ΑΓΩΝΕΣ

GP Άμπου Ντάμπι – Κατατακτήριες δοκιμές: Στον Bottas η τελευταία pole!

Ο Valtteri Bottas θα εκκινήσει από την pole position το τελευταίο Grand Prix της χρονιάς αφού κατάφερε να επιβληθεί επί του Lewis Hamilton στην εσωτερική μονομαχία των δύο Mercedes.

Τα ασημί βέλη ήταν κυρίαρχα από το FP2 και εντεύθεν με τη διαφορά από τις Ferrari και Red Bull να είναι μεγαλύτερη από ότι αναμενόταν. Ο Hamilton είχε προβάλλει ως το φαβορί για την πρώτη θέση μέχρι και το Q2, ωστόσο η πτώση της θερμοκρασίας στο λείο οδόστρωμα της Yas marina άλλαξε τα δεδομένα φέρνοντας στο προσκήνιο το «υποστροφικό» και απαλό στιλ οδήγησης του Bottas, ο οποίος επιβλήθηκε τελικά για 172 χιλιοστά του δευτερολέπτου. Ουσιαστικά (και σε ότι αφορά αποκλειστικά τη μάχη των δύο W08) η σημερινή εξέλιξη ήταν το αντεστραμμένο είδωλο εκείνης του Μόντρεαλ, πράγμα που καταδεικνύει τις αρετές αλλά και τις αδυναμίες των δύο οδηγών της Mercedes.

Ο Sebastian Vettel (ο οδηγός με την πιο σταθερή απόδοση στις κατατακτήριες δοκιμές φέτος) θα ξεκινήσει από την 3η θέση αύριο με τη διαφορά του μισού δευτερολέπτου από την pole να είναι απρόσμενα μεγάλη σε μία πίστα όπου η SF70H (θεωρητικά) αναμενόταν τουλάχιστον ισοδύναμη της W08. Αντίστοιχα ο τέταρτος σήμερα Ricciardo θα προσπαθήσει να κρατηθεί μπροστά από τον πέμπτο Raikkonen, εξασφαλίζοντας έτσι την 4η θέση στην τελική βαθμολογία του πρωταθλήματος οδηγών. Στην 6η θέση θα ξεκινήσει ο Max Verstappen ακολουθούμενος από τους Hulkenberg (εμφατική επικράτηση επί του Sainz), Perez, Ocon και Massa.   

Οι δοκιμές της Παρασκευής έδωσαν αρχικά την εντύπωση ότι οι διαφορές μεταξύ των τριών κορυφαίων ομάδων θα ήταν επιπέδου Μέξικο Σίτυ. Ο Vettel ξεκίνησε δυνατά στο FP1, κατακτώντας την πρώτη θέση της τελικής κατάταξης, ένα δέκατο ταχύτερος του Hamilton ενώ και ο Verstappen από την 3η θέση βρέθηκε σε απόσταση αναπνοής. Στο FP2, όμως, άρχισε να γίνεται σαφής η ανωτερότητα της W08 έναντι του ανταγωνισμού. Ο Hamilton βρέθηκε στην κορυφή με τον Vettel ενάμισι δέκατο πίσω του και τη διαφορά από του υπόλοιπους να ανοίγει.

Ο Bottas τελείωσε 6ος την δεύτερη περίοδο, πάνω από μισό δευτερόλεπτο πίσω από τον χρόνο-ρεκόρ του teammate του, ενώ και η προσομοίωση αγώνα του Φιλανδού δεν ήταν ακριβώς εντυπωσιακή υστερώντας ακόμη κι εκείνης του Raikkonen. Οι δύο Mercedes φάνηκαν να ανταποκρίνονται καλύτερα στην χαμηλή θερμοκρασία οδοστρώματος (11°C) που επικράτησε στο FP2. Το πρωί, δε, του Σαββάτου ήταν ξεκάθαρα μπροστά από τους υπόλοιπους με τους Hamilton-Bottas στις δύο πρώτες θέσεις και τον Raikkonen πάνω από μισό δευτερόλεπτο αργότερο στην 3η θέση.

