ΑΓΩΝΕΣ

GP Μπαχρέιν – Κατατακτήριες δοκιμές: Απάντηση από την Ferrari με τον Vettel στην pole!

Οι δύο Ferrari κυριάρχησαν στις κατατακτήριες δοκιμές του Μπαχρέιν καταλαμβάνοντας την πρώτη σειρά εκκίνησης για τον αυριανό αγώνα…

Ο Sebastian Vettel  επιβλήθηκε του Kimi Raikkonen ο οποίος είχε την πρωτοπορία έπειτα από την πρώτη προσπάθεια στο Q3. Στον δεύτερο γύρο προσπαθειών, ωστόσο, ο Seb απέφυγε τα λάθη και κάνοντας έναν πολύ καθαρό γύρο πέτυχε χρόνο 1:27.958 που ήταν αρκετός για να του δώσει την 51η πρώτη pole της καριέρας του. Το αποτέλεσμα αυτό αποκτά ακόμη μεγαλύτερη σημασία λόγω της ποινής 5 θέσεων που έχει επιβληθεί στον Hamilton (αλλαγή κιβωτίου ταχυτήτων) ο οποίος θα εκκινήσει από την 9η θέση αύριο. Τρίτος στην πίστα όπου πέρσι κατέκτησε την πρώτη του pole κατετάγη ο Bottas, ενώ ο Ricciardo ήταν 4ος. Ο Max Verstappen στο Q1 είχε έξοδο στην οποία κατέστρεψε την εμπρός αριστερή ανάρτηση της RB14 και θα εκκινήσει μόλις 15ος. Ο άνθρωπος, όμως, των δοκιμαστικών ήταν σήμερα ο Pierre Gasly, ο οποίος έπειτα από καταπληκτική προσπάθεια πέτυχε τον 6ο καλύτερο χρόνο στο Q3 με την Toro Rosso-Honda!

Σίγουρα, έπειτα από αυτό το αποτέλεσμα, το ερώτημα πολλών φίλων του σπορ είναι το εξής: Πώς είναι δυνατόν η W09 που «έριξε» σε όλους πάνω από μισό δευτερόλεπτο στα δοκιμαστικά του Άλμπερτ Παρκ να μοιάζει ανήμπορη να απαντήσει στον ρυθμό της SF71H; Οι κύριοι λόγοι είναι δύο. Ο πρώτος έχει να κάνει με την αξιοποίηση του δυναμικού που διαθέτει το κάθε μονοθέσιο. Ο Hamilton και η Mercedes είχαν καταφέρει, πριν την τελευταία προσπάθεια του Βρετανού στη Μελβούρνη, να μεγιστοποιήσουν όλες εκείνες τις παραμέτρους (θερμοκρασίες ελαστικών, απόδοση ισχύος από την PU και set-up) που είναι απαραίτητες ώστε το μονοθέσιο να έχει τη βέλτιστη δυνατή απόδοση. Αντιθέτως, η Ferrari δεν είχε καταφέρει κάτι αντίστοιχο με αποτέλεσμα οι οδηγοί της να μην μπορέσουν να εκμεταλλευτούν στο έπακρο την ισχύ της SF71H. Ο δεύτερος λόγος είχε να κάνει με   την έφεση που έχει ο Βρετανός διαχρονικά στην συγκεκριμένη πίστα. Όλα αυτά συνετέλεσαν στην εικόνα που προέκυψε από την Αυστραλία, η οποία έδινε στην W09 ένα μεγαλύτερο αβαντάζ από αυτό που ισχύει στην πραγματικότητα.

Τελικά ο Vettel μπορεί να κέρδισε στην Αυστραλία, παρά ταύτα στην Ferrari είχε ήδη σημάνει συναγερμός μετά το πόντιουμ. Οι άνθρωποι της Scuderia προσπάθησαν αμέσως να βρουν μια καλύτερη ισορροπία στο υπάρχον πακέτο, δουλεύοντας παράλληλα και πάνω σε πιο ριζικές αλλαγές οι οποίες θα είναι διαθέσιμες από την Σαγκάη και έπειτα. Έτσι, η ισορροπία του Ιταλικού μονοθεσίου βελτιώθηκε σημαντικά (ο Vettel δήλωσε ότι για πρώτη φορά φέτος είναι ευχαριστημένος με το εμπρός μέρος) ενώ και η χάραξη του Σακχίρ βοήθησε στο να αναδειχτούν περισσότερο τα πλεονεκτήματα της SF71H.  Συνεπώς, η ιστορία στο δεύτερο Grand Prix της χρονιάς ήταν διαφορετική από την αρχή του τριημέρου.

Η Ferrari έδειξε πανίσχυρη ήδη από την Παρασκευή, με τον Raikkonen ταχύτερο στο FP2. Οι Mercedes και Red Bull ήταν κοντά αλλά κατά τι αργότερες σε απόλυτο ρυθμό. O Ricciardo-που είχε βρεθεί στην κορυφή κατά το FP1- και ο Verstappen είχαν τις καλύτερες προσομοιώσεις αγώνα, όντας ταχύτεροι στην πλειοψηφία των στροφών. Δεν είχαν απάντηση, όμως, στην ωμή ισχύ της Ιταλικής μονάδας ισχύος κατά τις επιταχύνσεις στις πολλές μεγάλες ευθείες του σιρκουί. Οι δύο W09 ήταν κι αυτές ταχύτατες αλλά πάντα κατά τι αργότερες από τις Ferrari. Ο Raikkonen βρέθηκε στην κορυφή της κατάταξης και το πρωί του Σαββάτου, τη στιγμή που ο teammate είχε να αντιμετωπίσει διάφορα προβλήματα που εν τέλει οδήγησαν σε προληπτική αλλαγή του CE πριν από τα δοκιμαστικά.

