ΑΓΩΝΕΣ

GP Μπαχρέιν – Προεπισκόπηση: Πράξη δεύτερη στη μάχη για το πέμπτο…

Έπειτα από τον εναρκτήριο αγώνα του Άλμπερτ Παρκ και την επικράτηση των Vettel-Ferrari το παγκόσμιο πρωτάθλημα μεταφέρεται στο Μπαχρέιν…

Εκεί θα διεξαχθεί ο δεύτερος αγώνας μιας σεζόν που, υπό προϋποθέσεις, μπορεί να εξελιχτεί σε μάχη ανάμεσα στους Hamilton και Vettel για το πέμπτο πρωτάθλημα της καριέρας τους. «Υπό προϋποθέσεις» καθώς η W09 έδειξε να υπερέχει προς ώρας έναντι της SF71H με μία διαφορά η οποία ωστόσο μπορεί να καλυφτεί κατά τη διάρκεια της σεζόν, ενώ και η φύση του σιρκουί στο Σακχίρ αναμένεται να βοηθήσει το Ιταλικό μονοθέσιο. Στην πρώτη τυπική πίστα για το φετινό παγκόσμιο πρωτάθλημα θα φανεί και η πραγματική διαφορά της Red Bull από τους δύο πρωτοπόρους ενώ με μεγάλο ενδιαφέρον αναμένεται και η μάχη των ομάδων στο μέσον της κατάταξης.

Χαρακτηριστικά σιρκουί

Μία πίστα παγκόσμιων προδιαγραφών είναι ίσως το τελευταίο πράγμα που θα περίμενε να βρει κανείς στη μέση της ερήμου· και όμως το «Bahrain International Circuit» είναι ακριβώς αυτό. Σχεδιασμένο από τον Tilke, με άσφαλτο που εισάγεται από τη Μεγάλη Βρετανία και τα εξωτερικά σημεία της διαδρομής του ψεκασμένα με ειδικό σπρέι ώστε να κρατιούνται μακριά οι ατελείωτοι κόκκοι άμμου της περιοχής, το σιρκουί στο Σακχίρ έχει γίνει πλέον αναπόσπαστο μέρος του καλεντάρι. Οι υψηλές θερμοκρασίες αποτελούσαν πρόβλημα πριν το 2014 οπότε και διεξήχθη ο πρώτος νυχτερινός αγώνας εκεί. Έκτοτε όλοι οι αγώνες διεξάγονται υπό το φως των προβολέων.

Η χάραξη αποτελείται από αρκετές μεγάλες ευθείες που οδηγούν σε αργές στροφές, δίνοντας έμφαση στη δύναμη των μονάδων ισχύος αλλά και στην καλή μηχανική πρόσφυση. Το πέρασμα από την στροφή 9 στην 10 παρουσιάζει τη μεγαλύτερη δυσκολία από οδηγικής άποψης, απαιτώντας τέλειο συγχρονισμό στην επαναφορά του τιμονιού και την ταυτόχρονη αύξηση της πίεσης στο πεντάλ του φρένου. Εξίσου εντυπωσιακά είναι και τα περάσματα των μονοθεσίων από τα συμπλέγματα των 6-7 και 11-12, των μόνων πραγματικά γρήγορων στροφών της πίστας. Η επιφάνεια της διαδρομής των 5,412 χιλιομέτρων είναι από τις πιο τραχείς στο πρωτάθλημα, ενώ η καρό σημαία πέφτει μετά από 57 γύρους.

Ελαστικά

Οι γόμες που προσφέρει η Pirelli για τον φετινό αγώνα είναι οι Medium, Soft και Supersoft με την δεύτερη να φαντάζει ως η πιθανότερη επιλογή για τον αγώνα. Οι επιλογές των ομάδων στον αριθμό των σετ ανά γόμα είναι παρόμοιες προϊδεάζοντας μας για έναν αγώνα που θα έχει πιθανότατα δύο pit stops με τον συνδυασμό Supersoft/soft/Supersoft να φαντάζει ως ο πιθανότερος. Ο συνδυασμός Supersoft/Medium για μία και μοναδική στάση θα συνιστούσε έκπληξη καθώς η Medium γόμα είναι στην ουσία η περσινή soft.

