ΑΓΩΝΕΣ

GP Μπαχρέιν – Ανάλυση αγώνα: Ο Vettel οδηγεί το cavallino rampante!

Μεγάλη νίκη για τον Sebastian Vettel και τη Ferrari στο Σακχίρ, με τον Γερμανό να εκμεταλλεύεται στο έπακρο τον ανώτερο ρυθμό του μονοθεσίου του και με έναν τέλειο αγώνα να παίρνει πρώτος και την δεύτερη καρό σημαία της σεζόν.

Ο Seb αντιμετώπισε επιτυχώς την αλλαγή στρατηγικής στην οποίαν εξαναγκάστηκε η Ferrari, δεν έκανε το παραμικρό λάθος, κατάφερε να κρατήσει την soft γόμα για 38 (!) γύρους ενώ στο τέλος άντεξε και στην πίεση που του άσκησε ο Bottas με τα πιο φρέσκα Medium ελαστικά. Ο αγώνας για την Ferrari, ωστόσο, δεν ήταν χωρίς προβλήματα. Το λάθος που έγινε στο δεύτερο pit stop του Raikkonen έστειλε έναν μηχανικό της στο νοσοκομείο και στέρησε από τον Φιλανδό μία πολύ πιθανή τρίτη θέση. Ο συμπατριώτης του στη Mercedes προσπάθησε πολύ για τη νίκη αλλά η επίθεση που εξαπέλυσε πέντε γύρους πριν το τέλος δεν ήταν αρκετή για να προβληματίσει ουσιαστικά τον Vettel. Τρίτος τερμάτισε ο Hamilton, μπροστά από τον φανταστικό Pierre Gasly με την αναγεννημένη Toro Rosso-Honda. Καταστροφικός αγώνας για την Red Bull που είδε μέσα σε δύο γύρους τους Ricciardo και Verstappen να εγκαταλείπουν για διαφορετικούς λόγους ο καθένας.

Μπορεί η SF71H να ήταν το ταχύτερο μονοθέσιο ανάμεσα στους αμμόλοφους του Σακχίρ αλλά η τελική επικράτηση δεν ήρθε εύκολα. Ο αρχικός προγραμματισμός των ανθρώπων της Scuderia για δύο pit stops έπρεπε να αναπροσαρμοστεί στην επιθετική στρατηγική της Mercedes η οποία επέλεξε τελικά μία στάση όχι μόνο για τον Hamilton, όπως αναμενόταν, αλλά και για τον Bottas. Με τους Vettel και Raikkonen να έχουν κάνει ήδη τα πρώτα τους pit stops και να έχουν περάσει στην soft γόμα, η επιλογή του Bottas να φορέσει τα Medium στον 21ο γύρο έθεσε τους ανθρώπους της Ferrari προ ενός μεγάλου διλλήματος: Συνεχίζουμε με το σχέδιο Α προσπαθώντας να φτιάξουμε διαφορά επαρκή από την W09 για άλλη μια στάση ή προσαρμοζόμαστε στα νέα δεδομένα;

Στην πρώτη περίπτωση θα έπρεπε μέσα στους επόμενους 20 γύρους οι Vettel και Raikkonen να είναι σχεδόν ένα δευτερόλεπτο ταχύτεροι ανά γύρο από τον Bottas ελπίζοντας πώς ακόμη και αν δεν πετύχαιναν τον στόχο θα μπορούσαν να του επιτεθούν στο τέλος με φρέσκα super soft έναντι των φθαρμένων Medium της Mercedes. Στην δεύτερη περίπτωση θα έπρεπε να παρατείνουν δραματικά το stint με τα soft ρισκάροντας να πέσουν θύματα της υπερβολικής φθοράς από την πιο τραχιά επιφάνεια στο καλεντάρι.

Τελικά επέλεξαν να χωρίσουν τις στρατηγικές όπως και στη Μελβούρνη. Ο Seb θα έπρεπε να γίνει… Prost και να βγάλει τα δύο τρίτα του αγώνα με τα soft-ουσιαστικά τα περσινά Supersoft- μία γόμα για την οποίαν η Pirelli σύστηνε το 2017 στο Μπαχρέιν τους 15 γύρους ως τη μέγιστη διάρκεια stint. Αυτό και μόνο αρκεί για να αντιληφθούμε το μέγεθος της πρόκλησης που τέθηκε στον Vettel. Η παραμικρή έξοδος ή ένα μπλοκάρισμα θα μπορούσαν να έχουν ολέθριες συνέπειες για τον αγώνα του.  Ο δε Kimi, καθώς θα έκανε και δεύτερη στάση, μπορούσε να είναι πιο επιθετικός προσπαθώντας να εξαναγκάσει τον Bottas σε μεγαλύτερη φθορά και προστατεύοντας έτσι τον teammate του.

