Μετά τις σχετικές ανακοινώσεις για την προώθηση της ηλεκτροκίνησης και τις επιδοτήσεις έχει μεγάλο ενδιαφέρον να δούμε τι ηλεκτρικό αυτοκίνητο μπορεί να αγοράσει κανείς.
Στον παρακάτω πίνακα μπορείτε να δείτε τις τιμές των ηλεκτρικών αυτοκινήτων που διατίθενται στη χώρα μας. Επίσης μπορείτε να δείτε μια εκτίμηση για την τιμή τους με την επιδότηση του 20% (από 15%). για όσα ηλεκτρικά έχουν τιμή προ φόρων έως τα 30.000€. Το ανώτατο όριο της επιδότησης θα είναι τα 6.000€ (από 5.500€).
UPDATE:
- Για αμιγώς ηλεκτροκίνητο ΙΧ αξίας έως 30.000€: Οικολογικό bonus 20% επί της λιανικής τιμής προ φόρων και έως 6.000€
- Για αμιγώς ηλεκτροκίνητο ΙΧ από 30.000 έως 50.000€: Οικολογικό bonus 15% επί της λιανικής τιμής προ φόρων και έως 6.000€
- Για αγορά και εγκατάσταση έξυπνου οικιακού σημείου επαναφόρτισης: Οικολογικό bonus 500€
- Για αγορά ηλεκτρικού δικύκλου/ τρίκυκλου: Οικολογικό bonus 20% επί της αξίας αγοράς και έως 800€
- Ηλεκτρικό ποδήλατο: Οικολογικό bonus 40% επί τις αξίας αγοράς και έως 800€
- Προαιρετική αντικατάσταση παλαιού οχήματος/ δικύκλου: Οικολογικό bonus 1.000€ και 400 €αντίστοιχα
Ηλεκτρικό αυτοκίνητο | Λιανική Τιμή πώλησης | Ποσοστό επιδότησης επί της ΛΤΠΦ |
Skoda Citigoe iV | 22.300 | 20% |
Smart EQ fortwo coupe | 23.000 | 20% |
VW eUP! | 23.300 | 20% |
Smart EQ forfour | 25.675 | 20% |
Smart EQ fortwo cabrio | 28.940 | 20% |
Opel Corsa-e | 29.890 | 20% |
Peugeot e-208 | 29.900 | 20% |
Mini Cooper SE | 33.900 | 20% |
Nissan Leaf | 33.990 | 20% |
VW e-Golf | 34.200 | 20% |
Honda e | 35.990 | 20% |
Hyundai Kona Electric | 37.990 | 15% |
Nissan e-NV200 | 37.990 | 15% |
Volkswagen ID.3 | 39.600 | 15% |
BMW i3 | 41.300 | 15% |
BMW i3s | 45.050 | 15% |
Tesla Model 3 | 46.990 | 15% |
Audi e-tron | 73.070 | |
Mercedes EQC 400 | 80.700 | |
Tesla Model S | 84.990 | |
Jaguar i-Pace | 85.300 | |
Tesla Model X | 90.990 | |
Porsche Taycan turbo | 159.400 | |
Porsche Taycan turbo S | 185.456 |
Συνολικά το κόστος αγοράς ηλεκτρικού αυτοκινήτου μειώνεται κατά μέσο όρο κατά 25%, όφελος στο οποίο προστίθεται το σημαντικά μειωμένο κόστος χρήσης (για καύσιμα και συντήρηση) σε σχέση με τα συμβατικά οχήματα. Αναλυτικά, τα μέτρα για την ηλεκτροκίνηση έχουν ως εξής:
- Για τα ΙΧ, έκπτωση ίση με το 15% της λιανικής τιμής προ φόρων με όριο τα 5.500 ευρώ συν 500 ευρώ για την (προαιρετική) εγκατάσταση φορτιστή. Επιπλέον, εξαίρεση του ηλεκτρικού αυτοκινήτου από τα τεκμήρια. Το μπόνους εφαρμόζεται μόνο για ηλεκτρικά (όχι για υβριδικά ΙΧ).
- Για τα σκούτερ, 20% της λιανικής τιμής προ φόρων με όριο τα 800 ευρώ.
- Για τα ποδήλατα, 40% της αξίας με όριο επίσης τα 800 ευρώ, ποσό που μπορεί να καλύψει μέχρι και το 50% της τελικής αξίας.
- Αν η αγορά νέου συνδυάζεται με την απόσυρση του παλιού ΙΧ ή μοτοσυκλέτας, θα καταβάλλεται επιπλέον μπόνους απόσυρσης, ύψους 1.000 και 400 ευρώ αντίστοιχα.
- Για την αγορά και μίσθωση ηλεκτρικών οχημάτων από εταιρείες προβλέπεται αυξημένη έκπτωση της δαπάνης από τα έσοδα. Στην περίπτωση των εταιρικών οχημάτων επιδοτείται και η απόκτηση υβριδικών (όχι μόνο ηλεκτρικών) οχημάτων. Το επιπλέον ποσοστό έκπτωσης είναι αντίστοιχα 50% για ηλεκτρικά και 30% για υβριδικά επί της πραγματικής δαπάνης (π.χ. αν το μηνιαίο μίσθωμα είναι 300 ευρώ, θα εκπίπτουν 450 ή 390 ευρώ αντίστοιχα) και η παραχώρηση στον εργαζόμενο δεν θα φορολογείται ως παροχή σε είδος.
Τα κίνητρα αγοράς προστίθενται στο όφελος από το μειωμένο κόστος χρήσης του ηλεκτρικού οχήματος. Σύμφωνα με τα σχετικά στοιχεία το κόστος καυσίμου για 10.000 χιλιόμετρα που είναι κατά μέσο όρο 1.200 ευρώ για βενζινοκίνητα, πέφτει στα 420 ευρώ για τα ηλεκτρικά (ή 220 ευρώ αν η φόρτιση γίνεται με νυχτερινό τιμολόγιο). Αντίστοιχα με 50 ευρώ ο κάτοχος συμβατικού αυτοκινήτου μπορεί να διανύσει 420 χιλιόμετρα, ενώ για το ηλεκτρικό η απόσταση ανεβαίνει στα 1.190 χλμ. (2.270 χλμ. με νυχτερινό τιμολόγιο ρεύματος). Επιπλέον το ηλεκτρικό όχημα απαλλάσσεται από τέλη κυκλοφορίας, θα σταθμεύει δωρεάν στους δημόσιους χώρους και έχει χαμηλότερο κόστος σέρβις (ενδεικτικά, 100 ευρώ έναντι 350 ευρώ για τα συμβατικά), σύμφωνα με το ΑΠΕ.