Τεχνική σύνοψη

Mercedes: Στην Αγγλογερμανική ομάδα απέδωσαν τελικά το λάθος της Μελβούρνης σε κάποιον εσφαλμένο αλγόριθμο, παραδεχόμενοι με απλά λόγια ότι οι υπολογισμοί των υπεύθυνων στρατηγικής τους ήταν ανεπαρκείς από την αρχή καθώς οι «αλγόριθμοι» δεν εγκαθίστανται από μόνοι τους στα προγράμματα στρατηγικής των ομάδων. Κατά τα λοιπά, το μεγάλο δυναμικό της W09 έχει ήδη πυροδοτήσει συζητήσεις (με Red Bull και McLaren να πρωτοστατούν) για το κατά πόσον θα έπρεπε να επιτραπεί στη Mercedes να χρησιμοποιεί κατά βούληση τα διάφορα modes της μονάδας ισχύος της.

Παραδόξως, πάντως, οι πελατειακές ομάδες των πρωταθλητών «πάτωσαν» εμφατικά στη Μελβούρνη καταδεικνύοντας πιθανότατα πώς η ανωτερότητα του ασημί μονοθεσίου δεν είναι απότοκος αποκλειστικά της PU του. Για το Μπαχρέιν θα υπάρχουν νέες αεροεισαγωγές εκατέρωθεν των βάσεων του HALO τόσο λόγω των υψηλότερων θερμοκρασιών που αναμένονται εκεί όσο και λόγω του ότι η μονάδα ισχύος υπερθερμαινόταν εύκολα στην Αυστραλία όταν οι Hamilton-Bottas ακολουθούσαν άλλα μονοθέσια.

Ferrari: Η SF71H αποδείχτηκε το ταχύτερο μονοθέσιο στις ευθείες του Άλμπερτ Παρκ-και λόγω της μικρής κλίσης στις πτέρυγες-αλλά τα προβλήματα για τους Vettel (κυρίως) και Raikkonen εντοπίζονται στη φάση του φρεναρίσματος και του turn-in. Σύμφωνα με τον Γερμανό το πίσω μέρος του μονοθεσίου δεν του έδινε την απαραίτητη αυτοπεποίθηση ώστε να εκτελέσει ιδανικά το χαρακτηριστικό V-turn του στις στροφές μέσης ταχύτητας, εκεί δηλαδή που η αεροδυναμικά παραγόμενη πρόσφυση συνεργάζεται με την πρόσφυση από το σύστημα των αναρτήσεων ώστε να «στρίψουν» το αυτοκίνητο. Το έλλειμμα αυτό φαίνεται πώς είναι αποτέλεσμα του μεγαλύτερου μεταξονίου και της διαφορετικής γεωμετρίας που αυτό προϋποθέτει για την πίσω ανάρτηση. Νέο πακέτο θα είναι έτοιμο για τον αγώνα της Κίνας σύμφωνα με δηλώσεις του Mattia Binotto, αλλά για τον αγώνα στο Σακχίρ θα χρησιμοποιηθεί το ήδη υπάρχον με τους ανθρώπους της Scuderia να επικεντρώνονται στην βελτιστοποίησή του.

Red Bull: Οι RB14 δεν μπόρεσαν να ξεδιπλώσουν της αρετές τους στον αγώνα της Αυστραλίας καθώς η μεν του Ricciardo ξεκίνησε λόγω τιμωρίας από την 8η θέση ενώ εκείνη του Verstappen παγιδεύτηκε πίσω από την Haas του Magnussen με αποτέλεσμα να χάσει επαφή με τις πρώτες θέσεις από νωρίς. Παράλληλα το άγαρμπο πέρασμα του Max από το κερμπ της στροφής 12 προκάλεσε ζημιά στον διαχύτη, με αποτέλεσμα τη μεγαλύτερη φθορά των ελαστικών που εν τέλει οδήγησαν στο τετ-α-κε του 10ου γύρου. Ωστόσο το δυναμικό του νέου μονοθεσίου φάνηκε από την Παρασκευή ήδη, με τον Ricciardo μάλιστα να σημειώνει τον ταχύτερο γύρο σε έναν αγώνα που μία Ferrari και μία Mercedes μονομαχούσαν ανηλεώς μέχρι και 5 γύρους πριν την καρό σημαία. Καθόλου άσχημα…

