NEA

Πατέντα του ομίλου FCA (Fiat Chrysler) για εξακύλινδρο turbo

Εδώ και καιρό υπήρχαν φήμες για ένα τέτοιο κινητήρα, τώρα όμως επιβεβαιώνονται, με τη δημοσιοποίηση των σχετικών σχεδίων.

Αρχικά να πούμε ότι η εξέλιξη ενός νέου κινητήρα απαιτεί πολύ περισσότερο χρόνο και χρήμα από αυτήν ενός ολόκληρου αυτοκινήτου. Φυσικά το βάρος τα τελευταία χρόνια δίνεται στα μικρά σύνολα, δεν παύει όμως να υπάρχουν απαιτήσεις και για μεγαλύτερους κινητήρες. Ένας από αυτός -και πολλά υποσχόμενος- είναι ο νέος εξακύλινδρος σε σειρά που εξελίσσει ο όμιλος FCA, με εσωτερικό κωδικό GME-T6 (Global Medium Engine Turbo 6).

Πρόσφατα διέρρευσαν σχέδια αυτού, που χρησιμοποιήθηκαν για να κατοχυρώσουν την πατέντα νούμερο 10.247.142 στη σχετική υπηρεσία των ΗΠΑ. Από αυτά διακρίνεται εμφανώς ένα εξακύλινδρο σε σειρά σύνολο, με δύο turbo που τροφοδοτούν από 3 κυλίνδρους έκαστο, χρησιμοποιώντας ένα καινοτόμο EGR (Exhaust Gas Recirculation). To όλο σχήμα, μάλιστα, θυμίζει αρκετά και τον μικρότερο GME T4 του ομίλου.

Σύμφωνα με φήμες, το νέο μοτέρ θα διαθέτει την τεχνολογία eBooster, εξασφαλίζοντας έως και 25% περισσότερη ισχύ. Παράλληλα, θα ελαχιστοποιεί την όποια υστέρηση των turbo. Η ισχύς που θα παράγει υπολογίζεται να ξεκινά από τα 360 PS και να ανεβαίνει μέχρι και πάνω από 500 PS, με στόχο να αντικαταστήσει μέχρι και τον επτάλιτρο HEMI V8 των Αμερικανών. Εάν τώρα ολοκληρωθεί ο γάμος των FCA-PSA, δεν είναι απίθανο να τον δούμε και σε ορισμένες σπορ εκδόσεις των μοντέλων της Peugeot, της Citroen και της Opel.

Μιχάλης Κατωπόδης

Ένας ακόμα εραστής της αυτοκίνησης (sic) με προϋπηρεσία σε διάφορα περιοδικά -και sites-αυτοκινήτου.

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button