Ακόμη κι αν έβγαινε πίσω από τον Hamilton μετά τη δεύτερη αλλαγή του, θα μπορούσε με τα Supersoft να καλύψει εύκολα μια διαφορά 4-5 δευτερολέπτων και να ξαναπάρει την τρίτη θέση. Δυστυχώς για τον Φιλανδό, το δεύτερο pit stop δεν κύλησε ομαλά και το πράσινο φως άναψε χωρίς να έχει καν βγει ο πίσω αριστερός τροχός. Το μονοθέσιο παρέσυρε τον μηχανικό που κρατούσε το νέο ελαστικό, σπάζοντας του το πόδι ενώ και ο Raikkonen έπρεπε να σταματήσει λίγα μέτρα μετά το box της Ferrari καθώς φορούσε τρία Supersoft και ένα soft, τελειώνοντας άδοξα ένα τριήμερο σε πολλά σημεία του οποίου έμοιαζε ικανός ακόμη και για τη νίκη.

Για τον Raikkonen το πράγμα άρχισε να στραβώνει από την εκκίνηση. Έχασε την δεύτερη θέση από τον Bottas, τη στιγμή που ο Vettel έφευγε καθαρά στην πρωτοπορία. Πιο πίσω ο Pierre Gasly έστριβε 4ος στην στροφή 1, αλλά άνοιξε την τροχιά του με αποτέλεσμα ο Ricciardo να πάρει αμέσως πίσω την θέση του μετά το σπριντ στην στροφή 4. Στο ίδιο σημείο ο Hartley θα ακουμπούσε τον Perez με αποτέλεσμα να του επιβληθεί αργότερα ποινή drive-through 10 δευτερολέπτων. Ο Hamilton με το σβήσιμο των φώτων είχε βρεθεί στιγμιαία μπροστά από τους Ocon και Magnussen αλλά φοβούμενος τον συνωστισμό της πρώτης στροφής φρέναρε νωρίς, με αποτέλεσμα η Force India και η Haas να στρίψουν πριν από εκείνον ενώ το χαμένο momentum του Βρετανού θα εκμεταλλευόταν και ο master των εκκινήσεων Fernando Alonso για να προσπεράσει την W09 στην στροφή 8. Καταπληκτική εκκίνηση είχε κάνει και ο Verstappen ο οποίος βρέθηκε 11ος  πριν συμπληρωθεί ο πρώτος γύρος και άρχισε αμέσως την επίθεσή του στον Hamilton.

Στην κεντρική ευθεία, με τη συμπλήρωση του πρώτου γύρου, ο Max έκανε την κίνησή του. Βγήκε από το slipstream της W09 και πήρε την εσωτερική του Hamilton. Το προσπέρασμα έμοιαζε να έχει ολοκληρωθεί αλλά ο Alonso στην εσωτερική της στροφής 1 έκλεισε τον δρόμο της Red Bull. Ο Verstappen άνοιξε την τροχιά του προς την εξωτερική προσπαθώντας να διατηρήσει τη φόρα του και τη θέση που μόλις είχε κερδίσει. Με τους δύο καλύτερους αμυντικά οδηγούς να αγωνίζονται ρόδα με ρόδα το ρίσκο μιας επαφής είναι πάντα μεγάλο.

Ο Hamilton δε θα έδινε ούτε κατά διάνοια περισσότερο χώρο και ο Max δεν θα υποχωρούσε ποτέ. Ο πίσω αριστερός τροχός της RB14 ακούμπησε τον εμπρός δεξί της W09 και αυτός που υπέστη τη ζημιά ήταν ο οδηγός της Red Bull με το ελαστικό του να κλατάρει σχεδόν αμέσως μετά την επαφή, έχοντας να ολοκληρώσει έναν ολόκληρο γύρο σε  τρεις τροχούς μέχρι τα box της ομάδας του. Στο βάθος του πλάνου, λίγο μετά την στροφή 4, η άλλη Red Bull του Ricciardo παρκαρισμένη έπειτα από βλάβη στην PU της Renault. Η καταστροφή για τους «Ταύρους» ολοκληρώθηκε μετά την οριστική εγκατάλειψη του Max καθώς η μεγάλη απόσταση που διένυσε με το κλαταρισμένο ελαστικό προξένησε ανεπανόρθωτη ζημιά στο κιβώτιο ταχυτήτων του.

