ΔΟΚΙΜΕΣ

Fiat 500Χ 1.3 Firefly DCT 150 PS [test drive]

Προερχόμενο από μία σημαντική ανανέωση, το 500Χ διατηρεί τη φινέτσα του και παράλληλα περνάει στην περίοδο της ωριμότητας. 

Συνήθως τα facelift περιλαμβάνουν μερικές σχεδιαστικές πινελιές, άντε και κάνα δύο αλλαγές σε μηχανικά μέρη, ώστε να δικαιολογείται ο τίτλος της ανανέωσης ενός μοντέλου. Η Fiat, στην προκειμένη περίπτωση, δεν περιορίστηκε εκεί. Σεβάστηκε -προφανώς- και ανέδειξε το στιλάτο παρουσιαστικό του 500Χ, Παράλληλα όμως υιοθέτησε βελτιώσεις σε αρκετά επιμέρους σημεία του αμαξώματος, καθώς και στο εσωτερικό του.

Ανοίγοντας την πόρτα, το πρώτο πράγμα που μπορεί να ξεχωρίσει κανείς είναι η μεγαλύτερη οθόνη του συστήματος πληροφοριών και ψυχαγωγίας. Το Uconnect, στην τελευταία εκδοχή του, ανεβάζει τη διαγώνιο στις 7 ίντσες, προσφέροντας παράλληλα ένα αναβαθμισμένο interface και λειτουργίες MirrorLink, Apple CarPlay και Android Auto. Νέος είναι και ο πίνακας οργάνων, ενώ πολλές αλλαγές έχουν γίνει στα υλικά του ταμπλό και της καμπίνας. Αυτά έχουν βελτιωθεί όχι μόνο σε υφή αλλά και στη συναρμογή, ώστε να εξαλειφθούν τα όποια προβλήματα τριγμών ακούγονταν παλαιότερα.

Την όλη εικόνα συμπληρώνει αρμονικά ένα πλήρες πακέτο εξοπλισμού, που περιλαμβάνει από σύστημα πλοήγησης και κάμερα οπισθοπορείας μέχρι συστήματα αναγνώρισης σημάτων κυκλοφορίας, αυτόνομης πέδησης και ελέγχου τυφλών σημείων. Τουτέστιν, ό,τι μπορεί να περιμένει κανείς από ένα σύγχρονο SUV.

Το πιο δυνατό χαρτί, ωστόσο, του συγκεκριμένου οχήματος της δοκιμής έχει να κάνει με τον κινητήρα. Κάτω από το καπό συναντάμε το νέο μοτέρ Firefly, των 1,3 λίτρων και 150 ίππων, το οποίο μάλιστα συνδυάζεται με αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη, DCT. Στα χαρτιά, το νέο αυτό σύνολο διαθέτει τρίτης γενιάς ηλεκτροϋδραυλικό σύστημα ελέγχου των βαλβίδων εισαγωγής, φίλτρο συγκράτησης μικροσωματιδίων και πληροί τις νεότερες προδιαγραφές ρύπων Euro 6d-TEMP.

photos: nmarinopoulos

Στην πράξη, ο νέος 1.3 αποδεικνύεται πιο ελαστικός στις χαμηλές και μεσαίας στροφές, λιγότερο θορυβώδης, ενώ συνδυάζεται ικανοποιητικά με το εξάρι κιβώτιο. Μία ελαφρά τραχύτητα στη λειτουργία του και μία μικρή υστέρηση χαμηλά θα γίνει αισθητή, δεν φτάνει όμως σε καμία περίπτωση σε σημείο να προβληματίσει. Αντίστοιχα και οι αλλαγές των ταχυτήτων δεν είναι οι πιο γρήγορες που έχουμε συναντήσει σε διπλόδισκο κιβώτιο, γίνονται όμως ομαλά, βελτιώνοντας την εμπειρία της χρήσης. Φυσικά, από άποψης επιδόσεων, το ανανεωμένο 500Χ θα ικανοποιήσει και με το παραπάνω, είτε μιλάμε για επιταχύνσεις από στάση είτε για ρεπρίζ. Όσο για την κατανάλωση, διατηρείται σε αρκετά λογικά επίπεδα για το χαρακτήρα του αυτοκινήτου.

