ΔΟΚΙΜΕΣ

Με το Ford Ranger Raptor στο Μαρόκο [first drive]

Με μια προσέγγιση αυστηρά λογική και τεχνοκρατική το Ford Ranger Raptor δεν θα έπρεπε να υπάρχει. Όπως δεν θα έπρεπε να υπάρχουν και μια σειρά από άλλα αυτοκίνητα που τοποθετούνται στην κορυφή μιας γκάμας ή μιας κατηγορίας,

Με όλες τις άλλες προσεγγίσεις το Ford Ranger Raptor ευτυχώς που δημιουργήθηκε και υπάρχει. Γιατί αποδεικνύει πως αν υφίσταται το κατάλληλο DNA, όπως στην περίπτωση της Ford, αρκεί να τεθούν οι στόχοι και να ληφθεί η απόσταση για να δημιουργηθεί ένα πραγματικά ξεχωριστό αυτοκίνητο. Το οποίο κατά την άποψή μου θα εγκαινιάσει ένα νέο τύπο «αγροτικών», σε μια περίοδο που γενικά η συγκεκριμένη κατηγορία αποκτά έντονο χαρακτήρα ελεύθερου χρόνου και ολοένα και περισσότερους οπαδούς,

Τo Ranger Raptor το οδήγησα για πολλά χιλιόμετρα στο Μαρόκο και σε ένα μίγμα διαδρομών που σε οποιαδήποτε άλλη περιοχή δύσκολα μπορείς να συνδυάσεις: από επαρχιακή οδό, από ασφαλτοστρωμένο δρόμο με προεκτάσεις χώματος για να μπορούν να περάσουν δύο αυτοκίνητα δίπλα δίπλα, από καρόδρομους μέχρι κακοτράχαλα μονοπάτια, από αμμόλοφους και αμμοθίνες με άμμο τόσο παχιά που σκεφτόμουν πως θα πρέπει να έρθει βοήθεια από αέρος με κανένα Σινούκ για να μας ξεκολλήσει, μέχρι πατημένη άμμο σε παραλίες όπου εύκολα είδα στο κοντέρ πάνω από 120, 130 χλμ./ ώρα.

Το Raptor δεν σταμάτησε πουθενά και αν κάπου κόλλησε σαφώς και δεν οφειλόταν σε αυτό. Παρά τη γιγαντιαία απόστασή του από το έδαφος των 283 χιλιοστών της τεράστιας διαδρομής της ανάρτησής του (+32% σε σχέση με το απλό Ranger μπροστά, +18% πίσω) αλλά και των ειδικά σχεδιασμένων All Terrain ελαστικών του, στην άσφαλτο ούτε αισθητά γέρνει, ούτε ταλαντώσεις και κινήσεις του αμαξώματος πάνω στα αμορτισέρ και τα ελατήριά του επιτρέπει, ούτε το τιμόνι του είναι στο περίπου, ούτε ενοχλητικό θόρυβο κάνει  -σε αντίθεση με ότι περίμενα και ότι θα ήταν λογικό.

Κινείται ευθύβολα και γρήγορα, ενώ όταν πάταγα το χωμάτινο διάδρομο που όπως είπα υπάρχει δίπλα από την άσφαλτο για να χωρέσει και άλλο αυτοκίνητο -το πλάτος του Raptor είναι σχεδόν 2,03 μέτρα χωρίς τους καθρέφτες- δεν έβλεπα καμία διαφορά. Εκτός από το σύννεφο σκόνης που σηκωνόταν από πίσω του.

Όταν άφηνα την άσφαλτο επέλεγα το κατάλληλο από τα συνολικά έξι προγράμματα οδήγησης (Normal, Sport, Grass/Gravel/Snow, Mud/Sand, Rock και Baja), την τετρακίνηση ή τις κοντές σχέσεις και συνέχιζα χωρίς δεύτερη σκέψη και προβληματισμό, καθώς το αυτοκίνητο πραγματικά ανταποκρινόταν σε όλες τις συνθήκες υποδειγματικά.

Για πραγματικά hardcore καταστάσεις ή όταν έχεις κολλήσει στην παχιά άμμο υπάρχει τόσο η απενεργοποίηση του ESP όσο και το μπλοκάρισμα του κεντρικού διαφορικού. Αν γίνουν και αυτά τότε εμφανίζεται μια αχτίδα ελπίδας που γίνεται όλο και πιο έντονη και τελικά το Raptor βγαίνει από την πιο απέλπιδα κατάσταση και συνεχίζει ακάθεκτο.

Για να μην φτάσεις σε αυτό το σημείο απλά εφαρμόζεις π.χ. στην παχιά άμμο τον κανόνα που θέλει τους τροχούς να είναι σχεδόν πάντα στην ευθεία και περνάς από σημεία που από πριν έβαζες στοίχημα ότι έχεις και δεν έχεις ότι δεν θα τα καταφέρεις και διασκεδάζεις αφάνταστα πηγαίνοντας με αρκετά χλμ./ώρα και σηκώνοντας πίσω σου σιντριβάνια άμμου.

