ΑΓΩΝΕΣ

Προεπισκόπηση GP Αζερμπαϊτζάν: Το πρώτο «δυναμόμετρο» της χρονιάς

Το «τσίρκο» της Formula 1 μεταφέρεται κάτω από το επίπεδο της θάλασσας και συγκεκριμένα στο σιρκουί πόλης του Μπακού για τον τέταρτο γύρο του παγκοσμίου πρωταθλήματος…

Στην πρώτη πίστα του καλεντάρι όπου η αποδοτικότητα και η ισχύς των PU παίζουν κυρίαρχο ρόλο θα φανεί ποια εκ των Mercedes και Ferrari προηγείται τελικά στον τομέα αυτόν. Η περσινή πρωταθλήτρια θέλει να σπάσει το άσχημο σερί των τριών αγώνων χωρίς νίκη στο 2018 ενώ η Scuderia θέλει να ανακάμψει από το απρόσμενα κακό αποτέλεσμα της Κίνας. Η Mercedes έχει, λογικά, ένα ελαφρύ προβάδισμα αν κρίνουμε από τις επιδόσεις της W09 στο παρόμοιας φύσης σιρκουί της Μελβούρνης φέτος, ενώ και πέρσι είχε κυριαρχήσει στο Αζερμπαϊτζάν με τον Hamilton να χάνει τον αγώνα μόνο λόγω συγκυρίας.

Η Ιταλική ομάδα, από την άλλη, έχει καταφέρει να αξιοποιήσει καλύτερα το δυναμικό της SF71H από το Μπαχρέιν και μετά,  φαίνεται ότι έχει κάνει άλματα στον τομέα των επιδόσεων της μονάδας ισχύος της και μένει να αποδειχτεί εάν έχει εξασφαλίσει και την απαραίτητη αξιοπιστία. Η Red Bull, φυσικά, θα καιροφυλακτεί προκειμένου να εκμεταλλευτεί (όπως και πέρσι άλλωστε) κάποιο πιθανό στραβοπάτημα των δύο μονομάχων. Και όλα αυτά εν μέσω τεχνικών οδηγιών της FIA και εξαιρετικά ενδιαφέρουσας μεταγραφολογίας.

Χαρακτηριστικά σιρκουί

Η γρηγορότερη διαδρομή πόλης στον κόσμο διατρέχει τους δρόμους της Αζέρικης πρωτεύουσας συνδυάζοντας μία από τις μεγαλύτερες ευθείες  με ένα από πιο κλειστά σημεία του καλεντάρι. Η τελική ταχύτητα στο τέλος της ευθείας των pits ξεπερνά τα 360 χλμ/ω ενώ το στενό σύμπλεγμα των στροφών 8-9-10-11 προσφέρει μεγάλο χρονικό κέρδος στους πιο ακριβείς και τολμηρούς πιλότους. Το υπόλοιπο εσωτερικό τμήμα παρουσιάζει μάλλον τουριστικό παρά οδηγικό ενδιαφέρον περνώντας μπροστά από όλα τα εμβληματικά σημεία της πόλης και αποτελούμενο από ευθείες που διακόπτονται από στροφές 90 μοιρών.

Οι διέξοδοι διαφυγής κατά μήκος της διαδρομής των 6,003 χιλιομέτρων είναι ελάχιστες και μια επαφή με τον τοίχο- ή και η στάθμευση σε δύσκολο σημείο όπως απέδειξε ο Kvyat στον περσινό χαοτικό αγώνα- καθιστά σχεδόν βέβαιη την έξοδο του αυτοκινήτου ασφαλείας. Οι ζώνες DRS είναι δύο με την πρώτη να βρίσκεται στην… ατελείωτη κεντρική ευθεία και την δεύτερη στην αμέσως επόμενη πίσω ευθεία του εσωτερικού τμήματος. Ο αγώνας ολοκληρώνεται σε 51 γύρους.

