ΑΓΩΝΕΣ

GP Βραζιλίας, Προεπισκόπηση: Με το βλέμμα στο 2018 και μετά…

Ο προτελευταίος γύρος του παγκοσμίου πρωταθλήματος (Κυριακή 12/11, ώρα 18:00) διεξάγεται σε ένα από τα αγαπημένα σιρκουί των φίλων του σπορ, εκείνο του Ιντερλάγκος στο Σάο Πάολο της Βραζιλίας…

Με τα πρωταθλήματα να έχουν κριθεί οι περισσότερες ομάδες αναμένεται να δουν τους δύο τελευταίους αγώνες της χρονιάς ως μια καλή ευκαιρία για να δοκιμάσουν καινούργιες ιδέες για την επόμενη σεζόν. Επιπλέον, με τους περισσότερους συνδυασμούς απαλλαγμένους από το άγχος της συλλογής βαθμών οι αγώνες αναμένονται πιο ανοιχτοί με τους οδηγούς να ρισκάρουν περισσότερο. Τέλος, η ανακοίνωση των πρώτων κατευθύνσεων που θα έχει η νέα φόρμουλα από το 2021 παρουσιάζει εξαιρετικό ενδιαφέρον καθώς αποκαλύπτει μεγάλο μέρος του παιχνιδιού ισχύος ανάμεσα στους ήδη υπάρχοντες κατασκευαστές και εκείνους που επιθυμούν να μπουν στον χώρο μελλοντικά.

Κανονισμοί 2021

Την τελευταία ημέρα του Οκτωβρίου ανακοινώθηκαν στις ομάδες οι προτεινόμενες αλλαγές στους κανονισμούς από την FIA και την FOM. Σύμφωνα με αυτές ο ICE παραμένει V6 στα 1,6 λίτρα με μονό Turbo, ενώ προβλέπεται αύξηση του μεγίστου ορίου περιστροφής κατά 3.000 σ.α.λ. αλλά και επανεξέταση (προς τα πάνω) του όγκου των καυσίμων που θα χρησιμοποιούνται ανά αγώνα Οι σημαντικότερες αλλαγές αφορούν στην προτεινόμενη κατάργηση του ηλεκτροκινητήρα MGU-H-κάτι που θα αντισταθμιστεί από την αύξηση ισχύος της MGU-K η οποία θα ελέγχεται από τον οδηγό-αλλά και η ομογενοποίηση των υπόλοιπων στοιχείων στις μονάδες ισχύος (ES, CE) καθώς και πολλών τμημάτων του αμαξώματος ώστε να καθίσταται εύκολη η μεταπήδηση σε άλλον κατασκευαστή για κάποια ομάδα.

Το τελευταίο γκρουπ προτάσεων μειώνει σε μεγάλο βαθμό την περιπλοκότητα και το κόστος των σημερινών PU. Σύμφωνα με φήμες μάλιστα οι Ilmor και Cosworth φαίνεται πως συνδιαμόρφωσαν τις προτάσεις αυτές ενώ και η Red Bull (με την Aston Martin στο παρασκήνιο) δήλωσε επίσης ευχαριστημένη. Αυτοί που δεν ευχαριστήθηκαν καθόλου, όμως, ήταν οι εργοστασιακοί κατασκευαστές που συμμετέχουν ήδη στο πρωτάθλημα. Mercedes, Ferrari και Renault σε πλήρη ευθυγράμμιση εξέφρασαν αμέσως τις αντιρρήσεις τους για τους νέους κανονισμούς με την Ιταλική μάρκα να απειλεί, μάλιστα, με αποχώρηση καθώς σύμφωνα με τον πρόεδρο Marchionne: «Δε βλέπουμε το νόημα της συμμετοχής σε μια κατηγορία που θα προσομοιάζει σε διεθνές NASCAR».

Οι FIA και FOM, επιπλέον, άφησαν να διαρρεύσει ότι μέχρι το τέλος του έτους θα έχουν ανακοινωθεί και οι αναλυτικοί κανονισμοί που θα ισχύσουν από το 2021 πράγμα που σημαίνει ότι η Liberty Media αφήνει πολύ μικρό χρονικό περιθώριο στους «Big three» για διαπραγματεύσεις. Οι νέοι ιδιοκτήτες του σπορ βλέπουν την αλλαγή των κανονισμών ως μία χρυσή ευκαιρία για να προσελκύσουν καινούργιους παίκτες που θα ανεβάσουν την ανταγωνιστικότητα αλλά και την προβολή του πρωταθλήματος παγκοσμίως ενώ παράλληλα θα μειώσουν δραστικά την ισχύ του… καρτέλ που έχει διαμορφωθεί από Mercedes-Ferrari και Renault.

