Η Ευρώπη πρέπει να στηρίξει τους κατασκευαστές και την ηλεκτροκίνηση [blog]

Τρέμουν οι κατασκευαστές αυτοκινήτων μπροστά στον φόβο πως τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα δεν θα γνωρίσουν την απαιτούμενη εμπορική απήχηση.

Την υπόθεση λίγο-πολύ την γνωρίζετε. Η ΕΕ θα κατεβάσει από το 2021 τόσο πολύ το μέσο όρο εκπομπής διοξειδίου του άνθρακα για κάθε εταιρικό στόλο και η μόνη λύση για να τον πετύχουν (το μέσο όρο) είναι να κατασκευάσουν υβριδικά που μπαίνουν και στην πρίζα (τα plug-in ή PEHV) και τα μηδενικών ρύπων ηλεκτρικά (τα BEV).

Ωστόσο, τα νέας τεχνολογίας αυτοκίνητα έχουν ξεζουμίσει τα ταμεία των κατασκευαστών σχετικά με την εξέλιξη και την παραγωγή τους με μεγάλους ωφελημένους τους Ασιάτες προμηθευτές μπαταριών (π.χ. η κινεζική CATL ή η κορεατική LG Chem). Φυσικά σε βάθος χρόνου (π.χ. πενταετίας) το αρχικό κόστος θα αρχίσει να αποσβένεται μέσα από την αύξηση των πωλήσεων και την ταυτόχρονη μείωση του παραγωγικού κόστους.

Στο μεσοδιάστημα όμως οι κατασκευαστές αυτοκινήτων θα ζοριστούν πάρα πολύ αφού θα πρέπει να παράγουν οπωσδήποτε πιο αποδοτικά και λιγότερο ρυπογόνα συμβατικά αυτοκίνητα (που θα εξηλεκτρίζονται με τουλάχιστον mild hybrid συστήματα) και φυσικά νέα BEV. Προτεραιότητα έχει το περιβάλλον και αναμφίβολα τα ηλεκτροϋβριδικά είναι πιο «καθαρά» και ανάλογα όσο πιο «πράσινη» είναι η πηγή ηλεκτρικής ενέργειας.

Πρόσφατα η Merkel ανακοίνωσε πως θα πάρει μέτρα για να στηρίξει την γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία (VW Group, Daimler, BMW, αλλά και προμηθευτές όπως η Robert Bosch, Continental κ.α. με 830.000 άμεσα και έμμεσα απασχολούμενους) που αντιμετωπίζει και καταβάλλει μία «ηράκλεια προσπάθεια», όπως η ίδια είπε στο παρασκήνιο της έκθεσης της Φρανκφούρτης.

Μία λύση είναι η πριμοδότηση των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, κάτι που ήδη γίνεται με μία έκπτωση που κυμαίνεται στις περίπου 4.000 ευρώ. Οι κατασκευαστές πάντως αποδίδουν ευθύνες και στις κυβερνήσεις των ευρωπαϊκών χωρών και στα αργά αντανακλαστικά τους σχετικά με την δημιουργία και την διεύρυνση οργανωμένων δημόσιων σημείων φόρτισης που θα κάνουν πιο εύχρηστη και πρακτική την ηλεκτροκίνηση.

Στόχος της Μέρκελ είναι έως το 2020 να έχουν πωληθεί 1 εκατομμύριο ηλεκτρικά αυτοκίνητα στην χώρα της. Πέρυσι στην Γερμανία πωλήθηκαν όλα μαζί 55.000 ηλεκτρικά και υβριδικά μοντέλα με μερίδιο αγοράς στο 1,6%. Τον Ιούνιο που μας πέρασε πωλήθηκαν 9.233 ηλεκτροϋβριδικά (BEV: 5.963, PHEV: 3.270).

Εσείς, τι λέτε; Θα καταφέρουν οι κατασκευαστές να τρέξουν στο χρόνο του το τρένο της ηλεκτροκίνησης; Θα επιτευχθεί ο στόχος της ΕΕ που προβλέπει ένα στα πέντε από τα νέα αυτοκίνητα που θα πωλείται στην ευρωπαϊκή αγορά να είναι ηλεκτρικό;

Ετικέτες

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close
Close