Ελαστικά

Η Pirelli φέρνει στο Μπακού τις Ultrasoft, Supersoft και Soft γόμες με τις επιλογές αριθμού σετ ανά γόμα να διαφέρουν μεταξύ των τριών κορυφαίων ομάδων. Η Ferrari έχει κάνει την πιο επιθετική επιλογή με 10 σετ Ultrasoft ανά οδηγό, με τη Mercedes στα 9 σετ και την Red Bull στα 8 σετ. Με δεδομένη τη σχετικά λεία άσφαλτο, τις χαμηλές θερμοκρασίες που αναμένονται- τόσο λόγω του ότι ο αγώνας διεξάγεται δυο μήνες νωρίτερα σε σχέση με πέρσι όσο και του ότι η εκκίνηση δίνεται στις τέσσερεις το απόγευμα, τοπική ώρα- θα έχει ενδιαφέρον να δούμε εάν το ένα pit stop είναι επιτεύξιμο. Ο πιθανότερος συνδυασμός σε αυτήν την περίπτωση για Mercedes και Ferrari είναι Ultrasoft/Soft. Αντιθέτως η Red Bull και κυρίως η Renault (τρία και τέσσερα σετ Supersoft ανά οδηγό αντίστοιχα) φαίνεται πώς προσανατολίζονται σε δύο στάσεις στα pits κάτι που ενδέχεται να τους δώσει στρατηγική ευελιξία όπως άλλωστε συνέβη και στην Κίνα.

Τεχνικές οδηγίες FIA

Ο Νικόλας Τομπάζης, επικεφαλής των τεχνικών ζητημάτων μονοθεσίων στη FIA, με ανακοινώσεις που εξέδωσε αυτήν την εβδομάδα ξεκαθάρισε δύο θέματα που είχαν προκύψει κατά τους τρεις πρώτους αγώνες της σεζόν. Το πρώτο είχε να κάνει με το κατά πόσον είναι επιτρεπτό να υπάρχουν modes τα οποία αυξάνουν τη ροή των καυσαερίων προς την πίσω πτέρυγα ενώ τα μονοθέσια βρίσκονται εντός των στροφών. Το όλο θέμα ανακινήθηκε λόγω του «τρίτου μοχλού» που παρατηρήθηκε στο τιμόνι του Vettel (παραδόξως όχι και στου Raikkonen) και του οποίου η λειτουργία αν και δεν έχει αποσαφηνιστεί πλήρως φέρεται ότι έχει να κάνει με κάποιου είδους επέμβαση στη λειτουργία της Ιταλικής PU.

Στην ανακοίνωσή του ο πρώην τεχνικός των Benetton, Ferrari, McLaren και Manor τονίζει: «Δεν αποδεχόμαστε modes τα οποία είτε μέσω παρακαμπτήριου του turbo συστήματος είτε δια μέσω των κυλίνδρων επεμβαίνουν στη ροή των καυσαερίων. Αυτή οφείλει να είναι απότοκος ρυθμίσεων οι οποίες έχουν να κάνουν αποκλειστικά με την αύξηση των επιδόσεων ή τη βελτίωση της αξιοπιστίας. Για το 2018 θα εξετάσουμε κάθε ομάδα ξεχωριστά για να βεβαιώσουμε ότι όλες είναι εναρμονισμένες στη φιλοσοφία αυτή ενώ για το 2019 θα υπάρξουν κανόνες που θα προβλέπουν νέα θέση των εξατμίσεων στα μονοθέσια».

Υπενθυμίζουμε ότι το «παραθυράκι» για την αναβίωση των blown-exhausts της περιόδου 2011-2013- τεχνολογία την οποίαν είχαν εκμεταλλευτεί στο έπακρο ο Vettel και η Red Bull- άνοιξε πέρσι με την χαμηλότερη τοποθέτηση της πίσω πτέρυγας στα μονοθέσια. Η δεύτερη ανακοίνωση του Έλληνα τεχνικού της FIA είχε να κάνει με την τοποθέτηση των καθρεπτών στο Halo των μονοθεσίων η οποία εφεξής επιτρέπεται με δεδομένη την τήρηση όλων των προβλεπομένων στους τεχνικούς κανονισμούς της ομοσπονδίας.

