ΑΓΩΝΕΣ

GP Βραζιλίας, Κατατακτήριες δοκιμές: Ο Bottas την pole μέσα από τα χέρια της Ferrari!

Ο Valtteri Bottas την τελευταία στιγμή και για μόλις 38 χιλιοστά του δευτερολέπτου κατάφερε να «κλέψει» την pole position στο Ιντερλάγκος από τον Vettel και τη Ferrari…

Ο Φιλανδός, που για πρώτη φορά έπειτα από καιρό ήταν ανταγωνιστικός από την αρχή του τριημέρου, εκμεταλλεύτηκε στο έπακρο την απόδοση της W08, ρίσκαρε περισσότερο από όλους κατά το φρενάρισμα για την στροφή 1 και με έναν αλάνθαστο γύρο κατάφερε για 3η φορά στην καριέρα του να εξασφαλίσει την πρώτη θέση εκκίνησης. Στον αντίποδα του grid θα βρίσκεται αύριο ο Lewis Hamilton ο οποίος έπειτα από λάθος στην πρώτη προσπάθεια κατά το Q1 έστειλε την Mercedes του στα προστατευτικά ελαστικά της Ferradura. Οι δύο Ferrari ήταν ταχύτατες στο Βραζιλιάνικο σιρκουί (μάλλον η SF70H με τον Vettel έχει τον καλύτερο ρυθμό αγώνα) τόσο με τη soft όσο και με τη super soft γόμα της Pirelli και θα διεκδικήσουν με αξιώσεις τη νίκη αύριο.

Στις πρωινές δοκιμές της Παρασκευής οι W08 των Hamilton και Bottas κυριάρχησαν πλήρως με τον Βρετανό να πετυχαίνει νέο ρεκόρ πίστας στο 1:09.202. Ο Bottas ήταν δεύτερος για 127 χιλιοστά του δευτερολέπτου ενώ ο τρίτος Raikkonen βρέθηκε πάνω από μισό δευτερόλεπτο πίσω. Η εξαιρετική απόδοση των Mercedes θορύβησε τον ανταγωνισμό με πολλούς να δηλώνουν ότι θα είναι πολύ δύσκολο να «πιάσουν» τα δύο ασημένια βέλη. Ωστόσο η πραγματική ισορροπία δυνάμεων δεν είχε αποκαλυφθεί πλήρως. Ήδη από το FP2 και παρά το ότι οι Hamilton-Bottas παρέμειναν στις δύο πρώτες θέσεις, οι διαφορές με τις Red Bull και Ferrari είχε μειωθεί σημαντικά. Μεγάλο ρόλο σε αυτό έπαιξε η άνοδος της θερμοκρασίας οδοστρώματος με τη super soft γόμα να παρουσιάζει εξαιρετικά μεγάλη φθορά για να μπορέσει να στηρίξει στρατηγική ενός pit stop. Οι Verstappen και Ricciardo, μάλιστα, είχαν τις ταχύτερες προσομοιώσεις αγώνα ενώ και οι οδηγοί των Ferrari ήταν εξαιρετικά ανταγωνιστικοί.

Με τις ομάδες να τελειοποιούν το set-up των μονοθεσίων στο FP3 η Ferrari έκλεισε την  ψαλίδα από την Mercedes ακόμη περισσότερο καθώς ο τέταρτος Vettel απείχε μόλις 58 χιλιοστά από τον πρώτο Bottas με τους Hamilton και Raikkonen ανάμεσα. Οι δύο Ferrari ήταν καταιγιστικές στον δεύτερο τομέα, όπως και ο εκπληκτικός Alonso. Αντιθέτως οι RB13 έχασαν έδαφος με τους οδηγούς της να παραπονιούνται για υπερβολική υποστροφή ιδίως κατά το κρίσιμο πέρασμα από την τελευταία στροφή Juncao, πράγμα που υπονόμευε ολόκληρο το σπριντ τους στην κεντρική ευθεία.

Και ενώ όλα προμήνυαν μια μεγάλη μάχη με τέσσερεις πρωταγωνιστές, είχαμε το συμβάν που άλλαξε τα δεδομένα στα πρώτα δευτερόλεπτα του Q1. Ο Hamilton, που είχε ξεκινήσει πρώτος τον χρονομετρημένο γύρο του με τα super soft, έχασε το πίσω μέρος της W08 ανάμεσα στις στροφές 6 και 7 καταλήγοντας στα προστατευτικά ελαστικά και εκτός συνέχειας δοκιμαστικών. Ο Βρετανός μη έχοντας φέρει τα ελαστικά του στην ιδανική θερμοκρασία, υπερέβαλλε στην είσοδο της 6 με αποτέλεσμα το πάτωμα του μονοθεσίου να ακουμπήσει συνεχόμενες φορές στην άσφαλτο ενώ εξελισσόταν η περιστροφή. Αυτό αποσταθεροποίησε το (ήδη «ελαφρύ» σε τέτοιου είδους στροφές) πίσω μέρος και το αποτέλεσμα ήταν να χαθεί ο έλεγχος ενώ το αυτοκίνητο είχε τέτοια ταχύτητα που δεν επέτρεπε διορθώσεις. Ήταν μία υπενθύμιση του πόση τέχνη χρειάζεται για να κρατηθούν σε «ράγες» τα μονοθέσια της F1 αλλά και της λεπτής γραμμής που χωρίζει ένα τέλειο πέρασμα από ένα «ντροπιαστικό» λάθος.

