσει τη διαχρονικότητα και την λειτουργικότητα από τον εντυπωσιασμό. Αυτό δεν σημαίνει φυσικά πως δεν υπάρχουν άλλα τα σύγχρονα στοιχεία, από την οθόνη αφής στην κεντρική κονσόλα και αργότερα το ψηφιακό πίνακα οργάνων μέχρι τα πολλά συστήματα υποβοήθησης και τις δυνατότητες διασύνδεσης smartphones. Όλα αυτά συνδυάζονται με προσοχή στην ποιότητα της κατασκευής και των υλικών που έχουν χρησιμοποιηθεί, αλλά και με τη διατήρηση των στοιχείων που πλέον ανήκουν στο DNA της Skoda. Στοιχείων όπως η άνεση των χώρων και στις δύο σειρές καθισμάτων και η πρακτικότητα -πολύ έξυπνες, μεταξύ άλλων και οι θήκες στην κεντρική κονσόλα που σου επιτρέπουν να ανοίξεις μπουκάλι με ένα χέρι.

Ακόμα και 5 θα μετακινηθούν με άνεση ως επιβάτες του Karoq, ενώ για τις αποσκευές τους υπάρχει ελάχιστος χώρος 521 λίτρων. Αν μάλιστα ο εξοπλισμός περιλαμβάνει τα προαιρετικά μετακινούμενα και αφαιρούμενα καθίσματα Varioflex η χωρητικότητα μεταβάλλεται από 479 έως 588 λίτρα ανάλογα με τις ανάγκες και τις συνθήκες, ενώ ως διθέσιο το νέο SUV της Skoda χωρά μέχρι και 1.810 λίτρα αποσκευών. Άνετα πάντως δεν νοιώθουν μόνο οι επιβάτες αλλά και ο οδηγός, καθώς όπως διαπιστώσαμε στη Σικελία όπου το οδηγήσαμε, κάθεται καλά και έχει πολύ καλή περιφερειακή ορατότητα, ενώ έχει στη διάθεσή όλα τα συστήματα υποβοήθησης και ασφάλειας, καθώς και ένα στιβαρό πλαίσιο -πρόκειται για το γνωστό MQB του ομίλου Volkswagen- που συμβάλλει, μαζί με τις αναρτήσεις, στα πολύ καλά δυναμικά χαρακτηριστικά.

To Karoq αποδεικνύεται σταθερό στις υψηλές ταχύτητες των εθνικών οδών και εύκολα ελεγχόμενο με μεγάλα περιθώρια πρόσφυσης στο επαρχιακό οδικό δίκτυο -αυτό της Σικελίας πάντως είναι το τυπικό ελληνικό- και ιδιαίτερα ισορροπημένο οδηγικό προφίλ. Με κλίσεις και κινήσεις του αμαξώματος στις στροφές που ελέγχονται εύκολα από την ανάρτηση, με απόλυτα ικανοποιητικό επίπεδο άνεσης, ένα καλό σε αίσθηση σύστημα διεύθυνσης και μια αξιοπρόσεκτη ποιότητα κύλισης. Η οποία είναι μέρος ενός συνολικά πολιτισμένου χαρακτήρα, μιας οι κινητήρες πετρελαίου που οδηγήσαμε έχουν να επιδείξουν ομαλή και όχι θορυβώδη λειτουργία. Φυσικά ο κορυφαίο 2.0 TDI των 190 ίππων υπερίσχυε στο συγκεκριμένο τομέα και όχι μόνο, ενώ παράλληλα συνδυάζει πολύ καλές επιδόσεις (0-100 σε 7,8 δεύτερα, τελική ταχύτητα 211 χλμ./ ώρα), με την άνεση του αυτόματου κιβωτίου DSG 7 σχέσεων και τα συν της τετρακίνησης. Σε άσφαλτο και πέρα από αυτήν.

Οι επιδόσεις του Karog είναι καλές και με το βασικό diesel των 1.600 κυβικών και των 116 ίππων (0-100 σε 10,7 δεύτερα, τελική 188 χλμ./ ώρα) που κινεί τους εμπρός τροχούς και έχει δώσει τα διαπιστευτήρια του και σε άλλα μοντέλα, τόσο της Skoda όαο και των υπολοίπων εταιρειών του ομίλου Volkswagen. Ελαστικός από χαμηλά δεν πιέζεται από το αμάξωμα των … κιλών, είναι στο στοιχείο του στις μεσαίες στροφές, δεν υπάρχει λόγος να πιεστεί πιο ψηλά, ενώ η επίσημη μέση κατανάλωσή του είναι της τάξης των 4,5 λίτρων για κάθε 100 χιλιόμετρα.

Ο βασικός πετρελαιοκινητήρας αναμένεται να είναι η πιο δημοφιλής έκδοση του Karoq στην Ελλάδας, με τον 3κύλινδρο 1.0 TSI των επίσης 116 ίππων να ακολουθεί. Κορυφαίο σύνολο βενζίνης ο 1.5 TSI με τους 150 ίππους και το σύστημα απομόνωσης κυλίνδρων και ο οποίος μπορεί να συνδυαστεί, όπως και ο 1.0 TSI, με αυτόματο κιβώτιο 7 σχέσεων, ενώ 150 ίππους αποδίδει και η 2η εκδοχή του 2.0 TDI, που στην Ελλάδα θα είναι διαθέσιμη αποκλειστικά με τετρακίνηση και αυτόματο κιβώτιο.

Με τον 1.0 TSI το νέο Skoda Karoq, οι πωλήσεις του οποίου θα ξεκινήσουν στις αρχές του νέου έτους, θα κοστίζει 21.900 ευρώ, την ίδια στιγμή που τόσο ο 1.5 TSI όσο και ο 1.6 TDI είναι στις 21.900 ευρώ, όπως και η έκδοση του 1.0 TSI με το αυτόματο κιβώτιο. Παρακάτω οι τιμές πώλησης αναλυτικά.

ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΕΣ ΤΙΜΕΣ ΛΙΑΝΙΚΗΣ
  ΕΚΔΟΣΗ
AMBITION
ΕΚΔΟΣΗ
STYLE
KAROQ 1.0 TSI 116 PS 19.900 €
KAROQ  1.0 TSI 116 PS DSG7 21.900 €
KAROQ  1.5 TSI 150 PS 21.900 € 26.800 €
KAROQ  1.5 TSI 150 PS DSG7 26.500 € 30.500 €
KAROQ  1.6 TDI 116 PS 21.900 € 26.800 €
KAROQ  1.6 TDI 116 PS DSG7 26.500 € 30.500 €
KAROQ  2.0 TDI 150 PS 4X4 32.500 €
KAROQ 2.0 TDI 150 PS DSG7 4X4 34.900 €

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά.

Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock.

Το caroto team σας ευχαριστεί!