Τεχνική σύνοψη

Mercedes: Η W09 φαίνεται πώς όντας εξέλιξη της W08 έχει κληρονομήσει εκτός από τα προτερήματα και αρκετά από τα μειονεκτήματα της πρωταθλήτριας του 2017. Αυτά έχουν να κάνουν κυρίως με τη δυσκολία του μονοθεσίου να φέρει στο optimum τις πιο μαλακές γόμες της Pirelli κάτι το οποίο επηρεάζεται καθώς φαίνεται και από την τοποθέτηση των εμπρός και πίσω αναρτήσεων οι οποίες βρίσκονται ψηλότερα από κάθε άλλο μονοθέσιο του grid με στόχο την καθαρότερη ροή αέρα προς το πίσω μέρος. Το πρόβλημα έγινε εμφανές κυρίως στην Σαγκάη, ένα σιρκουί στο οποίο τονίζεται η πρόσφυση του εμπρός μέρους των μονοθεσίων με το ασημί μονοθέσιο να «ζωντανεύει» μόνο με τη Medium γόμα στον αγώνα και μόνο στα χέρια του Bottas.

Ferrari: Οι φήμες στο paddock θέλουν τη Scuderia να έχει υπογράψει προσύμφωνο με τον Daniel Ricciardo σύμφωνα με το οποία η Ιταλική ομάδα θα έχει την αποκλειστικότητα των διαπραγματεύσεων με των Αυστραλό μέχρι τις 30 Ιουνίου σχετικά με τις υπηρεσίες του από το 2019 και μετά. Αυτό γίνεται, λογικά, έναντι κάποιου αντιτίμου δίνοντας προτεραιότητα στη Ferrari έναντι των Red Bull και Mercedes οι οποίες ενδιαφέρονται επίσης για τον Ricciardo. Το μεγάλο ερώτημα είναι οι όροι της πιθανής συμφωνίας που θα υπογράψει ο νικητής της Κίνας με τους Ιταλούς καθώς αποκλείεται να δεχτεί a priori τη θέση του νούμερο 2 στην ομάδα όπως συμβαίνει καθώς φαίνεται με τον Raikkonen φέτος. Επιπλέον η Ferrari έχει προσλάβει εδώ και έναν μήνα τον πρώην επικεφαλής ασφαλείας της FIA, Laurent Mekies έξι μήνες μόλις μετά την αποχώρηση από το προηγούμενο πόστο του. Η Scuderia κατηγορείται από τους ανταγωνιστές της ότι παρέβη την προφορική  «συμφωνία κυρίων»  μεταξύ των μελών του Strategy Group πέρσι, μετά την πρόσληψη Budkowski από τη Renault, σύμφωνα με την οποίαν πρώην τεχνικοί της FIA θα προσλαμβάνονται από ομάδες τουλάχιστον 12 μήνες μετά την αποχώρησή τους.   

Red Bull: Η Αυστριακή ομάδα πιέζει τον Ricciardo να ξεκαθαρίσει τη θέση του μέχρι το Grand Prix του Μονακό, αν και κάτι τέτοιο φαντάζει μάλλον απίθανο. Σε περίπτωση πάντως που τελικά γίνει η συμφωνία Ferrari-Ricciardo πιθανότερος αντικαταστάτης του Daniel θα πρέπει να θεωρείται ο Sainz ο οποίος βρίσκεται υπό καθεστώς δανεισμού στην Renault. Επιπλέον η Αυστριακή ομάδα έχει επέμβει από το Μπαχρέιν ήδη στην RB14 με σκοπό την ομαλότερη φθορά των ελαστικών και την σταθεροποίηση της αεροδυναμικής απόδοσης. Το σύστημα του τρίτου αποσβεστήρα που χρησιμοποιούσε η ομάδα στην εμπρός ανάρτηση των μονοθεσίων της τα τελευταία χρόνια έχει αντικατασταθεί από υδραυλικό αποσβεστήρα ενώ οι άκρες του πατώματος είναι ανασηκωμένες στο πίσω μέρος κατά τα πρότυπα της περσινής STR12. Επιπλέον επεξεργασία έχει γίνει στην περιοχή των ψυγείων αλλά και στους αεροφράκτες.

