ΑΓΩΝΕΣ

GP Αυστραλίας, Κατατακτήριες δοκιμές: Απλησίαστος…

ήταν για άλλη μια φορά ο Lewis Hamilton στα δοκιμαστικά του Albert Park. Σε ένα σιρκουί-οχυρό για τον Βρετανό, κυρίως τα Σάββατα, ο Lewis με έναν από τους συνηθισμένους του, πλέον, συγκλονιστικούς γύρους άφησε τους υπόλοιπους οδηγούς να μάχονται για τις θέσεις 2 έως 20.

Ότι και να γράψει κανείς πια για τα κατορθώματα του Hamilton σε κατατακτήριες είναι λίγο. Η ανωτερότητα του στη συγκεκριμένη διαδικασία είναι εμφανής εδώ και αρκετά χρόνια ενώ η αποτελεσματικότητα με την οποίαν εξάγει και το τελευταίο χιλιοστό απόδοσης από το μονοθέσιο σε γύρο δοκιμαστικών συγκρίνεται μόνο με εκείνες των «ιερών τεράτων» της F1, Jim Clark, Ayrton Senna και Michael Schumacher. Στον αντίποδα, ο teammate του, λύγισε υπό πίεση και με το λάθος του στην στροφή 1 κατά τον πρώτο του γύρο στο Q3 έθεσε εαυτόν σε δύσκολη θέση για τον αυριανό αγώνα. Οι Ferrari και Red Bull, ωστόσο, φάνηκαν εξόχως ανταγωνιστικές (μη σας ξεγελά η μεγάλη διαφορά από την pole· αυτή οφείλεται πρωτίστως στον Hamilton και δευτερευόντως στο ανώτερο quail mode της W09) και ο αυριανός αγώνας αναμένεται με τεράστιο ενδιαφέρον.

Το πόσο κοντά βρίσκονται μεταξύ τους οι τρεις κορυφαίες ομάδες φάνηκε κυρίως από τις ελεύθερες δοκιμές της Παρασκευής. Μπορεί ο Hamilton να βρέθηκε στην κορυφή της κατάταξης τόσο στο FP1 όσο και στο FP2, αλλά οι προσομοιώσεις αγώνα των «big three» είχαν να πουν μια διαφορετική ιστορία. Με την Ultrasoft γόμα, οι δύο Red Bull ήταν τουλάχιστον ισάξιες με τις Mercedes και Ferrari. Στη σκληρότερη από τις τρεις γόμες (soft) η ανωτερότητα που επέδειξε η W09 στις δοκιμές της Καταλούνια επιβεβαιώθηκε με τον μέσο χρόνο του Bottas να είναι πάνω από μισό δευτερόλεπτο χαμηλότερος σε σχέση με του Vettel.

Και ερχόμαστε στα Supersoft, τα οποία κατά πάσα πιθανότητα θα καθορίσουν και το ποιος θα ανέβει στο υψηλότερο σκαλί του podium αύριο. Η αλήθεια είναι ότι το, θεωρητικά, ιδανικό ελαστικό για τον αγώνα δεν προτιμήθηκε από τις ομάδες. Ο λόγος χρονικού κέρδους-φθοράς σε σχέση με την soft γόμα δεν ήταν τέτοιος ώστε να προκρίνει μια στρατηγική 2 pit stops (Ultra/Super/Ultra) κάτι που σημαίνει ότι η Mercedes θα μπορέσει ενδεχομένως να βγάλει τον αγώνα με μία στάση στα pits (Ultra/Soft).

Εδώ ακριβώς βρίσκεται το «κλειδί» για την έκβαση του Grand Prix. Οι δύο RB14 έκαναν τους ταχύτερους γύρους τους στο Q2 με τα Supersoft, κάτι που σημαίνει ότι θα ξεκινήσουν και με αυτά, στοχεύοντας σε μεγαλύτερο πρώτο stint από τις Mercedes-Ferrari. Ακόμα κι αν οι δύο περσινοί διεκδικητές του πρωταθλήματος αποφασίσουν να κάνουν το δεύτερο stint τους με τα Supersoft (ειδικά για τη Mercedes δεν φαίνεται ιδιαίτερα πιθανό), οι Red Bull θα έχουν περάσει στα Ultrasoft, των οποίων ο ρυθμός φθοράς, μάλιστα, δεν ήταν καθόλου άσχημος σε FP1 και FP2. Έτσι δεν θα πρέπει να αποκλείεται εντελώς το ενδεχόμενο, αύριο μετά τις πρώτες στάσεις στα pits να έχουμε διαφορετική γόμα Pirelli σε κάθε μία από τις τρεις κορυφαίες ομάδες –Mercedes/Soft, Ferrari/Supersoft, Red Bull/Ultrasoft- και.. γαία πυρί μιχθήτω!

