ΔΟΚΙΜΕΣ

Με τη νέα Toyota Corolla στην Ισπανία [first drive]

Είναι αυτή η καλύτερη Corolla στην 50χρονη ιστορία του best seller της Toyota;

H Corolla είναι συνώνυμο της Toyota εδώ και μισό αιώνα, ειδικά σε χώρες σαν την Ελλάδα και προσωπικά μου είχε φανεί τουλάχιστον παράξενη η υιοθέτηση του Auris πριν από μια και πλέον δεκαετία για όλες τις εκδόσεις πλην της σεντάν. Ίσως οι Ιάπωνες να επέλεξαν τότε την αλλαγή γιατί το όνομα Corolla δημιουργούσε αυτόματα συνειρμό με ένα αυτοκίνητο αξιόπιστο και ανθεκτικό στην πάροδο του χρόνου αλλά όχι και ελκυστικό. Τόσο αισθητικά όσο και οδηγικά.

Τώρα με τη (σωστή) επαναφορά της ιστορικής επωνυμίας σε όλες τις εκδόσεις του μικρού- μεσαίου τους μοντέλου έχουν τη δυνατότητα του επαναπροσδιορισμού. Έτσι αυτή, η 12η γενιά είναι πράγματι η πρώτη στην οποία η Corolla ποντάρει και στην αισθητική. Που έχει προσωπικότητα και δικά της στοιχεία αναγνώρισης. Όπως για παράδειγμα τους στενούς προβολείς, τη χαμηλή μάσκα και το χαρακτηριστικό πίσω μέρος της.

Επίσης είναι η πρώτη που ο διαχωρισμός της τετράθυρης εκδοχής, που πραγματικά απευθύνεται σε ένα άλλο πιο συντηρητικό κοινό, είναι ουσιαστικός και δεν περιορίζεται σε μια λίγο διαφορετική μάσκα όπως στο παρελθόν. Η Corolla Sedan μάλιστα διαθέτει και μεγαλύτερο μεταξόνιο κατά 60 χιλιοστά -συνολικά στα 2.700- σε σχέση με τη hatchback, προκειμένου να μπορεί να υποστηρίξει τα παραπάνω. Το ίδιο ισχύει και για το Touring Sports, όπως ονομάζεται το στέισον.

Η υιοθέτηση ενός σύγχρονου σχήματος έγινε εφικτή χάρη και στην παρουσία του νέου πλαισίου TNGA που έχει δώσει δείγματα γραφής τόσο στο C-HR όσο και στο Prius. Εδώ στην τελευταία εξέλιξή του (GA-C) είναι κατά 60% πιο άκαμπτο σε σχέση με αυτό της προηγούμενης γενιάς, γεγονός που αν  μη τι άλλο το καθιστά μια πολύ καλή βάση και σε ότι αφορά τα δυναμικά χαρακτηριστικά.

Αέρας ανανέωσης σε σχέση με όσα ξέραμε μέχρι στιγμής για τα μικρά- μεσαία Toyota επικρατεί και στο εσωτερικό. Με μια μοντέρνα προσέγγιση, με μια μεγάλη οθόνη αφής των 8,0 ιντσών για όλες τις εκδόσεις πλην της εισαγωγικής στο κέντρο του ταμπλό, με έναν ευανάγνωστο πίνακα οργάνων αλλά και με περιορισμένες θέσεις στην κεντρική κονσόλα -ΟΚ, υπάρχουν δύο για κουτιά αναψυκτικών- για να ακουμπήσει κανείς όλες τις φορητές συσκευές που κουβαλάει μαζί του.

Ταυτόχρονα έχουν αποστασιοποιηθεί ελαφρώς από την παραδοσιακά εξαιρετική ιαπωνική προσέγγιση της εργονομίας, με αποτέλεσμα π.χ. οι διακόπτες για τα θερμαινόμενα καθίσματα να βρίσκονται πολύ μπροστά.

Από την άλλη έξυπνη λύση είναι η ενσωμάτωση των θέσεων για αναψυκτικά στα υποβραχιόνια των πίσω θυρών, επιλογή ιδιαίτερα πρακτική για όσους κάθονται πίσω. Οι οποίοι πάντως δεν έχουν την άνεση από πλευράς χώρων που θα περίμενε κανείς με βάση και την αύξηση του μεταξονίου κατά 40 χιλιοστά σε σχέση με την απερχόμενη γενιά.

Έτσι οι χώροι των πίσω επιβατών κυμαίνονται οριακά στο μέσο όρο της κατηγορίας, ενώ το ίδιο ισχύει, κυρίως για το hatchback και για το χώρο αποσκευών (361 λίτρα). Μάλιστα στην έκδοση με το υβριδικό σύνολο των 2.000 κυβικών και των 180 ίππων είναι με 313 λίτρα πιο κοντά στα δεδομένα των υπερ- μίνι.

Πολύτιμα εκατοστά κλέβουν πάντως και τα εντυπωσιακά εμπρός καθίσματα της κορυφαίας έκδοσης εξοπλισμού του hatchback. Από την άλλη καλή είναι η χωρητικότητα του πορτμπαγκάζ του σεντάν (471 λίτρα) και ακόμα καλύτερη αυτή του Touring Sports (από 598 έως 1.606 λίτρα).

