ΔΟΚΙΜΕΣ

Seat Leon 1.5 TSI vs VW ID.3 1st Edition: H ώρα της αλήθειας [test drive]

Βενζίνη ή ρεύμα; Συμβατικό ή ηλεκτρικό αυτοκίνητο. Στα χέρια μας έτυχε να βρεθούν την ίδια περίοδο δύο ολοκαίνουργια μοντέλα και μπαίνουμε στον πειρασμό να τα βάλουμε το ένα απέναντι στο άλλο. Ας τα δούμε.


Seat Leon 1.5 TSI FR

Από την πρώτη στιγμή το Leon έχει ταυτιστεί με τον ισορροπημένο hatch χαρακτήρα του και στη νέα του γενιά το στοιχείο αυτό γίνεται ακόμη πιο έντονο. Σχεδιαστικά οι φωτογραφίες το αδικούν αφού από κοντά είναι πολύ πιο όμορφο και ειδικότερα σε αυτό το όμορφο μεταλλικό κόκκινο και στην έκδοση FR της δοκιμής μας. Το σχήμα του αποτελεί μια πολύ πετυχημένη εξέλιξη του προηγούμενου με το μπροστινό μέρος να δείχνει όσο δυναμικό χρειάζεται. Στο πίσω υπάρχει ένα σχεδιαστικό τρικ με μια ρίγα να γεφυρώνει τα δύο πίσω φωτιστικά σώματα.

Από πλευράς διαστάσεων το μήκος του νέου Leon έχει αυξηθεί κατά 8,6 εκατοστά, ενώ το πλάτος του κατά 1,6 εκ. συντελώντας σε ένα πιο δυναμικό παρουσιαστικό. Όσο για το ύψος η διαφορά των 3 χιλιοστών θεωρείται αμελητέα. Εκεί που είναι αισθητή η διαφορά είναι στο μεταξόνιο των 2.686 χλστ. το οποίο είναι κατά 50 χλστ. μεγαλύτερο από του Golf. Το όφελος γίνεται άμεσα αντιληπτό με το που θα βρεθείς στα πίσω καθίσματα και θα βολευτείς πολύ άνετα. Όσο για τους χώρους το πορτμπαγκάζ χωρά 380 λίτρα, παρόλο που έχει ψηλό κατώφλι φόρτωσης.

Περνώντας στις εμπρός θέσεις υπάρχει ένα ταμπλό με προσεγμένα ποιοτικά πλαστικά (σκληρά υπάρχουν μόνο εκεί που πρέπει) και την γνωστή συνταγή, με τις δύο έγχρωμες οθόνες. Αυτή του πίνακα οργάνων 10,25’’ (στάνταρ στο FR) και πλήρως παραμετροποιήσημη με διάφορες θεματικές ενότητες, ενώ η touch-screen 8,25’’ ή 10’’. Στην βάση της οθόνης υπάρχουν κάποιοι βασικοί διακόπτες, αλλά θα προτιμούσα τουλάχιστον για τον κλιματισμό να υπάρχουν επιπλέον ξεχωριστοί και όχι να ρυθμίζεται μέσα από το μενού. Οι θήκες είναι βολικές (θα προτιμούσα λίγο πιο αραιωμένες τις δύο για τα ποτήρια), υπάρχει πλήρης συνδεσιμότητα και κατά το νέο πρότυπο θύρες USB-C. Σε γενικές γραμμές ο διάκοσμος του Leon είναι ευχάριστος, άνετος και σύγχρονος με τις κόκκινες λεπτομέρειες αλά FR (όπως οι ραφές) να τονίζουν το σπορ στοιχείο του FR. Θα το προτιμούσα με το κλασικό χειρόφρενο (και όχι με ηλεκτρονικό).

Δεν χρειάζεται να μαντέψει κανείς πως το νέο Leon βασίζεται στην πλατφόρμα και τα μηχανικά μέρη του νέου Golf και των λοιπών συγγενικών μοντέλων. Έτσι, κάτω από το καπό υπάρχει ο αξιόλογος 1.5 TSI (με δυνατότητα απενεργοποίησης κυλίνδρων) που αποδίδει 150 ίππους και τους απλώνει στρωτά και γλυκά σε όλο το εύρος των στροφών του. Ειδικά στο πρόγραμμα Sport το μοτέρ έχει πολύ καλή απόκριση, ενώ στο Eco μπορείς να πετύχεις κάποια μεγαλύτερη εξοικονόμηση καυσίμου από τα 7,5 λίτρα/100 χλμ. που κατέγραψε περισσότερο κινούμενος με το Normal.