Από την άλλη, οι κατασκευαστές που συμμετέχουν ήδη στο πρωτάθλημα έχουν δαπανήσει αστρονομικά ποσά στην εξέλιξη των Μονάδων Ισχύος από το 2014 και δε θα ήθελαν σε καμία περίπτωση να ξεκινήσουν ξανά από το μηδέν και επί ίσοις όροις με όλους εκείνους που «επιβουλεύονται» τις θέσεις τους. Τα προβλήματα για την Liberty είναι ο βαθμός δέσμευσης των εταιριών που θέλουν να εισέλθουν στον χώρο καθώς και το κατά πόσον ένα πρωτάθλημα που μπορεί να φτάσει μέχρι και τους 6 εργοστασιακούς κατασκευαστές σε λίγο καιρό θα μπορέσει να παραμείνει σταθερό σε βάθος χρόνου. Η επιβολή budget cap επίσης είναι κάτι που αναμένεται να συζητηθεί το επόμενο διάστημα καθώς και η κατανομή των εσόδων στις ομάδες, θέματα τα οποία μπορεί να χρησιμοποιηθούν ως διαπραγματευτικά χαρτιά των τριών καθιερωμένων κατασκευαστών στις συζητήσεις με την Liberty.

Χαρακτηριστικά σιρκουί

Το αριστερόστροφο Autodromo de Interlagos (από το 1986 Jose Carlos Pace προς τιμήν του Βραζιλιάνου νικητή εκεί το 1975 ο οποίος θα χανόταν σε αεροπορικό δυστύχημα δύο χρόνια αργότερα) φιλοξένησε για πρώτη φορά αγώνες το 1940 στην αρχική… δαιδαλώδη 8 χιλιομέτρων διαδρομή του. Με το πέρασμα των χρόνων η πίστα εκμοντερνίστηκε χωρίς όμως να χάσει τη γοητεία αλλά και την εκπληκτική της ατμόσφαιρα. Η σημερινή της μορφή των 4,309 χλμ έχει παραμείνει λίγο-πολύ αναλλοίωτη από το 1990 οπότε και επανήλθε στο καλεντάρι για να φιλοξενήσει όλα τα Βραζιλιάνικα Grand Prix έκτοτε.

Βρίσκεται σε υψόμετρο άνω των 700 μέτρων από την επιφάνεια της θάλασσας (δεύτερο υψηλότερο μετά το Μέξικο σίτυ) ενώ παρουσιάζει και την τρίτη μεγαλύτερη υψομετρική διαφορά (43 μέτρα) στο πρωτάθλημα ανάμεσα στη ζώνη φρεναρίσματος για την πρώτη στροφή και την έξοδο από την Decida do Lago. Αν και έχει υποστεί πολλές ασφαλτοστρώσεις ανά τα χρόνια εξακολουθεί να έχει οδόστρωμα με πολλές ανωμαλίες που καταπονούν μηχανικά μέρη και οδηγούς.

Οδηγικά, είναι επίσης μία μεγάλη πρόκληση με το φρενάρισμα για το S του Senna και την είσοδο στην Ferradura να ξεχωρίζουν. Οι ζώνες DRS είναι δύο, στην μεγάλη ευθεία και στην Reta oposta διευκολύνοντας πολύ τα προσπεράσματα. Η βροχή δεν είναι καθόλου σπάνιο φαινόμενο στον Βραζιλιάνικο αγώνα προσθέτοντας ένταση και αβεβαιότητα για το τελικό αποτέλεσμα. Το Grand Prix ολοκληρώνεται έπειτα από 71 γύρους.

Ελαστικά

Για το Βραζιλιάνικο σιρκουί η Pirelli φέρνει τις super soft, soft και medium γόμες με την πρώτη να μην έχει χρησιμοποιηθεί ποτέ στο παρελθόν εκεί. Ο συνδυασμός τραχιάς ασφάλτου, μεγάλων πλευρικών φορτίων και υψηλής κάθετης δύναμης φθείρουν πολύ τα ελαστικά αν και οι σκληρότερες φετινές γόμες αφήνουν ανοιχτό το ενδεχόμενο του ενός pit stop. Οι επιλογές των σετ δεν διαφέρουν πολύ μεταξύ των ομάδων με τις Williams και Renault να έχουν επιλέξει τα περισσότερα σετ (10) από τη μαλακότερη διαθέσιμη γόμα.

Τεχνική σύνοψη

Η Mercedes ανακοίνωσε πως θα δοκιμάσει νέα μέρη στην W08 κατά τους δύο εναπομείναντες αγώνες της σεζόν σηματοδοτώντας έτσι την άτυπη έναρξη της προετοιμασίας της για το 2018. Στο Ιντερλάγκος η τραχιά άσφαλτος του σιρκουί αναμένεται να ευνοήσει τον Hamilton έναντι του Bottas με τον Φιλανδό να δηλώνει ότι έχει αντιληφθεί τους τομείς στους οποίους πρέπει να δουλέψει για να διεκδικήσει με αξιώσεις τον τίτλο της επόμενης χρονιάς.

