ΔΟΚΙΜΕΣ

Jeep Compass 2.0 Multijet AWD Auto [test drive]

Πόσο πετυχημένη είναι η επιστροφή της Jeep στις μεγαλύτερες κατηγορίες και μετά την άκρως πετυχημένη πορεία που διαγράφει το μικρότερο Renegade;

Την απάντηση έρχεται να δώσει το νέο Jeep Compass που ακολουθεί το πνεύμα της εποχής: τόσο σχεδιαστικά όσο και δομικά με διαστάσεις που το τοποθετούν στον πυρήνα της κατηγορίας των SUV και με ποιότητα που του προσδίδουν έναν premium αέρα. Συγκεκριμένα, το νέο Compass έρχεται να τοποθετηθεί πάνω από το Renegade και κάτω από το μεγαλύτερο Cherokee, όντας 14,6 εκατοστά μακρύτερο (με συνολικό μήκος στα 4,394 μέτρα) από το μικρότερο Jeep.

Η σχεδίαση και το στιλ του αμαξώματος με την «τζιπ» άποψη και τις επτά κάθετες γρίλιες στην μάσκα ξεφεύγει από το boxy μοτίβο του Renegade και υιοθετεί περισσότερο τα δυναμικά στοιχεία του μεγαλύτερου Jeep με την πιο ντελικάτη φάτσα, το επικλινές παρμπρίζ, τους προβολείς κ.α. Θα μπορούσε να πει κανείς πως το Compass βασίζεται σε μία επιμηκυμένη εκδοχή του Renegade. Ωστόσο, περισσότερο μοιάζει σαν το νέο Compass να αποτελεί μία πολύ καλή προσέγγιση ενός μίνι Grand Cherokee προσφέροντας μία πιο αρχοντική off-road εικόνα και με μία πιο πολυτελή νότα.

Το ταμπλό έχει μία σκούρα σοβαροφανή και μοντέρνα άποψη που χαρακτηρίζεται από την προσεγμένη ποιότητα και συναρμολόγηση των μαλακών πλαστικών. Στην πλούσια έκδοση της δοκιμής μας υπάρχει πίνακας οργάνων με έγχρωμη οθόνη 7”, ενώ στην κεντρική κονσόλα υπάρχει μία μεγάλη οθόνη αφής 8,4”του συστήματος infotainment U Connect, με πλήρη συμβατότητα με Apple CarPlay και Android Auto. Μερικά εκατοστά χαμηλότερα βρίσκονται τα χειριστήρια του κλιματισμού, οι θύρες σύνδεσης και φόρτισης φορητών συσκευών, ο διακόπτης του ηλεκτρομηχανικού χειρόφρενου, καθώς και ο περιστροφικός διακόπτης του συστήματος τετρακίνησης (για τις εκδόσεις 4WD).

Σύμφωνα με τη Jeep, το πλαίσιο του Compass είναι ιδιαίτερα ανθεκτικό καθώς αποτελείται στο 65% από χάλυβα υψηλής αντοχής, ενώ υπάρχουν περισσότερα από 70 συστήματα ενεργητικής και παθητικής ασφάλειας (συμπεριλαμβάνοντας διάφορα συστήματα υποβοήθησης οδηγού όπως είναι η προειδοποίηση εμπρόσθιας σύγκρουσης, το σύστημα διατήρησης πορείας στην λωρίδα κυκλοφορίας, η ειδοποίηση τυφλών σημείων και παρακολούθηση κάθετης κίνησης κατά το ξεπαρκάρισμα, το ενεργό cruise control, το ESC με σύστημα αποφυγής ανατροπής κ.α.).

Από πλευράς χώρων όλοι οι επιβάτες βολεύονται με άνεση, ενώ από όλες τις θέσεις υπάρχει πολύ καλή ορατότητα. Για τις αποσκευές, στο Compass η χωρητικότητα είναι κατά 88 λίτρα μεγαλύτερη από το Renegade, φτάνοντας συνολικά τα 438 λίτρα (388 όταν υπάρχει ρεζέρβα ασφαλείας). Εσκεμμένα συγκρίνουμε το Compass με το Renegade, διότι όποιος έχει καταλήξει στην αγορά ενός Jeep, στο μοντέλο της δοκιμής μας θα βρει σημαντικά μεγαλύτερους χώρους, ενώ κίνητρο για την απόκτησή του αποτελούν οι σχετικά μικροί σε χωρητικότητα κινητήρες του (εδώ, σε σχέση με το Cherokee).

photos: JeepHellas

Αλλά δεν είναι μόνο αυτό. Το νέο Compass έχει ισορροπημένα δυναμικά χαρακτηριστικά με εξαιρετική ποιότητα κύλισης και αποτελεσματική απόσβεση της ανάρτησης που είναι τόσο μαλακή όσο χρειάζεται (μεγάλη εντύπωση προκαλεί στο off-road η απουσία κραδασμών στο τιμόνι, πολύ καλή δουλειά έχει γίνει εδώ στο υποπλαίσιο) για να βγαίνουν ατσαλάκωτοι οι επιβάτες και τόσο σφιχτή ώστε το αμάξωμα στις στροφές να μην παίρνει μεγάλες κλίσεις και να κουράζει.

