ΑΓΩΝΕΣ

GP Άμπου Ντάμπι – Προεπισκόπηση: Το φινάλε μιας συναρπαστικής σεζόν

Το παγκόσμιο πρωτάθλημα του 2017 ολοκληρώνεται στα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα και συγκεκριμένα στη Yas marina του Άμπου Ντάμπι…

Με μοναδική ουσιαστική βαθμολογική εκκρεμότητα την τελική κατάταξη στις θέσεις 6-9 του πρωταθλήματος κατασκευαστών ανάμεσα σε Toro Rosso, Renault και Haas ο τελευταίος αγώνας της χρονιάς θα έχει σχεδόν αποκλειστικά αγωνιστικό ενδιαφέρον. Οι Mercedes και Ferrari θα είναι για άλλον έναν αγώνα φέτος τα δύο φαβορί με τις Red Bull να αναμένονται σαφώς πιο κοντά τους σε σχέση με το Ιντερλάγκος. Παράλληλα, ο πρόλογος της επόμενης σεζόν έχει ήδη αρχίσει να γράφεται, με την Pirelli να ανακοινώνει τις νέες της γόμες ενώ οι φίλοι του σπορ (πρωτίστως) και οι ομάδες (δευτερευόντως) προσπαθούν για διαφορετικούς λόγους ανά περίπτωση να «χωνέψουν» το Halo που θα φέρουν τα μονοθέσια από το 2018.

Χαρακτηριστικά σιρκουί

Η 5,554 χιλιομέτρων αριστερόστροφη διαδρομή της υπερσύγχρονης Yas Marina έχει φιλοξενήσει τα περισσότερα φινάλε σεζόν από το 2009 όταν και έλαβε χώρα το πρώτο Grand Prix στο Άμπου Ντάμπι. Ήταν ο πρώτος αγώνας ο οποίος διεξήχθη σε… μεικτές εντάσεις φωτός με την εκκίνηση να δίνεται το σούρουπο και τους προβολείς να ανάβουν κατά τη διάρκεια του. Από οδηγικής άποψης πέραν των πρώτων τεσσάρων στροφών δεν είναι κάτι το συγκλονιστικό, ενώ και τα προσπεράσματα δεν είναι τόσο εύκολα παρά τις δύο μεγάλες πίσω ευθείες. Ο τεχνικός (αν και λίγο βαρετός) τελευταίος τομέας προσφέρει και το μεγαλύτερο κέρδος σε χρόνο. Ο αγώνας ολοκληρώνεται έπειτα από 55 γύρους.

Ελαστικά

Η Pirelli φέρνει τις τρεις μαλακότερες γόμες σε μία πίστα όπου η φθορά των ελαστικών δεν είναι τόσο μεγάλη. Η άσφαλτος είναι σχετικά λεία, ενώ και οι χαμηλές θερμοκρασίες οδοστρώματος αναμένεται να ευνοήσουν τα μονοθέσια που φέρνουν πιο εύκολα τα ελαστικά τους στο optimum. Πιο πιθανή στρατηγική προβάλλει εκείνη των δύο στάσεων στα pits. Επιπλέον ο Ιταλός κατασκευαστής ελαστικών ανακοίνωσε της γόμες του 2018 με δύο νέες διαβαθμίσεις να προστίθενται στις ήδη υπάρχουσες. Αυτές είναι οι Hyper soft (ροζ χρωματισμός) και Superhard (πορτοκαλί) με την hard γόμα να αποκτά μπλε χρώμα. Έτσι η νέα κατανομή έχεις ως εξής: Hyper soft, Ultra soft, Super soft, Soft, Medium, Hard και Superhard. Να σημειώσουμε ότι η μαλακότερη γόμα θα χρησιμοποιηθεί πιθανότατα σε ελάχιστους αγώνες ενώ η Superhard θα είναι παρόμοια με τη σημερινή hard με τις υπόλοιπες ενδιάμεσες να προσφέρουν μεγαλύτερη ποικιλία λόγου φθοράς-επιδόσεων στις ομάδες για το 2018.

