NEA

Τα Fiat Panda & 500 αποκτούν νέες mild hybrid εκδόσεις

Στα πλάνα του εξηλεκτρισμού της γκάμας της η ιταλική εταιρία ανακοίνωσε τις ήπιες υβριδικές εκδόσεις με τρικύλινδρο κινητήρα.

Οι νέες mild hybrid εκδόσεις βασίζονται στον τρικύλινδρο 1.000άρη κινητήρα βενζίνης Firefly ο οποίος αντικατέστησε τον τετρακύλινδρο των 1,2 λίτρων. Ο κινητήρας αυτός έκανε ντεμπούτο το φθινόπωρο του 2018 και πλέον απέκτησε ένα 12βολτο υβριδικό σύστημα ιμάντα/ γεννήτριας με μπαταρία λιθίου-ιόντων χωρητικότητας 11 Ah (0,132 kWh).

Η απόδοση της mild hybrid έκδοσης 1.0 FireFly είναι στους 70 ίππους και η ροπή στα 92 Nm και ανάλογα με την έκδοση η μείωση της εκπομπής CO2 φτάνει το 30%. H Fiat λέει πως το mild hybrid σύστημα επιτρέπει στον κινητήρα να απενεργοποιηθεί εντελώς σε ταχύτητες κάτω από τα 30 χλμ./ώρα, όπως και σε συνθήκες ρολαρίσματος (cruising). Εννοείται πως υπάρχει ανάκτηση ενέργειας κατά την επιβράδυνση.

Ο κινητήρας χρησιμοποιεί σύστημα συνεχώς μεταβαλλόμενου χρονισμού, ενώ ο χρονισμός πραγματοποιείται μέσω καδένας. Ο σχεδιασμός περιλαμβάνει ένα συμπαγή θάλαμο καύσης, εξωτερική μονάδα EGR (ανακύκλωση καυσαερίων) και υψηλή συμπίεση (12:1) για τη βέλτιστη θερμοδυναμική απόδοση. Ο στροφαλοφόρος που εξελίχθηκε σε συνεργασία με την Teksid (εταιρεία του Ομίλου FCA) είναι κατασκευασμένος από κράμα αλουμινίου και διαθέτει χιτώνια από χυτοσίδηρο με στόχο τη βέλτιστη αντοχή με το ελάχιστο δυνατό βάρος. Αποτέλεσμα είναι το νέο κινητήριο σύνολο να ζυγίζει μόλις 77 κιλά.

Το σύστημα BSG είναι τοποθετημένο απευθείας πάνω στον κινητήρα και κινείται από τον ίδιο ιμάντα που κινεί και τα βοηθητικά περιφερειακά συστήματα. Το νέο σύστημα μετάδοσης έδωσε τη δυνατότητα το μηχανικό σύνολο κινητήρας-κιβώτιο να τοποθετηθούν χαμηλότερα κατά 45χλστ. βελτιώνοντας τη συμπεριφορά του αυτοκινήτου λόγω του χαμηλότερου κέντρου βάρους.

Μέσω σχετικής ένδειξης στον πίνακα οργάνων το σύστημα ενημερώνει τον οδηγό, ενώ κατά τη διάρκεια που το αυτοκίνητο κινείται με απενεργοποιημένο τον κινητήρα η μπαταρία λιθίου αναλαμβάνει να τροφοδοτεί όλα τα υποσυστήματα του αυτοκινήτου εξασφαλίζοντας τα επίπεδο άνεσης και ασφάλειας με μηδενική κατανάλωση καυσίμου.

Οι νέες εκδόσεις ονομάζονται Fiat 500 Hybrid και Fiat Panda Hybrid και συνδυάζονται με χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων. Το λανσάρισμα του πρώτου ξεκινά τον Φεβρουάριο και του δεύτερου τον Μάρτιο. Μέσα στο 2020 θα δούμε και το νέο Fiat 500 Electric που θα είναι εντελώς ηλεκτρικό και θα κατασκευάζεται στο εργοστάσιο της μάρκας στο Τορίνο.

Μια νέα έκφραση της φιλικότητας προς το περιβάλλον στο χώρο της αυτοκινητοβιομηχανίας

Η φιλικότητα προς το περιβάλλον ενισχύεται από μια πρωτοποριακή ιδέα που συνδυάζεται ιδανικά με την τεχνολογία FCA Mild Hybrid και το διαχρονικά πρωτοποριακό χαρακτήρα των Fiat Panda και Fiat 500. Για πρώτη φορά στο χώρο της αυτοκινητοβιομηχανίας οι επενδύσεις των καθισμάτων είναι κατασκευασμένες από “SEAQUAL® YARN” ένα συνθετικό ύφασμα πιστοποιημένο από την SEAQUAL INITIATIVE που κατασκευάζεται από ανακυκλωμένο πλαστικό, το οποίο προέρχεται κατά 10% από τη θάλασσα και 90% από τη στεριά.

Το SEAQUAL YARN κατασκευάζεται μετατρέποντας τα πλαστικά που συλλέγονται από τη θάλασσα σε νήμα και στη συνέχεια σε ύφασμα. Κατά τη φάση δημιουργίας του υφάσματος το πλαστικό από τις θάλασσες συνδυάζεται με ίνες φυσικής προέλευσης και από άλλα ανακυκλωμένα υλικά.

H Fiat συνεργάζεται με την SEAQUAL INITIATIVE με στόχο τον καθαρισμό των θαλασσών και την ανάληψη πρωτοβουλιών που θα αποτρέπουν την περαιτέρω ρύπανση. Η «πράσινη» διαδικασία παραγωγής ολοκληρώνεται με την εφαρμογή φιλικών προς το περιβάλλον βαφών που ελαχιστοποιούν τη χρήση νερού και ηλεκτρικής ενέργειας. Με αυτό τον τρόπο η Hybrid Launch Edition των Fiat 500 και Fiat Panda καλύπτει με σφαιρικό τρόπο την ανάγκη για μια όσο το δυνατόν φιλικότερη προς το περιβάλλον μετακίνηση.

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά.

Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock.

Το caroto team σας ευχαριστεί!