Όλα αυτά προϋποθέτουν φυσικά την δυνατότητα των Ferrari και Red Bull να βγάλουν με τα Supersoft  τη μισή σχεδόν απόσταση στο Albert Park επιτυγχάνοντας χρόνους τουλάχιστον εφάμιλλους με τη Mercedes η οποία θα χρησιμοποιήσει, λογικά, τα Soft. Και φυσικά, προϋποθέτει την απουσία της βροχής που προβλέπεται για το μεσημέρι της Κυριακής στη Μελβούρνη. Πρόβλεψη βροχής υπήρχε και για τα δοκιμαστικά, όμως τελικά εκείνη εμφανίστηκε πριν το FP3, στο οποίο οι δύο Ferrari ήταν ταχύτερες σε μεικτές συνθήκες.

Στο Q1 ο Hamilton σημείωσε τον ταχύτερο χρόνο της περιόδου στην τρίτη του προσπάθεια. Η W09 πετούσε στον πρώτο τομέα -ελέω και του υποδειγματικού τρόπου με τον οποίον ο Βρετανός διαχειρίζεται το πέρασμά του από την πρώτη στροφή- αλλά έχανε ελαφρώς στους υπόλοιπους δύο. Οι Ferrari και Red Bull ακολούθησαν σε παράταξη, με τον Raikkonen ταχύτερο. Από τους οδηγούς τους, όλοι εκτός του Vettel έκαναν μία προσπάθεια λιγότερη από τον Hamilton. Ο Seb δεν αισθανόταν το ίδιο άνετα με τον teammate του στην SF71H (ήδη από την Παρασκευή παλεύει να βρει μία ικανοποιητική ισορροπία) ενώ και ο Verstappen φάνηκε πιο σταθερός στο όριο σε σχέση με τον τοπικό ήρωα, Daniel Ricciardo. Το δυναμικό της Haas επιβεβαιώθηκε, καθώς τα δύο Αμερικανικά μονοθέσια βρέθηκαν άνετα στο ρυθμό των Renault και McLaren. Οι δύο Force India έδειξαν ότι μάλλον η μέτρια εικόνα που παρουσίασαν στην Καταλούνια ήταν και η πραγματική, περνώντας οριακά στο Q2. Πολύ καλός και ο τελευταίος γύρος του Stroll με τον οποίον ο Καναδός πέρασε στη δεύτερη περίοδο. Εκτός έμειναν οι Hartley, Ericsson, Leclerc, Sirotkin και Gasly.

Ο Vettel βρέθηκε στην κορυφή της κατάταξης κατά το Q2, ακολουθούμενος από τις Mercedes των Hamilton-Bottas. Ο Seb με την SF71H ήταν εκπληκτικός κατά τα περάσματά του από τους τομείς δύο και τρία, παρά το γεγονός ότι είχε μικρότερη κλίση στις πτέρυγές του σε σχέση με τις W09. Παρόμοια προσέγγιση έχουν και οι RB14, προσπαθώντας να αντιμετωπίσουν το έλλειμμα ισχύος της PU τους έναντι εκείνης της Mercedes, το οποίο εικάζεται ότι αντιστοιχεί σε περίπου 40 ίππους. Ο Bottas φάνηκε ότι θα μπορούσε να ακολουθήσει τον ρυθμό του teammate του, ο οποίος έχανε χρόνο κυρίως στις στροφές 9 και 13. Οι Haas συνέχισαν να εντυπωσιάζουν κι έτσι εκτός συνέχειας έμειναν οι Alonso, Vandoorne, Perez, Stroll και Ocon.

