BLOGNEANίκος Α. Μαρινόπουλος

Lotus: προσεχώς και από την Κίνα [blog]

Μέρος της παραγωγής των αυτοκινήτων της ιστορικής εταιρείας θα μεταφερθεί στην Κίνα, για να δοθεί έμφαση στην ποιότητα κατασκευής και την πολυτέλεια…

Η είδηση είναι πρόσφατη και, προσωπικά, μου φάνηκε τόσο αστεία που άρπαξα αμέσως το πληκτρολόγιο για να τη σχολιάσω.

Η Lotus κατασκευάζει πολύ ενδιαφέροντα αυτοκίνητα, προκειμένου να επιβιώσει όμως, θα πρέπει ν’ αρχίσει να κατασκευάζει  αυτοκίνητα που θα αγοράζει πολύς κόσμος. Όχι μόνο οι 1.630 τρελαμένοι σε όλο τον κόσμο που το τόλμησαν το 2018. Αυτό είναι το στοίχημα που πρέπει να κερδίσει η Geely, η κινέζικη εταιρεία που επενδύει τα κεφάλαιά της στη Lotus.

Η Lotus κατασκευάζει εξαιρετικά σπορ αυτοκίνητα, βασισμένα στη φιλοσοφία «όσο ελαφρύτερο τόσο καλύτερο», αλλά δεν είναι για τον πολύ κόσμο: απαιτούν συμβιβασμούς, κακά τα ψέματα. Δεν είναι το αυτοκίνητο που αγοράζεις σήμερα και κάθε δύο χρόνια πας στο συνεργείο για μια αλλαγή λαδιών και τυπικό έλεγχο καλής λειτουργίας της πληθώρας των συστημάτων άνεσης και ψυχαγωγίας. Άσε που τα κατατρέχει η φήμη περί κακής (και λίγα λέω) ποιότητας κατασκευής.

Ανήκω κι εγώ στη γενιά που μεγάλωσε γνωρίζοντας την «πραγματική» σημασία των αρχικών του ονόματός της: Lots Of Trouble Usually Serious. Κι αυτό το έβγαλαν οι Άγγλοι δημοσιογράφοι, οι οποίοι είναι λίγο πιο ευαίσθητοι στις κριτικές τους όταν δοκιμάζουν αυτοκίνητα κατασκευασμένα στη Γηραιά Αλβιώνα.

Η Geely, σύμφωνα με δημοσίευμα του Reuters που βασίζεται σε κυβερνητικά έγγραφα, αγγελίες πρόσληψης εργαζομένων και πηγές από την εταιρεία, σκοπεύει να μεταφέρει μέρος της παραγωγής της Lotus στην Κίνα, προσπαθώντας να δώσει έμφαση στην ποιότητα κατασκευής και την πολυτέλεια. Στο εργοστάσιο στην Κίνα, όπως όλα δείχνουν,  θα κατασκευάζεται το αναμενόμενο SUV. Θα μπορούν επίσης να κατασκευάζονται εκεί ηλεκτρικά αυτοκίνητα και αυτοκίνητα με κινητήρα εσωτερικής καύσης, σαν αυτόν που έχουν οι Lotus. Το κύριο μέρος της παραγωγής βέβαια θα αφορά αυτοκίνητα της Geely.

Με μια δεύτερη ανάγνωση, αντιλαμβάνεται κανείς ότι παρέλειψαν να μας πουν (σκοπίμως;) εάν θα πρέπει να περιμένουμε κάποια ηλεκτρική Lotus, πόσα και ποια θα είναι τα λοιπά μοντέλα της Lotus που θα παράγονται στην Κίνα. Μεγάλο ρόλο σε αυτή την απόφαση παίζει και το Brexit, οι όροι του οποίου ακόμα είναι άγνωστοι. Τα βρετανικά μέσα ενημέρωσης αναφέρουν ότι το SUV σίγουρα και κάποια από τα νέα μοντέλα θα κατασκευάζονται στην Κίνα και η παραγωγή των σπορ αυτοκινήτων θα παραμείνει στην Αγγλία. Διαβεβαιώνοντας παράλληλα ότι δεν κινδυνεύουν οι θέσεις των εργαζομένων της εταιρείας στην Αγγλία (θέμα που καίει λόγω Brexit).

Το αστείο της υπόθεσης είναι ότι Κίνα, (καλή) ποιότητα κατασκευής και πολυτέλεια είναι λέξεις που ποτέ δεν αναφέρονται στην ίδια πρόταση. Δε φαντάζομαι να ελπίζουν να βγάλουν το καινούριο supercar των 2 εκ με ετικέτα «Made in PRC» και να ελπίζουν να ξεπουλήσουν. Οι Άγγλοι δημοσιογράφοι ισχυρίζονται ότι το supercar θα κατασκευάζεται στα πάτρια εδάφη, μένει ν’ αποδειχθεί.

Φαντάζομαι και τους εφιάλτες των πωλητών στις εκθέσεις της εταιρείας, οι οποίοι θα κληθούν να πουλήσουν ένα premium στην τιμή SUV και να πείσουν τον πελάτη να πληρώσει τα ίδια ή περισσότερα από ένα ανταγωνιστικό μοντέλο που θα είναι φτιαγμένο στη Γερμανία (πολλές γερμανικές εταιρείες δεν κατασκευάζουν τα αυτοκίνητά τους εκεί βέβαια).

Ίσως κάποιος αναφέρει τη Volvo, αλλά δεν είναι το ίδιο πράγμα. Η αγορά μιας Lotus είναι περισσότερο συναισθηματική επιλογή, παρά υπαγορευμένη από τη λογική, μετά από σύγκριση τιμών, εξοπλισμού και τεχνικών χαρακτηριστικών παραπλήσιων μοντέλων.

Μια Lotus, τη βλέπεις όταν είσαι παιδί και την αγοράζεις όταν μεγαλώσεις. Ένα Volvo το αγοράζεις κυρίως επειδή έχεις βαρεθεί το γερμανικό κατεστημένο και θέλεις ένα αυτοκίνητο για να καλύψεις συγκεκριμένες ανάγκες. Ο κάτοχος Volvo, δεν έχει την παραμικρή ιδέα σχετικά με το εργοστάσιο κατασκευής του αυτοκινήτου του. Ο κάτοχος Lotus πιθανότατα έχει επικοινωνήσει με τον Edward, τον Oliver ή τον Thomas που έβαλαν όλοι από ένα χεράκι στην κατασκευή του αυτοκινήτου του και τους έχει προσκαλέσει στην Ελλάδα για διακοπές.

Νίκος Α. Μαρινόπουλος

Είτε το πιστεύετε, είτε όχι, στον χώρο του αυτοκινήτου υπάρχουν δύο Ν.Μ. Ώρα να σμίξουν δημοσιογραφικά και οι δρόμοι μας, στο καλύτερο site για την τεχνολογία και την αυτοκίνηση!

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά. Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock. Το caroto team σας ευχαριστεί!