Το Q1 φάνηκε λογική συνέχεια όσων είχαν προηγηθεί με τις Mercedes πρώτες με μόνη διαφορά από πριν  ότι στην κορυφή είχε βρεθεί ο Bottas για ελάχιστα εκατοστά του δευτερολέπτου. Ο Raikkonen ήταν τρίτος ενώ ο Verstappen αντιμετώπιζε ποικίλα προβλήματα ευστάθειας στο σύμπλεγμα που ακολουθεί την δεύτερη πίσω ευθεία. Εκτός συνέχειας έμειναν οι Grosjean, Gasly, Wehrlein, Ericsson και Hartley. Για τις δύο Toro Rosso το αποτέλεσμα αυτό είναι εξαιρετικά δυσμενές σε ότι αφορά τη μάχη με τις Renault για την 6η θέση στους κατασκευαστές.

Στο Q2 ήταν η σειρά του Hamilton να ηγηθεί της χρονομέτρησης με 1:36.742 με τον Bottas να βρίσκεται σε απόσταση βολής. Ο Vettel με 1:37.023 έδωσε κάποιες ελπίδες προσωρινά ότι θα μπορέσει να προβληματίσει τις Mercedes για την pole ενώ τα προβλήματα του Verstappen συνεχίστηκαν με τον Ολλανδό να μην μπορεί να εξάγει τη βέλτιστη απόδοση (εν αντιθέσει με τον Ricciardo) από την RB13. Ο Massa με μία εκπληκτική τελευταία προσπάθεια κατάφερε να εξασφαλίσει την τελευταία θέση που οδηγούσε στο Q3 εις βάρος του παλιού του teammate, Fernando Alonso. Τον Ισπανό ακολούθησαν οι Sainz, Vandoorne, Magnussen και Stroll.

Στην τελευταία περίοδο των κατατακτήριων δοκιμών η πρώτη προσπάθεια του Bottas στο 1:36.231 (νέο ρεκόρ πίστας) ήταν αρκετή για να εξασφαλίσει στον Φιλανδό την 4η φετινή του pole. Ο Hamilton επιχείρησε στη δεύτερη προσπάθεια του να βρεθεί στην κορυφή αλλά ο άσχημος τρίτος τομέας που είχε, δεν του άφησε κανένα περιθώριο για αυτό. Πολύ καλή και η προσπάθεια του Ricciardo με τον Αυστραλό να χωρίζει τις Ferrari των Vettel και Raikkonen ενώ την παράσταση έκλεψε η 7η θέση του καταπληκτικού σήμερα Hulkenberg. Ο Γερμανός κατάφερε με την μέτρια φετινή Renault να ξεπεράσει τις Force India οι οποίες σημείωσαν σχεδόν ίδιους χρόνους.

Για τον αγώνα (και με δεδομένη τη φύση του σιρκουί) εκείνος που θα στρίψει πρώτος μετά την εκκίνηση θα έχει ολοκληρώσει το ήμισυ της δουλειάς. Η φθορά των ελαστικών αποδείχτηκε εξαιρετικά χαμηλή και η στρατηγική του ενός pit stop (ιδίως αν υπάρξει και κάποιο safety car) φαντάζει πολύ ελκυστική. Σίγουρα οι Ferrari θα είναι πιο κοντά σε ρυθμίσεις αγώνα, αλλά υπό κανονικές συνθήκες η αυριανή μάχη φαίνεται πώς θα κριθεί ανάμεσα στους Bottas και Hamilton.

@ Δείτε το πρόγραμμα και την βαθμολογία στην #F1

@ Δείτε το πρόγραμμα και την βαθμολογία στo #WRC

Κωνσταντίνος Ελευθεριάδης

Φανατικός οπαδός της Formula 1 από το 1996. Αγνοεί την έκφραση: Βαρετό Grand Prix!

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά. Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock. Το caroto team σας ευχαριστεί!