Η Ferrari εντείνει τις πιέσεις της στη Sauber ώστε να συμπεριλάβει έναν εκ των Leclerc ή Giovinazzi στο οδηγικό της δίδυμο την επόμενη χρονιά στη θέση του Pascal Wehrlein. Ο Μονεγάσκος φετινός πρωταθλητής της F2, μάλιστα, θα οδηγήσει για την Ελβετική ομάδα στο FP1 της Βραζιλίας. Στη Renault το μεγάλο υψόμετρο του Ιντερλάγκος θα είναι ένα ακόμη δυνατό τεστ για την PU που έδειξε να υποφέρει στο Μεξικό, με τους Γάλλους ωστόσο να έχουν κάνει μεγάλα βήματα προόδου στον τομέα των επιδόσεων κατά τη διάρκεια της σεζόν ενώ δηλώνουν πως ετοιμάζουν κι αυτοί ένα qualifying mode αντίστοιχο των Mercedes-Ferrari για του χρόνου.

Οι πρόσφατες επιτυχίες της Red Bull γεμίζουν αισιοδοξία όχι μόνο τους ανθρώπους της Αυστριακής ομάδας αλλά και τον… Fernando Alonso ο οποίος σε όλη τη διάρκεια της σεζόν δήλωνε πώς η McLaren διαθέτει το καλύτερο σασί του grid. Με τη μονάδα ισχύος της Renault στο πίσω μέρος της MCL33 πολλοί θεωρούν την Βρετανική ομάδα πιθανό διεκδικητή των τίτλων του 2018 αν και στη F1 πολύ σπάνια μία τόσο μεγάλη αλλαγή, όσο θετική κι αν είναι, φέρνει άμεσα αποτελέσματα.

Η Force India έχοντας εξασφαλίσει για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά την 4η θέση στους κατασκευαστές (εκπληκτικό επίτευγμα καθώς επικράτησε εκ νέου έναντι ομάδων με πολύ μεγαλύτερους προϋπολογισμούς) αναμένεται να αφήσει τους Perez και Ocon να μονομαχήσουν στην πίστα, ενώ η Haas θα επικεντρωθεί στη βελτίωση των επιδόσεων στις κατατακτήριες δοκιμές που της έχει στοιχίσει πολύ φέτος. Στην Toro Rosso έχουν εντυπωσιαστεί από τις εμφανίσεις του Hartley και δηλώνουν ότι σκοπεύουν να τον κρατήσουν για την επόμενη σεζόν. Τέλος, στη Williams ο Massa δήλωσε πώς σταματάει οριστικά από τη F1 το 2018 με τους Kubica, di Resta και… Kvyat να ερίζουν για την θέση δίπλα στον Stroll.

Ιστορικό σημείωμα

Το Βραζιλιάνικο Grand Prix διεξήχθη για πρώτη φορά ως επίσημος αγώνας του πρωταθλήματος το 1973 στο Interlagos με νικητή τους Emerson Fittipaldi και Lotus. To 1978 καθώς και από το 1981 έως το 1989 διεξαγόταν στη Ζακαρεπαγκουά του Ρίο για να επανέλθει στο σιρκουί του Σάο Πάολο το 1990. Η νίκη του Prost το 1987 (σύμφωνα με τον ίδιο η μεγαλύτερη εμφάνιση της καριέρας του), οι δραματικές επιτυχίες του Senna το 1991 και το 1993 καθώς και τα συγκλονιστικά φινάλε των σεζόν 2007, 2008 και 2012 ξεχωρίζουν. Άξιοι αναφοράς επίσης ο χαοτικός αγώνας του 2003 με την πρώτη νίκη του Fisichella αλλά και εκείνος του 2010 με την καταπληκτική pole του Hulkenberg σε μεικτές συνθήκες. Πολυνίκης του αγώνα με έξι επιτυχίες είναι ο Alain Prost. Από τους σημερινούς οδηγούς οι Vettel και Massa έχουν από δύο νίκες ενώ οι Hamilton και Raikkonen από μία.

@ Δείτε το πρόγραμμα και την βαθμολογία στην #F1

@ Δείτε το πρόγραμμα και την βαθμολογία στo #WRC

Κωνσταντίνος Ελευθεριάδης

Φανατικός οπαδός της Formula 1 από το 1996. Αγνοεί την έκφραση: Βαρετό Grand Prix!

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά. Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock. Το caroto team σας ευχαριστεί!