Στο Q1 οι οδηγοί της Ferrari ήταν οι μόνοι που βγήκαν με τη soft γόμα καταλαμβάνοντας, μάλιστα, τις δύο πρώτες θέσεις. Ο Bottas ήταν τρίτος ενώ κατά τον δεύτερο γύρο προσπαθειών είχαμε την έξοδο του Verstappen η οποία προκάλεσε την κόκκινη σημαία. Ο Ολλανδός, που βρισκόταν στην τέταρτη θέση, μόλις ξεκινούσε τον δεύτερο γρήγορο γύρο του σε μια προσπάθεια να βελτιστοποιήσει την χαρτογράφηση και την απόδοση ισχύος από την PU κατά τη διάρκεια του γύρου. Επιταχύνοντας στην στροφή 2 βρέθηκε ξαφνικά με +150 ίππους και το τιμόνι να μην έχει επανέλθει εντελώς. Οι πίσω τροχοί έχασαν πρόσφυση και η επακόλουθη έξοδος τον άφησε εκτός συνέχειας δοκιμαστικών, τη στιγμή που έδειχνε ότι θα μπορούσε άνετα να βρεθεί στο βάθρο. Εκτός Q2 έμειναν οι Grosjean (πολύ άσχημη εμφάνιση με πολλά λάθη), Ericsson, Sirotkin, Leclerc και Stroll.

Κατά τη δεύτερη περίοδο δοκιμαστικών ο Vettel βρέθηκε στην κορυφή με τον Hamilton δεύτερο. Το ενδιαφέρον ήταν πώς ο Βρετανός έκανε την προσπάθεια του με τη soft γόμα όντας μάλιστα ταχύτερος στον δεύτερο τομέα. Αυτό αποδεικνύει πώς τα soft θα είναι τα καλύτερα ελαστικά για τον αγώνα. Επιπλέον, ο Βρετανός θα ξεκινήσει με αυτήν τη γόμα αύριο στοχεύοντας λογικά σε συνδυασμό Soft/Medium και ένα pit stop. Η επιλογή έχει αρκετό ρίσκο τόσο λόγω της μεγάλης τραχύτητας της ασφάλτου όσο και ενός πιθανού safety car που θα καθηλώσει τον Lewis, αν έρθει πριν το μέσον του αγώνα. Ωστόσο αν ακολουθήσει την στρατηγική των πρωτοπόρων-με δεδομένο ότι οι τέσσερεις πρώτοι δε θα αντιμετωπίσουν προβλήματα-δε θα έχει ελπίδες για κάτι περισσότερο από την 5η θέση, οπότε ίσως το ρίσκο αυτό αξίζει. Εκτός συνέχειας έμειναν οι Hartley, Perez, Alonso, Vandoorne και ο Verstappen που δεν σημείωσε χρόνο.

Η πρώτη προσπάθεια των οδηγών στο Q3 ανέδειξε νικητή τον Kimi Raikkonen. Ο Φιλανδός ήταν πολύ ακριβής, τη στιγμή που ο teammate του είχε έναν όχι και τόσο καθαρό γύρο. Στη συνέχεια, όμως, ο Seb απέφυγε τις υπερβολές, βελτίωσε σημαντικά το χρόνο του, ενώ ο Kimi δεν κατάφερε λόγω κίνησης να φέρει το μονοθέσιό του στο optimum πριν την τελευταία του προσπάθεια. Έτσι οι Ferrari έκαναν το lock-out στο Μπαχρέιν για πρώτη φορά από το 2006, ενώ και η τελευταία φορά που ένα Ιταλικό μονοθέσιο είχε βρεθεί στην pole εκεί ήταν το 2007 με τον Massa. Ο Bottas τα έδωσε όλα αλλά δεν κατάφερε να μπει ανάμεσα στις SF71H· επικράτησε όμως όπως και πέρσι έναντι του teammate του. Ο Gasly με την εκπληκτική του προσπάθεια ήταν 6ος (θα ξεκινήσει 5ος λόγω της τιμωρίας του Hamilton) φέρνοντας για πρώτη φορά από το 2015 χαμόγελα στους ανθρώπους της Honda. Τη δεκάδα συμπλήρωσαν οι Magnussen, Hulkenberg, Ocon και  Sainz.

Τα σκορ των δοκιμαστικών
Hamilton-Bottas 1-1
Ricciardo-Verstappen 1-1
Vettel-Raikkonen 1-1
Perez-Ocon 1-1
Stroll-Sirotkin 1-1
Hulkenberg-Sainz 2-0
Hartley-Gasly 1-1
Grosjean-Magnussen 0-2
Vandoorne-Alonso 0-2
Ericsson-Leclerc 2-0

@ Δείτε το πρόγραμμα και την βαθμολογία στην #F1

@ Δείτε το πρόγραμμα και την βαθμολογία στo #WRC

Κωνσταντίνος Ελευθεριάδης

Φανατικός οπαδός της Formula 1 από το 1996. Αγνοεί την έκφραση: Βαρετό Grand Prix!

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά. Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock. Το caroto team σας ευχαριστεί!