Τεχνική σύνοψη

Η Mercedes αναμένεται να ανακοινώσει το νέο συμβόλαιο της με τον Lewis Hamilton μέχρι το τέλος του έτους. Το τρέχον συμβόλαιο λήγει στο τέλος της επόμενης σεζόν, ωστόσο οι δύο πλευρές θέλουν να τελειώσουν με τα… τυπικά μια ώρα αρχύτερα. Η νέα συμφωνία θα είναι λογικά τριετής με φήμες να θέλουν τη συνολική της αξία να φτάνει σε επίπεδα που θα καταστήσουν τον Βρετανό τον πιο ακριβοπληρωμένο οδηγό του grid!  Η Ferrari θα προσπαθήσει να κλείσει την σεζόν με νίκη ευνοούμενη (όπως και η Red Bull πιθανότατα) από τη φύση του σιρκουί. Οι Raikkonen και Ricciardo θα παλέψουν για την 4η θέση στην τελική βαθμολογία των οδηγών, με τον Αυστραλό να βρίσκεται 7 πόντους μπροστά. 

Στη Williams ο Robert Kubica θα συμμετάσχει στις δοκιμές που θα διεξαχθούν μετά τον αγώνα, δίνοντας τροφή στις φήμες που τον ήθελαν να αγωνίζεται του χρόνου με την ομάδα από το Γκρόουβ. Με τη Βρετανική ομάδα (για την οποίαν πρόσφατα βγήκε στις κινηματογραφικές αίθουσες ένα ντοκιμαντέρ αφιερωμένο στην ιστορία της) και ο αναπληρωματικός οδηγός της Renault, Sirotkin. Άλλοι υποψήφιοι-με διαφορετικό πάτρωνα ο καθένας- για τη θέση του Massa είναι οι Kvyat, Wehrlein και di Resta. Πιθανότερη επιλογή, όμως, φαντάζει εκείνη του Πολωνού, το management του οποίου ανέλαβε πρόσφατα ο περσινός πρωταθλητής Nico Rosberg ο οποίος έχει ισχυρούς δεσμούς με την ομάδα του Frank Williams.

Η Renault έχει ως στόχο την κατάκτηση της 6ης θέσης στους κατασκευαστές, η οποία κατέχεται αυτή τη στιγμή από την Toro Rosso. Ανάμεσα στους επικεφαλής των δύο ομάδων ξέσπασε πρόσφατα πόλεμος δηλώσεων με αφορμή τις τελευταίες απανωτές βλάβες στις μονάδες ισχύος Renault που χρησιμοποιεί η junior team της Red Bull. Τέλος ο Alonso αναμένεται να ανακοινώσει τη συμμετοχή του στις 24 ώρες του Le Mans του 2018 με Toyota, έπειτα και από τις πρώτες δοκιμές που έκανε μετά τη Βραζιλία.

Ιστορικό σημείωμα

Ο αγώνας στο Άμπου Ντάμπι μπορεί να μην έχει κλείσει δέκα χρόνια παρουσίας στο καλεντάρι ωστόσο έχει ήδη κρίνει τρία πρωταθλήματα. Αξέχαστη παραμένει η εξέλιξη του 2010 με τον τελικό νικητή  Vettel να αρπάζει το πρωτάθλημα μέσα από τα χέρια των Alonso και Webber. Μεγάλη ήταν η εμφάνιση του Γερμανού και το 2012 όταν τερμάτισε έχοντας ξεκινήσει από το pit lane. Νικητής είχε αναδειχθεί, για πρώτη φορά μετά την επιστροφή του, ο Kimi Raikkonen. Συγκλονιστικό ήταν και το περσινό φινάλε με τον Rosberg να καταφέρνει τελικά να κρατήσει τη 2η θέση που του χάρισε το παγκόσμιο πρωτάθλημα. Τις περισσότερες νίκες έχουν οι Vettel και Hamilton (από τρεις) ενώ ο Raikkonen έχει μία.

@ Δείτε το πρόγραμμα και την βαθμολογία στην #F1

@ Δείτε το πρόγραμμα και την βαθμολογία στo #WRC

Κωνσταντίνος Ελευθεριάδης

Φανατικός οπαδός της Formula 1 από το 1996. Αγνοεί την έκφραση: Βαρετό Grand Prix!

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά.

Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock.

Το caroto team σας ευχαριστεί!