Στον καρόδρομο περνάς με μεγάλη για την περίσταση ταχύτητα από φυτεμένες πέτρες και βράχους και σχεδόν δεν μετακινείσαι από τη θέση σου, ενώ θα χοροπηδήσεις στο κάθισμα μόνο αν το νεροφάγωμα μπορεί να βάλει ελαφρώς δύσκολα και σε Leopard 2H. Αν μάλιστα τυγχάνει να είναι μπροστά σου άλλο Leopard, συγνώμη Ranger Raptor, αντιλαμβάνεσαι και οπτικά πόσο πραγματικά μεγάλη είναι η διαδρομή της ανάρτησης,

Στην πατημένη άμμο και έχοντας επιλέξει το πρόγραμμα Baja -από τον ομώνυμο αμερικάνικο αγώνα- διαπιστώνεις πόσο εύκολα ελέγχεται το θηρίο των 2,5+ τόνων και των 213 ίππων και πόσο διασκεδαστική είναι η γρήγορη οδήγηση υπό αυτές τις συνθήκες. Αν ξεψαρώσεις, έχεις άπλα και δεν έχεις «παγίδες» όπως φυτεμένους βράχους μέσα στην άμμο κάλλιστα θα μπορούσες να δεις και την τελική των 170 χλμ./ ώρα στο κοντέρ.

Σε κάθε περίπτωση το Ranger Raptor αποδεικνύει πόσο ικανό είναι και πόσο κατάλληλο για τα πραγματικά δύσκολα. Αυτό φροντίζει να το κάνει σαφές και με την εμφάνισή του. Και όχι μόνο στα βασικά σημεία του αλλά και στις λεπτομέρειες, όπως είναι οι κρίκοι ρυμούλκησης που (με μια δόση υπερβολής) δείχνουν ικανοί να αντέξουν ακόμα και το βάρος του Leopard που λέγαμε.

Φυσικά για να μπορούν όλα αυτά εφικτά απαιτήθηκε πολύ δουλειά από τους μηχανικούς της Ford Performance (κυρίως στο τμήμα της στην Αυστραλία). Οι οποίοι εκμεταλλεύθηκαν την καλή βάση του Ranger, την ενίσχυσαν στα καίρια σημεία της, επενέβησαν στην ανάρτηση χρησιμοποιώντας μεταξύ άλλων ελατήρια (αντί για φύλλα σούστας) στον πίσω άξονα και σε όλους τους τροχούς εξαιρετικά ως προς την απόδοση και τις δυνατότητές τους αμορτισέρ της αμερικάνικης Fox, ενώ επέλεξαν τα πολύ καλά λάστιχα της BF Goodrich με τα ενισχυμένα πλαϊνά που ανταποκρίνονται πολύ καλά στις απαιτήσεις που υπάρχουν από ένα πικάπ αυτού του βεληνεκούς.

Το ίδιο ισχύει και για το κιβώτιο των 10 σχέσεων (ίδιο με αυτό του 8κύλινδρου F-150 Raptor), που σε κάθε περίπτωση συνεργάζεται πολύ καλά με τον τετρακύλινδρο bi-turbo diesel των 2.000 κυβικών, των 213 ίππων και των 500 Nm. Ο οποίος δεν πιέζεται μεν για να κινήσει το όπως είπαμε βαρύ αμάξωμα των 2.500 κιλών αλλά προκειμένου να είναι στο ίδιο, πολύ υψηλό επίπεδο των άλλων στοιχείων του Ranger Raptor θα ήθελα να αποδίδει γύρω στους 250 ίππους, ενώ ότι παραπάνω από τα ικανοποιητικά 500 Nm θα ήταν επίσης καλοδεχούμενο.

Αυτή η… επιθυμία δεν αλλάζει όμως σε τίποτα τον ενθουσιασμό μου για το Ranger Raptor που -το ξαναγράφω- εγκαινιάζει μια νέο εποχή για τα λεγόμενα αγροτικά. Αν ήταν αλλιώς τα πράγματα στη χώρα μας από πλευράς νομοθετικού πλαισίου θα αποτελούσε και μια πολύ σοβαρή εναλλακτική αναφορικά με μεγάλα SUV που έχουν και κάποιες ανεπτυγμένες δυνατότητες off road, μιας και το εσωτερικό του δεν υπολείπεται σε πολυτέλεια. Με αυτήν την προσέγγιση οι 55.802 ευρώ που κοστίζει και με δεδομένες τις πραγματικά  μεγάλες ικανότητές του, που ο μέσος οδηγός δεν πρόκειται σε καμία περίπτωση να εξαντλήσει, ακούγονται σχεδόν σαν ευκαιρία.

FORD RANGER RAPTOR

Διαστάσεις (ΜxΠxΥ):

5.374×2.028×1.873 χιλ.

Μεταξόνιο:

3.220 χιλ.

Καρότσα (ΜxΠxΥ):

1.560×1.575×561 χιλ.

Βάρος:

2.510 κιλά

Κινητήρας:

1.996 κ.εκ., 4 κύλινδροι, turbo diesel

Ισχύς:

213 PS/ 3.750 σ.α.λ.

Ροπή:

500 Nm/ 1.750- 2.000 σ.α.λ.

0-100, Τελική:

10,5”, 170 χλμ./ ώρα

Κατανάλωση:

8,9 λίτρα/ 100 χλμ.

CO2:

233 γραμμάρια/ χλμ.

Τιμή:

από 55.802 €

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button