H νέα γενιά της Corolla σηματοδοτεί και μια αλλαγή στην προσέγγιση της Ιαπωνικής εταιρείας και σε ότι αφορά τα υβριδικά σύνολά της -τεχνολογία στην οποία ήταν πρωτοπόρος. Έτσι εξακολουθεί να δίνει έμφαση στην οικονομία καυσίμου και στις χαμηλές εκπομπές ρύπων (επίσημη μέση κατανάλωση 3,3 λίτρων για κάθε 100 χιλιόμετρα και εκπομπές CO2 76 κατά NEDC και 101 κατά WLTP γραμμάρια το χιλιόμετρο για το hatchback) με το γνωστό και από το Prius υβριδικό σύνολο. Που έχει εξελιχθεί γύρω από τον τετρακύλινδρο των 1.800 κυβικών που λειτουργεί με τον κύκλο του Atkinson και έχει συνδυαστική απόδοση 122 ίππων.

Παράλληλα όμως έχει προσθέσει στη γκάμα ένα δεύτερο, καινούργιο υβριδικό με κινητήρα εσωτερικής καύσης 2.000 κυβικών και συνδυαστική απόδοση 180 ίππων που εξασφαλίζει πολύ καλές επιδόσεις (0-100 σε 7,9 δεύτερα) χωρίς μεγάλη αύξηση ούτε της κατανάλωσης (3,7 λίτρα για κάθε 100 χιλιόμετρα) ούτε και των εκπομπών CO2 (85 κατά NEDC, 106 κατά WLTP γραμμάρια ανά χιλιόμετρο και πάντα για το hatchback).

Πράγματι το πιο ισχυρό υβριδικό Auris είναι ένα ευχάριστο και αρκετά δυναμικό αυτοκίνητο στο δρόμο, με καλό στήσιμο και δυνατότητες επιλογής προγραμμάτων οδήγησης στην περίπτωση που είναι εξοπλισμένο με τα ρυθμιζόμενα αμορτισέρ. Σπορ πάντως δεν μπορώ να το χαρακτηρίσω και αυτό οφείλεται στα -γενικά και όχι ειδικά στην Corolla- χαρακτηριστικά λειτουργίας του στάνταρ αυτόματου κιβωτίου CVT. Στο οποίο οφείλεται και το αυξημένο επίπεδο θορύβου κατά την έντονη επιτάχυνση.

Εκτός από υβριδικά σύνολα η γκάμα της νέας Corolla περιλαμβάνει και συμβατικά, που θα είναι και τα πιο προσιτά. Το γνωστό turbo των 1.200 κυβικών και των 116 ίππων για το hatchback και τον ατμοσφαιρικό των 1.600 κυβικών και των 132 ίππων για το σεντάν. Για το τελευταία δεν είναι διαθέσιμο το κορυφαίο υβριδικό των 2.000 κυβικών, ενώ το Touring Sports είναι αποκλειστικά υβριδικό.  

Ενδιαφέρον εδώ έχει να σημειώσουμε πως το κορυφαίο υβριδικό σύνολο συνδυάζεται με μπαταρίες νικελίου υβριδίου μετάλλου, κάτι που ισχύει και για το βασικό των 1.800 κυβικών στη σεντάν. Αντίθετα τα hatchback και στέισον των 1.800 κυβικών διαθέτουν τις τεχνολογικά πιο προηγμένες μπαταρίες ιόντων λιθίου. Η επιλογή αυτή της Toyota έγινε κυρίως για λόγους της προμήθειας των μπαταριών και των logistics που αυτό συνεπάγεται, μιας και δεν είναι λίγες οι φορές που η έλλειψη συσσωρευτών δημιουργεί θέματα στην όλη διαδικασίας της παραγωγής.

Η νέα Toyota Corolla θα είναι σχεδόν άμεσα διαθέσιμη στη χώρα μας -πρακτικά από τις αρχές Μαρτίου- και σε τιμές που για τη Sedan με το ατμοσφαιρικό σύνολο των 1.600 κυβικών ξεκινούν από τις τιμή 17.100 ευρώ.  Η Corolla Hatchback με την turbo τετρακύλινδρη έκδοση των 1.200 κ.εκ. κοστολογείται από 17.430 ευρώ, ενώ από κει και πάνω υπάρχουν και οι υβριδικές της εκδόσεις. Αυτή των 1.800 κυβικών και των 122 ίππων που θα είναι και η πιο δημοφιλής θα ξεκινά από τις 20.800 ευρώ, ενώ η κορυφαία των 2.000 κ.εκ.με τους 180 ίππους από τις 25.490 ευρώ. H αποκλειστικά υβριδική Corolla Touring Sport θα ξεκινά με τη σειρά της από τις 22.500 ευρώ.

Όσο για το ερώτημα αν αυτή είναι η καλύτερη Corolla της 50χρονης ιστορίας της η απάντηση είναι ναι…

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά.

Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock.

Το caroto team σας ευχαριστεί!