Στο Q3 με το –κατά Hamilton- «party mode» εν λειτουργία στην PU της W09, ο Bottas ξεκίνησε επιθετικά την πρώτη του προσπάθεια. Υπερέβαλλε όμως στην είσοδο της πολύ τεχνικής πρώτης στροφής και πάτησε άτσαλα το εσωτερικό κερμπ. Εκείνο τον «πέταξε» στην εξωτερική της στροφής 2 και με τον πίσω αριστερό τροχό να ακουμπά στο γρασίδι ο έλεγχος είχε χαθεί. Η κόκκινη σημαία ήταν αναπόφευκτη μέχρι να καθαριστεί η πίστα από τα συντρίμμια της Mercedes. Με την επανέναρξη, ο πρώτος γύρος προσπαθειών έφερε τους Hamilton, Vettel και Verstappen στο ίδιο δέκατο, αλλά στη δεύτερη προσπάθεια ο Hamilton τους «ξέρανε» όλους πετυχαίνοντας χρόνο 1:21.164, σχεδόν επτά δέκατα ταχύτερο από εκείνον του δεύτερου Raikkonen.

Ακολούθησαν οι Vettel, Verstappen και Ricciardo (θα ξεκινήσει 8ος λόγω ποινής τριών θέσεων που του είχε επιβληθεί την Παρασκευή) με τις Haas των Magnussen και Grosjean να αποδεικνύονται ταχύτερες ακόμη και από τις Renault. Οι επιρροές στο σχεδιασμό της VF-18 από την περσινή SF70H είναι κάτι περισσότερο από εμφανείς. Οι Hulkenberg και Sainz ακολούθησαν ενώ ο Bottas δεν σημείωσε χρόνο. Ο Φιλανδός σε περίπτωση που χρειαστεί να αλλάξει κιβώτιο ταχυτήτων θα υποχωρήσει κατά 5 θέσεις ακόμη στην κατάταξη, ενώ στην ακραία περίπτωση της αλλαγής σασί θα εκκινήσει από το pit lane.

POS DRIVER CAR TIME GAP
1 Lewis Hamilton Mercedes 1m21.164s
2 Kimi Raikkonen Ferrari 1m21.828s 0.664s
3 Sebastian Vettel Ferrari 1m21.838s 0.674s
4 Max Verstappen Red Bull/Renault 1m21.879s 0.715s
5 Kevin Magnussen Haas/Ferrari 1m23.187s 2.023s
6 Romain Grosjean Haas/Ferrari 1m23.339s 2.175s
7 Nico Hulkenberg Renault 1m23.532s 2.368s
8 Daniel Ricciardo Red Bull/Renault 1m22.152s 0.988s
9 Carlos Sainz Renault 1m23.577s 2.413s
10 Valtteri Bottas Mercedes
11 Fernando Alonso McLaren/Renault 1m23.692s
12 Stoffel Vandoorne McLaren/Renault 1m23.853s
13 Sergio Perez Force India/Mercedes 1m24.005s
14 Lance Stroll Williams/Mercedes 1m24.230s
15 Esteban Ocon Force India/Mercedes 1m24.786s
16 Brendon Hartley Toro Rosso/Honda 1m24.532s
17 Marcus Ericsson Sauber/Ferrari 1m24.556s
18 Charles Leclerc Sauber/Ferrari 1m24.636s
19 Sergey Sirotkin Williams/Mercedes 1m24.922s
20 Pierre Gasly Toro Rosso/Honda 1m25.295s

____________________________

Τα σκορ των δοκιμαστικών
Hamilton-Bottas 1-0
Ricciardo-Verstappen 0-1
Vettel-Raikkonen 0-1
Perez-Ocon 1-0
Stroll-Sirotkin 1-0
Hulkenberg-Sainz 1-0
Hartley-Gasly 1-0
Grosjean-Magnussen 0-1
Vandoorne-Alonso 0-1
Ericsson-Leclerc 1-0

@ Δείτε το πρόγραμμα και την βαθμολογία στην #F1

@ Δείτε το πρόγραμμα και την βαθμολογία στo #WRC

Κωνσταντίνος Ελευθεριάδης

Φανατικός οπαδός της Formula 1 από το 1996. Αγνοεί την έκφραση: Βαρετό Grand Prix!

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά. Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock. Το caroto team σας ευχαριστεί!