Για όσους θεωρούν πως δεν υπάρχουν περιθώρια βελτίωσης στους κινητήρες θα πρέπει να πούμε πως πέφτουν έξω.
Όσο μικρές και αν είναι αυτές οι βελτιώσεις στους κινητήρες βενζίνης θα είναι αρκετές ώστε να διατηρούνται πιο καθαροί και όσο το δυνατόν πιο οικονομικοί στη λειτουργία τους. Το επόμενο βήμα αφορά στον άμεσο ψεκασμό του καυσίμου (GDI ή Gasoline Direct Injection) και συγκεκριμένα στην αύξηση της πίεσης από τα 200, στα 350 και από εκεί στα 500 bar.
Οι Delphi, Magneti Marelli και Bosch δουλεύουν πάνω στην εξέλιξη της νέας γενιάς συστημάτων GDI που θα παράγει όσο το δυνατόν μικρότερα μικροσωματίδια και οξείδια του αζώτου. Ο υψηλότερος ψεκασμός θα δημιουργεί ένα νέφος καυσίμου από πολύ μικρότερα «σταγονίδια» ώστε να υπάρχει βέλτιστος εξάτμιση τους κατά την καύση.
Τα πρώτα συστήματα υψηλής πίεσης θα μπουν σε μοντέλα παραγωγής σε 2-3 χρόνια, ενώ μέχρι τώρα την βρώμικη δουλειά κάνουν τα φίλτρα GPF. Η Delphi έχει καταφέρει μείωση των μικροσωματιδίων κατά 70% με κοινό αυλό μέγιστης πίεσης 350 bar και στοχεύει σε περαιτέρω μείωση κατά 50% με common rail στα 500 bar.
Κάτι που ακούγεται εύκολο αλλά στην πράξη υπάρχουν και διάφορα προβλήματα, όπως η ανάγκη μεγαλύτερης ενέργειας από το κύκλωμα επιβαρύνοντας την κατανάλωση του κινητήρα. Από την άλλη υπάρχει και το θέμα του έντονου θορύβου της αντλίας λόγω της πολύ υψηλής πίεσης ενώ υπάρχει πάντα και το θέμα της αξιοπιστίας ανάλογα με την ποιότητα καύσιμου.
tinafto?
https://www.speednik.com/wp-content/blogs.dir/1/files/2019/12/holley-introduces-sniper-efi-super-stealth-4150-fuel-injection-2019-12-03_22-13-55_331835-960×576.jpg
Η εξέλιξη στους εμβολοφόρους Μ.Ε.Κ. σχεδόν ολοκληρώθηκε με την ομάδα παρόμοιων κινητήρων όπως οι παρακάτω. Επιχειρούσαν σε μεγάλα ύψη με ΠΟΛΥ αραιή ατμόσφαιρα και έφεραν αξεπέραστο λειτουργικό σχεδιασμό εξαρτημάτων. Η ανάλυση και η περιγραφή των εξαρτημάτων τους καταλαμβάνει πάρα πολλές σελίδες.
Δυστυχώς οι σύγχρονοι κατασκευαστές κινητήρων δεν ακολουθούν σε κανένα σημείο τον σχεδιασμό
των εν λόγω κινητήρων, έχοντας κατά νου, να μας επιβάλουν μία επίπλαστη αίσθηση εξέλιξης.
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/1/1c/Hispano_Suiza_Aircraft_Engine_%2841171373192%29.jpg
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/7/7d/Rolls-Royce_Merlin.jpg
Και ειδικά εδώ
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/4/47/Klimov_VK-105PF.jpg
http://chtz-uraltrac.ru/images/catalog/dvigat/v31mf/v-31mf.jpg
Πολύκαυστος κινητήρας
Ένα μεγάλο
βήμα έγινε εδώ (Θεαματικό βήμα)
800 cc 160 hp Ατμοσφαιρικός Δίχρονος
https://www.snowmobile.com/blog/wp-content/uploads/2017/01/Arctic-Cat-CTEC2-Cutaway-914×1000.jpg
Για να διαπιστώσουμε εξέλιξη σε έναν εμβολοφόρο κινητήρα Μ.Ε.Κ. αυτός πρέπει να ανταποκρίνεται στα παρακάτω σημεία:
Χαμηλή (όλο και πιο χαμηλή) ειδική κατανάλωση από τον προηγούμενο υπό σύγκριση κινητήρα.
Λιγότερα κινούμενα μέρη από τον προηγούμενο υπό σύγκριση κινητήρα
Με τα παραπάνω κριτήρια συνεχώς μειούμενο βάρος
Δυνατότητα τέλειας καύσης υποδεέστερων συμβατικών καυσίμων.
Και φυσικά όσο το δυνατόν λιγότερη εκπομπή ρύπων
Μακροβιότητα.