Οι άνθρωποι της Renault αν και απογοητευμένοι από τη διαφορά με τους άλλους δύο κατασκευαστές PU δηλώνουν ότι οι αναβαθμίσεις που ετοιμάζουν στη δική τους μονάδα ισχύος θα βοηθήσουν να κλείσει η ψαλίδα εντός της σεζόν. Μεταξύ των οδηγών της, ο Hulkenberg μέχρι στιγμής είναι ξεκάθαρα ταχύτερος του Sainz (ο οποίος στην Toro Rosso βρισκόταν πολύ κοντά στον Verstappen) ιδιαίτερα στα δοκιμαστικά.

Στη McLaren ετοιμάζουν σύμφωνα με δηλώσεις του Eric Boullier μία b-spec έκδοση της MCL33 για το Ισπανικό Grand Prix. Ο Γάλλος σημείωσε ότι αν και το μονοθέσιο μέχρι στιγμής έχει πιάσει όλους τους στόχους απόδοσης που είχαν τεθεί κατά τον σχεδιασμό του χρειάζεται άλματα εξέλιξης λόγω της ακόμη μεγαλύτερης προόδου των κορυφαίων ομάδων.

Παρόμοια προβλήματα δεν έχει η Haas, ομάδα της οποίας η άνοδος ήταν ραγδαία σε σχέση με το 2017. Το μονοθέσιο χάρη στην τεχνογνωσία της Dallara, τον κινητήρα Ferrari αλλά και την αεροδυναμική σήραγγα της Scuderia είναι ταχύτατο και το μόνο που πρέπει να απασχολεί τους Magnussen-Grosjean είναι η μετατροπή του δυναμικού της VF18 σε βαθμούς. Ο Δανός, πάντως, έχει ξεκινήσει εντυπωσιακά τη χρονιά επικρατώντας μέχρι στιγμής του Γάλλου.

Η Force India έχει επιδείξει ταχύτατα αντανακλαστικά από την Αυστραλία και εντεύθεν με καινούργιο σχεδιασμό διαχύτη που βελτίωση κατά πολύ τις επιδόσεις των μονοθεσίων της. Στην Toro Rosso θα έχουν στο Μπακού το πρώτο ισχυρό τεστ για την καινούργια PU της Honda, η οποία θυμίζουμε δεν τα είχε πάει καθόλου άσχημα στις μεγάλες ευθείες του Σακχίρ. Η Williams ανακοίνωσε αυξημένα έσοδα για το 2017 (κυρίως λόγω μεταγραφής Bottas και πρόσληψης Stroll) αλλά αυτό δε λέει και πολλά, κατά την άποψή μας, για μία από τις πιο ιστορικές ομάδες του grid η οποία αργά αλλά σταθερά τα τελευταία χρόνια βρίσκεται σε αγωνιστική παρακμή. Η Sauber αναμένεται να προβληματίσει την ομάδα από το Γκρόουβ στο Αζερμπαϊτζάν. 

@ Δείτε το πρόγραμμα και την βαθμολογία στην #F1

@ Δείτε το πρόγραμμα και την βαθμολογία στo #WRC

Κωνσταντίνος Ελευθεριάδης

Φανατικός οπαδός της Formula 1 από το 1996. Αγνοεί την έκφραση: Βαρετό Grand Prix!

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά. Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock. Το caroto team σας ευχαριστεί!