Η Renault έχει αρχίσει από τώρα το lobbying για το πάγωμα της εξέλιξης των κινητήρων για τα επόμενα δύο χρόνια αντιλαμβανόμενη ότι πολύ δύσκολα θα μπορέσει να καλύψει το κενό από τη Mercedes. Ο Alonso δήλωσε πώς η McLaren θα πρέπει να στοχεύει πλέον στη Red Bull αν και κρίνουμε πώς αυτή είναι μια πολύ αισιόδοξη σκέψη. Η Haas απέδειξε ότι το νέο της μονοθέσιο μπορεί να σταθεί άνετα με εκείνα των δύο παραπάνω ομάδων καθώς η τεχνική συνεργασία με τη Ferrari δείχνει να αποδίδει τα πρώτα απτά αποτελέσματα. Αναφορικά με τα λάθη στα pit stops που κόστισαν στην Αμερικανική ομάδα δύο πιθανούς τερματισμούς στην πεντάδα, θα γίνει «ανακάτεμα» των μηχανικών και καλύτερος ποιοτικός έλεγχος του εξοπλισμού σύμφωνα με δηλώσεις του Günter Steiner.  Οι Williams και Force India απογοήτευσαν παρότι φέρουν την καλύτερη PU στο grid. Η πρώτη, σύμφωνα με δηλώσεις των ανθρώπων της, δεν παλεύει για να διακριθεί αλλά για να επιβιώσει (!) ενώ η δεύτερη φέρνει νέα εμπρός πτέρυγα στο Μπαχρέιν η οποία, όμως, θα είναι διαθέσιμη μόνο στον Perez. Στην Toro Rosso έκαναν την εμφάνισή τους τα γνωστά προβλήματα της Honda ενώ στα ψιλά πέρασε η εκπληκτική εμφάνιση του Charles Leclerc με την Alfa RomeoSauber ο οποίος τερμάτισε πάνω από τον Stroll στην Αυστραλία επιδεικνύοντας εκπληκτικά αμυντικά αντανακλαστικά!

Ιστορικό σημείωμα

Ο πρώτος αγώνας διεξήχθη το 2004 με νικητή τον Michael Schumacher. Ο Fernando Alonso έχει τρεις νίκες στο Σακχίρ, όσες και ο Vettel ο οποίος επικράτησε πέρσι εκεί. Δύο επιτυχίες έχει ο Lewis Hamilton. Η μάχη του με τον Rosberg το 2014 συγκαταλέγεται στις καλύτερες στιγμές του αγώνα διαχρονικά. Πολυνίκης στους κατασκευαστές η Ferrari η οποία έχει επικρατήσει πέντε φορές στο Μπαχρέιν.

Αριθμός στοιχείων PU που έχουν χρησιμοποιηθεί μέχρι και το Grand Prix της Αυστραλίας:

Οδηγός ICE TC   MGU-H MGU-K ES CE
Lewis Hamilton 1 1 1 1 1 1
Valtteri Bottas 1 1 1 1 2 2
Sebastian Vettel 1 1 1 1 1 1
Kimi Raikkonen 1 1 1 1 1 1
Daniel Ricciardo 1 1 1 1 1 1
Max Verstappen 1 1 1 1 1 1
Sergio Perez 1 1 1 1 1 1
Esteban Ocon 1 1 1 1 1 1
Lance Stroll 1 1 1 1 1 1
Sergey Sirotkin 1 1 1 1 1 1
Nico Hulkenberg 1 1 1 1 1 1
Carlos Sainz Jr. 1 1 1 1 1 1
Brendon Hartley 1 1 1 1 1 1
Pierre Gasly 1 1 1 1 1 1
Romain Grosjean 1 1 1 1 1 1
Kevin Magnussen 1 1 1 1 1 1
Stoffel Vandoorne 1 1 1 1 1 1
Fernando Alonso 1 1 1 1 1 1
Marcus Ericsson 1 1 1 1 1 1
Charles Leclerc 1 1 1 1 1 1

@ Δείτε το πρόγραμμα και την βαθμολογία στην #F1

@ Δείτε το πρόγραμμα και την βαθμολογία στo #WRC

Κωνσταντίνος Ελευθεριάδης

Φανατικός οπαδός της Formula 1 από το 1996. Αγνοεί την έκφραση: Βαρετό Grand Prix!

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά.

Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock.

Το caroto team σας ευχαριστεί!