NEA

Plug-in υβριδικά: Οι εταιρικές πωλήσεις εκτοξεύουν την ζήτηση στα ύψη!

Οι πωλήσεις των plug-in υβριδικών μοντέλων στους πρώτους επτά μήνες στην Ευρώπη ανέβηκαν κατά 145% σε σύγκριση με το αντίστοιχο περσινό διάστημα. Και αυτό γίνεται χάρη κυρίως στις σημαντικές ελαφρύνσεις που παρέχουν οι κυβερνήσεις αλλά και τις προσφορές που κάνουν οι εταιρίες ενώπιον των προστίμων για τους ρύπους.

Πάντως δεν είναι όλα ρόδινα, καθώς όχι μόνο οι πωλήσεις τους εξαρτώνται από τα κίνητρα των κυβερνήσεων (τα οποία μπορεί κάποια στιγμή να σταματήσουν) αλλά και γιατί όλο και περισσότεροι αμφιβάλλουν δημόσια για τα νούμερα κατανάλωσης και εκπομπών ρύπων που ανακοινώνουν.

Μόνο μέσα στον Ιούλιο πωλήθηκαν περίπου 230.000 τέτοια μοντέλα, καθιστώντας την Ευρώπη την μεγαλύτερη αγορά για τα PHEV. Και εδώ όπως είναι αναμενόμενο, τα compact SUV ήταν η κυρίαρχη κατηγορία σύμφωνα με την JATO Dynamics. Πρώτο ήταν και πάλι το Mitsubishi Outlander όμως πλέον απειλείται σοβαρά από το αντίστοιχο Ford Kuga.

To πρωτόκολλο WLTP είναι γενναιόδωρο με τα plug-in υβριδικά, ιδίως εκείνα που έχουν μεγαλύτερες μπαταρίες, με αποτέλεσμα να βγάζει περί τα 40 με 50 g/Κm διοξείδιο του άνθρακα και να κατεβάζει τους μέσους όρους των ρύπων των εταιριών.

Όμως η ενσωμάτωση ενός ηλεκτρικού συστήματος κίνησης προσθέτει εκτός από βάρος και τουλάχιστον 5.000 ευρώ έξτρα στην τιμή του αυτοκινήτου. Προς το παρόν βοηθούν τα κίνητρα (που για παράδειγμα στην Γερμανία φθάνουν έως και τα 6.750 ευρώ).

Οι αναλυτές της αγοράς πιστεύουν ότι οι πωλήσεις τους για φέτος θα φθάσουν πάνω από το μισό εκατομμύριο μονάδες και τις 830.000 μονάδες του χρόνου, όταν το 2019 είχα μόλις ξεπεράσει τις 200.000. Το 2022 όμως η ταχύτατη αυτή ανάπτυξη να μειωθεί αρκετά, καθώς θα μπαίνουν στο παιχνίδι όλο και πιο αξιόλογα και μεγαλύτερη αυτονομία καθαρόαιμα ηλεκτρικά μοντέλα.

Οι φωνές αντίδρασης απέναντι στα PHEV έχουν ως κύριο αντικείμενο ότι αφ’ ενός δεν είναι τόσο οικονομικά όσο ανακοινώνεται. Και αφ’ ετέρου οι ιδιοκτήτες τους δεν μπαίνουν στην διαδικασία της φόρτισης και της χρήσης ηλεκτρικής ενέργειας, με αποτέλεσμα και λόγω του αυξημένου βάρους να έχουν πολύ μεγαλύτερη κατανάλωση και ρύπους από ένα αντίστοιχο κανονικό μοντέλο.

Μία πρόσφατη έρευνα έδειξε ότι ένα μέσο plug in υβριδικό εκπέμπει 117 g/Km διοξείδιο του άνθρακα και όχι τα 44 g/km που δείχνουν οι προδιαγραφές τους. Όπως αποδείχτηκε οι οδηγοί τους όχι μόνο δεν τα φορτίζουν ενώ παρατήρησαν ότι και ο κινητήρας εσωτερικής καύσης δουλεύει πολύ περισσότερο ακόμα και σε ΕV λειτουργία όταν συντρέχουν διάφοροι παράγοντες, όπως η χαμηλή θερμοκρασία περιβάλλοντος.

Οι ευρωπαϊκές κυβερνήσεις γνωρίζουν αυτό το φαινόμενο και είναι έτοιμες να αντιδράσουν με μείωση των κινήτρων προς όφελος των αμιγώς ηλεκτρικών, κάτι που ήδη έχει κάνει η Ολλανδία και μελετά και η Γαλλία. Όμως σε αυτή την φάση είναι εξαιρετικά δύσκολο και μάλλον λάθος να ανακόψουν την πορεία μιας αγοράς που τόσο ταλαιπωρήθηκε φέτος από την πανδημία του κορωναϊού.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button