Μετά τη λήξη της κόκκινης σημαίας οι υπόλοιποι οδηγοί βγήκαν με τα super soft εκτός από εκείνους της Ferrari που προτίμησαν τα soft επιτυγχάνοντας εκπληκτικούς χρόνους με τον Raikkonen, μάλιστα ταχύτερο με 1:09.405. Οι δύο Red Bull φάνηκε πώς δεν είχαν τον απαραίτητο ρυθμό για την πρώτη σειρά της εκκίνησης ενώ εκτός έμειναν πλην του Hamilton οι Wehrlein, Gasly, Stroll και Ericsson. Άξιες αναφοράς η 4η θέση του Massa αλλά και η επίδοση του Hartley που κατάφερε να περάσει στο Q2.

Στην δεύτερη περίοδο ο Vettel ήταν άπιαστος σημειώνοντας νέο ρεκόρ πίστας με 1:08.494. Ο Bottas ήταν δεύτερος ενώ ο Raikkonen έκανε λάθος στην δεύτερη προσπάθειά του, κάτι που θα του στοίχιζε στη συνέχεια. Για τον Daniel Ricciardo που θα εκκινήσει (λόγω αλλαγής στοιχείων PU) από το πίσω μέρος του grid η χρησιμοποίηση της soft γόμας ήταν μονόδρομος ενώ ο Alonso συνέχισε να εντυπωσιάζει κατατασσόμενος στην 6η θέση. Εκτός συνέχειας έμειναν οι Ocon, Grosjean, Vandoorne, Magnussen και Hartley.

Στο Q3 και έπειτα από τον πρώτο γύρο προσπαθειών η pole έμοιαζε να είναι του Vettel. Ο Sebastian είχε σημειώσει καινούργιο ρεκόρ πίστας με 1:08.360 και με δεδομένο ότι συνήθως βελτιώνει πάντα τον χρόνο του στην δεύτερη προσπάθεια λίγοι θα στοιχημάτιζαν εναντίον του. Όμως ο Bottas δεν είχε πει την τελευταία του λέξη. Ήταν ένα πολύ δύσκολο δεύτερο μισό της σεζόν για τον Φιλανδό ο οποίος έμοιαζε αργά αλλά σταθερά να ξεθωριάζει στο ρόλο του νούμερο 2. Με τον Hamilton εκτός ήξερε ότι έπρεπε να αποδείξει ότι οι φιλοδοξίες του δεν περιορίζονται σε αυτό. Η pole που πέτυχε ήταν πρωτίστως μία ψυχολογική νίκη που ίσως τον βοηθήσει στο μέλλον για το κάτι παραπάνω.

Από την άλλη ο Vettel (σύμφωνα με τον ίδιο) παραήταν συντηρητικός στο πρώτο φρενάρισμα του τελευταίου του γύρου και παρότι βελτίωσε τον τρίτο τομέα του η pole είχε κάνει φτερά. Δίπλα του θα ξεκινήσει ο Raikkonen ακολουθούμενος από τους Verstappen, Perez (εμφατική επικράτηση επί του teammate του), Alonso, Hulkenberg, Sainz, Massa και Ocon. Ο Ricciardo που κατετάγη 5ος έχει ποινή 15 θέσεων (όπως και ο Gasly), με τους Hartley και Stroll να έχουν ποινές 5 θέσεων. Ο Hamilton αν και δεν φάνηκε να προκάλεσε κάποια ζημιά στη μονάδα ισχύος ή στο κιβώτιο θα ξεκινήσει μάλλον από το pit lane λόγω πιθανής αλλαγής σασί.

Ο αυριανός αγώνας δεν έχει ξεκάθαρο φαβορί καθώς μπορεί μεν οι Ferrari να έχουν ανώτερο ρυθμό αγώνα από τον Bottas αλλά τα προσπεράσματα στο Interlagos δεν είναι τόσο εύκολα και ιδίως όταν το μονοθέσιο που αμύνεται είναι μια Mercedes. Η εκκίνηση είναι από τις δυσκολότερες της χρονιάς καθώς τα αυτοκίνητα παρατάσσονται σε ανηφόρα ενώ το κατηφορικό S του Senna «προσφέρεται» για επαφές. Το κρίσιμο σημείο από άποψη στρατηγικής θα είναι το ποιο μονοθέσιο θα μπορέσει να δουλέψει καλύτερα με τη soft γόμα που φαίνεται ως η καλύτερη επιλογή για τον αγώνα. Με δεδομένο, φυσικά, ότι δε θα έχουμε μία από τις διόλου σπάνιες καταιγίδες του Ιντερλάγκος η οποία θα αλλάξει άρδην τα δεδομένα.

Τα σκορ των δοκιμαστικών
Hamilton-Bottas 13-6
Ricciardo-Verstappen 6-13
Vettel-Raikkonen 14-5
Perez-Ocon 12-7
Massa-Stroll 16-2
Di Resta-Stroll 0-1
Alonso-Vandoorne 15-3
Button-Vandoorne 1-0
Sainz-Kvyat 8-6
Sainz-Gasly 2-0
Kvyat-Hartley 1-0
Hartley-Gasly 2-0
Grosjean-Magnussen 12-7
Hulkenberg-Palmer 16-0
Hulkenberg-Sainz 2-1
Ericsson-Giovinazzi 2-0
Ericsson-Wehrlein 7-10

@ Δείτε το πρόγραμμα και την βαθμολογία στην #F1

@ Δείτε το πρόγραμμα και την βαθμολογία στo #WRC

Κωνσταντίνος Ελευθεριάδης

Φανατικός οπαδός της Formula 1 από το 1996. Αγνοεί την έκφραση: Βαρετό Grand Prix!

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά. Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock. Το caroto team σας ευχαριστεί!