Εξίσου ραφιναρισμένη είναι η ηχομόνωση που στο Compass της δοκιμής μας κρύβει μια χαρά την χροιά του πετρελαιοκινητήρα. Εδώ ο δίλιτρος Multijet2 της FCA με τα 140 άλογα τα καταφέρνει μια χαρά και ταιριάζει γάντι στον χαρακτήρα του Compass. Η μέγιστη ροπή των 350 Nm προσφέρεται από τις 1.750 έως τις 3.000 σ.α.λ. και το μοτέρ θα ακουστεί μόνο ψηλότερα, όπου πρακτικά δεν υπάρχει κανένα όφελος (τουλάχιστον από πλευράς κατανάλωσης, η οποία κυμαίνεται στα περίπου 7,5-8,0 λίτρα/100 χλμ.). Το αυτόματο κιβώτιο με τις 9 σχέσεις μπορεί να μην είναι ότι πιο γρήγορο υπάρχει, αλλά αλλάζει σωστά και σβέλτα τις ταχύτητες, έχει καλό kick-down και κουμπώνει ιδανικά με την στάνταρ τετρακίνηση.

Στο σημείο αυτό να πούμε πως ο υποψήφιος αγοραστής θα έχει να επιλέξει ανάμεσα στις εκδόσεις Sport, Longtitude, Limited (η πληρέστερη όσον αφορά τον εξοπλισμό) και Trailhawk (η ικανότερη εκτός δρόμου έκδοση, με αυξημένη απόσταση από το έδαφος κατά 2,5 εκατοστά στα 21,6 συνολικά – στις 4WD εκδόσεις η απόσταση είναι στα 19,5 εκ.) Η τετρακίνηση του νέου Compass είναι αρκετά «έξυπνη» και διαθέτει σύστημα που απομπλέκει την μετάδοση στους πίσω τροχούς όταν δεν απαιτείται (και την επαναφέρει ακαριαία όταν χρειαστεί, ανεξαρτήτως ταχύτητας και χωρίς καμία εμπλοκή του οδηγού).

Ουσιαστικά, τα συστήματα μόνιμης τετρακίνησης «Jeep Active Drive» και «Jeep Active Drive Low» (με 20:1 crawl ratio) προέρχονται και αυτά από το Renegade και μπορούν ανά πάσα στιγμή να διαθέσουν το 100% της διαθέσιμης ροπής στον τροχό που την χρειάζεται (με την βοήθεια και των ηλεκτρονικών προσομοιώνοντας τη λειτουργία του μπλοκέ). Και τα δύο, ενσωματώνουν το σύστημα διαχείρισης πρόσφυσης Jeep Selec-Terrain που προσφέρει 5 διαφορετικά προγράμματα: τα Auto, Snow, Sand, Mad και Rock (το τελευταίο μόνο στο Trailhawk).

Συμπερασματικά το νέο Compass είναι ένα ολοκληρωμένο «τζιπ» που προσφέρει πολύ καλούς χώρους, άνετα και δυναμικά χαρακτηριστικά και premium αίσθηση. Το πακέτο της δοκιμής μας είναι αυτόματα ακριβό μιας και έχει όλα τα καλά (δίλιτρο ντίζελ, αυτόματο 9άρι, τετρακίνηση) και για αυτό ξεκινά από τις 37.100€. Το αντίστοιχο σύνολο σε βενζίνη με 1.4 Multiair2 και 170 άλογα κοστίζει από 36.900€. Φυσικά για τους λιγότερο απαιτητικούς υπάρχουν και οι βασικές, αλλά πληρέστατες από πλευράς εξοπλισμού, εκδόσεις 1.4 Multiair2 (με 140 ίππους, από 25.900€) και 1.6 Multijet2 (με 120 άλογα, από 29.700€).

Περισσότερες δοκιμές μοντέλων JEEP

Jeep Compass 2.0 Multijet AWD Auto – Τεχνικα χαρακτηριστικα
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Κυβισμός 1.956 cc
Διάμετρος x διαδρομή 83,0 x 90,4 mm
Διάταξη/κύλινδροι εμπρός εγκάρσια/τετρακύλινδρος
Ισχύς 103 kW (140 PS) / 4. 000 rpm
Ροπή 350 Nm (35,7 kgm) / 1.750-3.500 rpm
Τροφοδοσία Υπερτροφοδότηση με common rail
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 10,5 sec
Τελική ταχύτητα 190 km/h
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Μέση δοκιμής 7,8 lt/100 km
Τυποποιημένη αστική/μικτή/υπεραστική 6,6 / 5,7 / 5,1 lt/100 km
Ρεζερβουάρ 60 lt
Αυτονομία (βάση της κατανάλωσης δοκιμής) 769 km
ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ
Προδιαγραφή Euro 6
Εκπομπή CO2 148 g/km
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Κίνηση Στους τέσσερις τροχούς
Κιβώτιο Αυτόματο 9 σχέσεων με μετατροπέα ροπής
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Εμπρός/πίσω Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης / Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης
ΦΡΕΝΑ
Εμπρός/πίσω Αεριζόμενοι δίσκοι/δίσκοι
ΤΡΟΧΟΙ
Τύπος ελαστικών, διάσταση Hankook Ventus S1 Evo, 225/45 R17
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ
Διάταξη/υποβοήθηση Κρεμαγιέρα με ηλεκτρομηχανική υποβοήθηση
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος x πλάτος x ύψος 4.394 x 1.819 x 1.647 mm
Μετατρόχιο (εμπρός/πίσω) 1.540/1.540 mm
Μεταξόνιο 2.636 mm
Χώρος αποσκευών 438, (388 με ρεζέρβα)
Απόβαρο 1.619 kg
Τιμη πωλησης βασικης εκδοσης μοντελου δοκιμης: απο 37.100€

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά. Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock. Το caroto team σας ευχαριστεί!