Πρόκειται για το δεύτερο ηλεκτροκίνητο supercar της εταιρίας που διαθέτει από τεχνολογία αυτόνομης οδήγησης επιπέδου 4 μέχρι και 650 χιλιόμετρα αυτονομίας…
Η Rimac δεν ήταν και τόσο γνωστή από την στιγμή που ο Richard Hammond, ο πρώην παρουσιαστής του TopGear, είχε είναι φοβερό ατύχημα με το πρώτο ηλεκτρικό της μάρκας (το Concept One). Από τότε πάει καιρός και αυτές τις μέρες στην Γενεύη η Rimac παρουσιάζει το C_2 που με τέσσερις ηλεκτροκινητήρες αποδίδει συνολικά 1.195 ίππους και 2.300 Nm ροπής.
Η μπαταρία των 120 kWh διασφαλίζει μία αυτονομία στα 650 χλμ. (σύμφωνα με τον κύκλο NEDC) όταν το 0-100 δεν ξεπερνά τα 2 δευτερόλεπτα (για την ακρίβεια 1,97!) με την Rimac να ανακοινώνει τελική στα 412 χλμ./ώρα(!). Το σχετικά εντυπωσιακό αμάξωμα έχει μήκος στα 4,75 μέτρα με το απόβαρο να μην ξεπερνά τα 1.950 κιλά. Η Rimac θα ξεκινήσει τις πρώτες παραδόσεις το 2020 έχοντας ένα αρχικό προγραμματισμό για 150 αυτοκίνητα C_2.
Technical Specifications
- General: All-electric two-seat supercar
- Number of units: Limited to 150 units
- Homologation: Full global certification, including USA
- Performance
- Power: 1.408 kW / 1.914 hp
- Motor torque: 2.300 Nm
- Wheel torque 1st gear: 17.047 Nm
- Wheel torque 2nd gear: 8.227 Nm
- Acceleration 0-60 mph: 1,85 seconds
- Acceleration 0-100 km/h: 1,97 seconds
- Acceleration 0-300 km/h: 11,8 seconds
- 1/4 mile time: 9,1 seconds
- Top speed: 412 km/h / 258 mph
- Range: 650 km NEDC
- Chassis and structure
- Structure: Carbon-fibre monocoque with integrated structural battery pack and bonded carbonfibre roof. Structural reinforcements and crumple-zones for front, rear and side-impact. Carbon-fibre rear subframe. Front and rear aluminium crash structures.
- Suspension: Double-A-arm wishbone suspension with electronically adjustable dampers and active ride-height.
- Front brakes: CCMR 390mm 6-piston
- Rear brakes: CCMR 390mm 6-piston
- Powertrain
- Powertrain: Four independent permanent-magnet electric motors, four-wheel drive with software-controlled torque vectoring.
- Rear gearboxes: Two independent two-speed gearboxes
- Front gearboxes: Two independent single-speed gearboxes
- Cooling: 7 independent cooling systems – all fans and pumps running on 48V
- Battery
- Capacity: 120 kWh
- Chemistry: Lithium Manganese Nickel
- Cell format: Cylindrical, 21700 form-factor
- Number of cells: 6960
- Maximum voltage: 720V
- Cooling: Liquid
- Fast charge: 250 kW DC Combo (<30 min 0-80% SoC)
- On-board charging: 3-phase 22 kW
- Aerodynamics
- Active elements: Front diffusors, rear diffusor, rear wing, bonnet turning vane, underbody inlets and outlets
- Cd in low-drag mode: 0,28
- Control: Central control system coordinating torque vectoring, active aerodynamics and suspension
- Safety
- Airbags: Driver airbag (Steering wheel)
- Passenger airbag
- Side airbag (lamella bag installed in the door at belt line)
- Seatbelt (complete system)
- Airbag control unit (ECU) and crash sensors
- Active safety: Collision risk prediction and Automatic Emergency Braking with evasive control (steering and motion planning) for collision avoidance
- Dynamic systems: Torque Vectoring with traction control and stability control, integrated with hydraulic ESP and ABS system.
- Structural: Pre-preg monocoque passanger cell with aluminum and carbon-fibre crash structures and deformation zones.
- ADAS
- 8x cameras (including front stereo vision)
- 1 or 2 Lidar
- 6x radars
- 12 ultrasonic
- Dimensions
- Lenght: 4750 mm
- Width: 1986 mm
- Height: 1208 mm
- Wheelbase: 2745 mm
- Weight: 1.950 kg