Στο δρόμο, το ανανεωμένο 500Χ δείχνει να κρατάει μία ισορροπία μεταξύ άνεσης και δυναμισμού. Χωρίς να διακρίνεται σε τίποτα από τα δύο, φροντίζει να τα προσφέρει σε ικανοποιητικές ποσότητες, ώστε να μην αφήσει κανένα παραπονεμένο. Εάν μιλάμε για ανοικτό δρόμο, μαζεύει εύκολα χιλιόμετρα και είναι σταθερό και καλοτάξιδο, με ελάχιστους αεροδυναμικούς θορύβους. Και σε πιο σφιχτά κομμάτια όμως, θα ακολουθήσει τις ορέξεις του οδηγού που θα επιλέξει να κινηθεί με μία ταχύτητα κάτω.

Το σύστημα διεύθυνσης είναι σχετικά σβέλτο και προσφέρει αρκετή πληροφόρηση στα χέρια του οδηγού. Ταυτόχρονα, κόβει αρκετά ώστε να διευκολύνει την κίνηση μέσα στα στενά. Για τα φρένα, δεν έχουμε να παρατηρήσουμε κάτι, καθώς κάνουν καλά τη δουλειά τους. Το ίδιο και οι αναρτήσεις, που δεν επιτρέπουν μεγάλες κλίσεις στις στροφές και -στο μέτρο του δυνατού- απορροφούν επιτυχώς τις ανωμαλίες των Ελληνικών δρόμων.

Φτάνοντας στον επίλογο, η ανανεωμένη εκδοχή του 500Χ δεν είναι απλά βελτιωμένη στα σημεία. Είναι βελτιωμένη σε πολλά σημεία. Παρά τα 5 χρόνια που μετράει στην πλάτη του, καταφέρνει να μηδενίσει -σε μεγάλο βαθμό- το κοντέρ, στέκοντας με αξιώσεις μπροστά σε κατά πολύ νεότερες προτάσεις. Με διαχρονικά δυνατό του σημείο το στιλ και την Ιταλική φινέτσα και με ένα κόστος κτήσης που θα χαρακτηρίζαμε λογικό για τα όσα προσφέρει, το όμορφο SUV της Fiat έχει κάθε λόγο να διεκδικεί το μερίδιό του στην αγορά του σήμερα.

Περισσότερες δοκιμές μοντέλων FIAT

Fiat 500Χ 1.3 Firefly DCT 150 PS – Τεχνικα χαρακτηριστικα
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Κυβισμός 1.332 cc
Διάμετρος x διαδρομή 70,0 x 86,5 mm
Διάταξη/κύλινδροι Εμπρός εγκάρσια/ Τετρακύλινδρος
Ισχύς 111 kW (151 PS) / 5.500 rpm
Ροπή 270 Nm (27,5 kgm) / 1.850 rpm
Τροφοδοσία Άμεσος ψεκασμός με Turbo
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 9,1 sec
Τελική ταχύτητα 200 km/h
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Μέση δοκιμής 9,4 lt/100 km
Τυποποιημένη αστική/μικτή/υπεραστική 10,0 / 7,6 / 6,4 lt/100 km
Ρεζερβουάρ 48 lt
Αυτονομία (βάση της κατανάλωσης δοκιμής) 510 km
ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ
Προδιαγραφή Euro 6
Εκπομπή CO2 146 g/km
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Κίνηση Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο Αυτόματο διπλού συμπλέκτη, 6 σχέσεων
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Εμπρός/πίσω Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης / Γόνατα McPherson με εγκάρσιους και διαμήκεις συνδέσμους
ΦΡΕΝΑ
Εμπρός/πίσω Αεριζόμενοι δίσκοι/δίσκοι
ΤΡΟΧΟΙ
Τύπος ελαστικών, διάσταση GoodYear Efficient Grip Performance, 215/55 R17
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ
Διάταξη/υποβοήθηση Κρεμαγιέρα με ηλεκτρομηχανική υποβοήθηση
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος x πλάτος x ύψος 4.269 x 1.796 x 1.595 mm
Μετατρόχιο (εμπρός/πίσω) 1.545/1.545 mm
Μεταξόνιο 2.570 mm
Χώρος αποσκευών 350-1.000 lt
Απόβαρο 1.320 kg
Τιμή πώλησης βασικής έκδοσης μοντέλου δοκιμής: από 22.000€
Ετικέτες

Μιχάλης Κατωπόδης

Ένας ακόμα εραστής της αυτοκίνησης (sic) με προϋπηρεσία σε διάφορα περιοδικά -και sites-αυτοκινήτου.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close
Close