ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ

Ανάκτηση ενέργειας πέδησης: Όταν το γκάζι γίνεται φρένο [vid]

Στα επόμενα χρόνια οι οδηγοί θα πρέπει να εξοικειωθούν με την πιο συχνή χρήση του ενός πεντάλ. Για χάρη της ανάκτησης ενέργειας κατά την επιβράδυνση.

Στα επόμενα χρόνια όλο και περισσότερα αυτοκίνητα θα έχουν μόνο δύο πεντάλ. Αυτό του συμπλέκτη θα μας αποχαιρετά, όχι επειδή εταιρίες όπως η Mercedes αποφάσισαν να καταργήσουν τα χειροκίνητα κιβώτια, αλλά επειδή όλα τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι αυτόματα. Έτσι, θα υπάρχει το πεντάλ του φρένου και του γκαζιού.

Εδώ να πούμε πως όλα τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα έχουν σύστημα ανάκτησης ενέργειας κατά την επιβράδυνση. Δεν πρόκειται για μια νέα τεχνολογία. Το 1967 υπήρξε το ηλεκτρικό πρωτότυπο AMC Amitron που είχε παρουσιαστεί στις ΗΠΑ και είχε προκαλέσει ιδιαίτερη αίσθηση για το προηγμένο σύστημα πέδησης με ανάκτηση ενέργειας.

Μια λειτουργία που υπάρχει σε κάθε υβριδικό μοντέλο και που είναι πιο έντονη σε κάθε ηλεκτρικό. Ουσιαστικά, όταν ο οδηγός πατά φρένο μία ξεχωριστή μονάδα ελέγχου δίνει εντολή σε ένα ή δύο ηλεκτρικά μοτεράκια στους άξονες (ή τα ημιαξόνια) να παίρνουν κίνηση και να παράγουν ηλεκτρική ενέργεια ως γεννήτριες ανακτώντας τη στην μπαταρία.

Στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα η ανάκτηση ενέργειας είναι αυτόματη. Ωστόσο, αν ο οδηγός θέλει να πετύχει μεγαλύτερη recuperation (ανάκτηση) τότε μπορεί να επέμβει χειροκίνητα. Για παράδειγμα, στην Mercedes EQC ή στο Audi E-Tron υπάρχουν τα paddles στο τιμόνι όπου τραβώντας το αριστερό το αυτοκίνητο επιβραδύνει πιο έντονα (υπάρχουν τρεις βαθμίδες). Με το δεξί επαναφέρει την επιβράδυνση στο νορμάλ επίπεδο.

Πολύ ενδιαφέρον έχει πως στο μεγαλύτερο βαθμό ανάκτησης ουσιαστικά το αυτοκίνητο επιβραδύνει τόσο πολύ που δεν χρειάζεται να πατάς φρένο. Πρόκειται για μια λειτουργία γνωστή ως «one pedal» (όπως το e-pedal του Nissan Leaf.)

Με άλλα λόγια μπορείς να κινείσαι πιέζοντας μόνο το πεντάλ του γκαζιού και να ισορροπείς μεταξύ επιτάχυνσης και επιβράδυνσης πετυχαίνοντας βέλτιστη κατανάλωση και ταυτόχρονα ανάκτηση ενέργειας. Εννοείται πως όταν ο οδηγός θέλει να φρενάρει απότομα θα πρέπει να πατήσει το πεντάλ του φρένου.

Κάπως έτσι στο μέλλον θα συνηθίσουμε να οδηγούμε με ένα διαφορετικό στιλ οδήγησης με προτεραιότητα στην οικονομία της ενέργειας και στην βέλτιστη διαχείρισή της.

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Ένα σχόλιο

  1. Καλά τα λένε ή δεν τα λένε καλά; Επειδή πολλοί ενδιαφερόμενοι έχουν επενδύσει πάρα πολλά σε αυτήν την λειτουργία όπως η “ανησυχία” για το υψηλό κόστος φόρτισης των τεραστίων διαστάσεων συσσωρευτών και το υπερβολικό βάρος των ηλεκτρικών οχημάτων και κυρίως οι διαστημικές τιμές πώλησης των ηλεκτρικών οχημάτων, καλό θα είναι να μας πληροφορήσουν για το ποσοστό ενέργειας ανάκτησης μέσω πέδησης.
    Σύμφωνα με μετρήσεις το ποσοστό ενέργειας ανάκτησης μέσω πέδησης, είναι λίγο περισσότερο από το 5% της ενέργειας κίνησης του οχήματος.
    Ας μην μας παρηγορούν με τα οφέλη αυτής της κατά τα άλλα απαραίτητης λειτουργίας στα ηλεκτρικά οχήματα.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά.

Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock.

Με αγάπη από την caroto team.