Το Virtual Safety Car ενεργοποιήθηκε μέχρι να αποσυρθεί το μονοθέσιο του Ricciardo. Με την επανέναρξη στον 4ο γύρο ο Hulkenberg πέρασε στην τελευταία στροφή τον Ocon με την Force India να καταδιώκεται από τους Alonso και Hamilton. Με τρία μονοθέσια να έχουν το DRS ενεργοποιημένο αυτός που επικράτησε ήταν ο Hamilton ολοκληρώνοντας ένα εκπληκτικό τριπλό προσπέρασμα στην στροφή 1. Μέχρι τον όγδοο γύρο είχε βρεθεί στην 4η θέση, προσπερνώντας και τον Gasly. Στην κορυφή ο Bottas δεν άφηνε τον Vettel να φτιάξει διαφορά ασφαλείας ενώ ο ίδιος είχε καλύψει το undercut από τον Raikkonen. Με τους τρεις πρώτους να έχουν ολοκληρώσει μέχρι τον 21ο γύρο τους ανεφοδιασμούς τους, ο Hamilton πέρασε στην πρωτοπορία ακολουθούμενος από τους Vettel, Bottas και Raikkonen. Ο Seb με φρέσκα soft έκλεισε γρήγορα τη διαφορά για να ξαναπάρει την πρώτη θέση στον 26ο γύρο, ενώ ο Lewis θα έκανε τη μοναδική του στάση έναν γύρο αργότερα.

Καθώς οι γύροι περνούσαν και φαινόταν ότι ο Vettel θα έπρεπε να βγάλει τον υπόλοιπο αγώνα με τα soft, η αγωνία κορυφωνόταν. Οι δύο W09 φορούσαν το ιδανικό για εκείνες ελαστικό, ενώ σίγουρα και η εγκατάλειψη του Raikkonen στον 36o γύρο δε βοήθησε την Ferrari με το νούμερο 5. Ο Bottas επτά γύρους πριν το τέλος άρχισε να εξαλείφει τη διαφορά του από τον Vettel και όλα έδειχναν ότι θα βρεθεί στο DRS της Ferrari στους δύο τελευταίους γύρους. Αλλά ο Seb δεν πτοήθηκε. Παρόλο που τα ελαστικά είχαν «τελειώσει» συνέχισε να αντιστέκεται επιτυχώς σε κάθε προσπάθεια του Valtteri να πλησιάσει με αποτέλεσμα ο Φιλανδός να έχει τη μοναδική του ευκαιρία για προσπέρασμα με την αρχή του τελευταίου γύρου. Αν ήταν στη θέση του ο Ricciardo ή ο Verstappen η κίνηση πιθανότατα θα είχε γίνει, αλλά ο Bottas δε θα διακινδύνευε κάτι τέτοιο από τόσο πίσω. Ο αγώνας ήταν του Vettel.

Αργότερα στον προθάλαμο του πόντιουμ δεν μπορούσε να κρύψει τη χαρά του γνωρίζοντας τη δυσκολία με την οποία επετεύχθη η δεύτερη νίκη της σεζόν, ενώ ο τρίτος Hamilton «στόλιζε» τον Verstappen παρακολουθώντας το replay της μεταξύ τους μάχης. Δύσκολο να αποφασίσουμε για τον οδηγό του αγώνα. Πώς να αγνοήσει κανείς τον Gasly ο οποίος πέτυχε μια εκπληκτική 4η θέση ή τον Ericsson που ήρθε 9ος μπροστά από τις Force India και μία Renault; Θα επιλέξουμε, όμως, τον Vettel καθώς η Ferrari μπορεί να είχε το ταχύτερο μονοθέσιο σήμερα αλλά ο τρόπος με τον οποίον ήρθε η νίκη έφερε την υπογραφή του Sebastian…

Παρακάτω η κατάταξη στο GP Μπαχρέιν. Δείτε εδώ την βαθμολογία στο πρωτάθλημα, επόμενος αγώνας στις 15 Απριλίου, στην Κίνα.

@ Δείτε το πρόγραμμα και την βαθμολογία στην #F1

@ Δείτε το πρόγραμμα και την βαθμολογία στo #WRC

Κωνσταντίνος Ελευθεριάδης

Φανατικός οπαδός της Formula 1 από το 1996. Αγνοεί την έκφραση: Βαρετό Grand Prix!

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά. Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock. Το caroto team σας ευχαριστεί!