Από εκεί και πέρα το Leon FR είναι ένα αυτοκίνητο που χαίρεσαι να το οδηγείς ικανοποιώντας τις σπορ ορέξεις σου. Η ανάρτηση έχει χαμηλώσει κατά 15 χλστ. και είναι λίγο σφιχτή αλλά δίχως να κουράζει και παρά τις 18άρες ζάντες. Η ποιότητα κύλισης είναι πολύ καλή για το σπορ setup του αυτοκινήτου, το τιμόνι είναι ακριβέστατο και ο επιλογέας κουμπώνει σβέλτα. Το Leon FR περνά από τις στροφές γλυκά και με σιγουριά, ενώ ταξιδεύει ήσυχα και με πολύ καλές ρεπρίζ. Ταυτόχρονα είναι άνετο και ευρύχωρο. Κάτι άλλο;

photos: nmarinopoulos


Volkswagen ID.3 Pro 1st Edition 58 kWh

Το ID.3 είναι ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο, όπως ίσως να καταδεικνύει και η κάπως μεταμοντέρνα σχεδίαση του αμαξώματος με την διχρωμία. Πρόκειται για το πρώτο μοντέλο της σειράς ID που βασίζεται στο πλαίσιο MEB (αποκλειστικά για EV) που με την πρώτη ματιά τραβά αμέσως την προσοχή στο δρόμο και όχι μόνο από το έντονο τιρκουάζ χρώμα του. Η μάσκα του είναι κλειστή, οι 19άρες ζάντες έχουν ένα ιδιαίτερο σχέδιο και το πίσω μέρος με μαύρο αλά up! στην πόρτα κάνουν την διαφορά.

Από κοντά το ID.3 δεν έχει τίποτε το «εξωγήινο» αφού η φουτουριστική αεροδυναμική του αύρα δεν ξενίζει και την συνηθίζεις. Από πλευράς διαστάσεων είναι σαν ένα υπερυψωμένο hatchback (για να χωρά και η συστοιχία των μπαταριών στο δάπεδο) με μήκος στα 4,26 μέτρα. Και παρόλο που είναι κοντύτερο από το Leon έχει μικρότερους προβόλους αλλά μακρύτερο μεταξόνιο για να προσφέρει καλούς χώρους για τους πίσω επιβάτες με flat δάπεδο και 385 λίτρα για τις αποσκευές.

Η αλήθεια πάντως είναι πως για τα τόσα που έχουμε ακούσει για τα ηλεκτρικά οι χώροι αν δεν είναι ισάξιοι είναι ελάχιστα μεγαλύτεροι από του Leon. Οπότε τα περί ανωτερότητας για τους χώρους των EV σε σχέση με τα συμβατικά αυτοκίνητα δεν ισχύουν και τόσο. Το ταμπλό, πάντως, έχει μια μίνιμαλ άποψη που σου δίνει μεμιάς το ηλεκτρικό στίγμα. Με το που κάθεσαι το μόνο που χρειάζεται είναι να πιέσεις το διακόπτη εκκίνησης.

Κάτι που συνάντησα για πρώτη φορά είναι πως με το που πατάς το πεντάλ φρένο ενεργοποιείται το σύστημα εκκίνησης δίχως να απαιτείται να πατήσεις κάποιο start διακόπτη. Αν αφήσεις το πεντάλ τότε το ID.3 θα κινηθεί ελαφρώς προς τα εμπρός, ήρεμα και αθόρυβα. Όταν ολοκληρώσεις την διαδρομή σου πιέζεις το «P» (δεν υπάρχει ξεχωριστός διακόπτης για χειρόφρενο) και όταν αφήσεις το φρένο τότε όλα σβήνουν αυτόματα, ανοίγεις την πόρτα για να φύγεις και κλειδώνει αυτόματα.

Σχετικά με τα πλαστικά υπάρχουν αρκετά μαλακά, αλλά δίχως να απουσιάζουν και τα σκληρά. Γενικά η ποιότητα κατασκευής είναι προσεγμένη και με καλό φινίρισμα, δίχως να έχεις κάτι να προσάψεις αλλά και δίχως να εντυπωσιάζεσαι. Το βράδυ o εσωτερικός φωτισμός δημιουργεί ένα ζεστό περιβάλλον.

Ο οδηγός έχει μπροστά του μια μικρή οθόνη 5,3’’ με μόνο της βασικές(!) πληροφορίες, ενώ δεξιά του ο επιλογέας κίνησης μας παραπέμπει στο BMW i3. Σχετικά με την touch-screen 10’’, αυτή μας παραπέμπει ευθέως στο νέο Golf με το χαρακτηριστικό μενού (εδώ υπάρχει και η σχετική EV πλούσια πληροφόρηση) και το slider, αλλά και την απουσία βασικών διακοπτών που θα έκαναν πιο εύκολη την παραμονή. Πάντως, τα χειριστήρια στο τιμόνι με την απτή ανάδραση είναι βολικά. Επίσης, υπάρχουν οι διακόπτες αφής αριστερά στο ταμπλό (όπως στα Golf και Leon), ενώ κάτι που ξενίζει είναι η ύπαρξη δύο μόνων διακοπτών για τα παράθυρα. Για τον έλεγχο των πίσω ο οδηγός πρέπει να ακουμπήσει την ένδειξη Rear και αν την κρατήσει παρατεταμένα τότε ανοίγουν και κλείνουν και τα τέσσερα παράθυρα μαζί. Εντυπωσιακό, δε λέω, αλλά όχι και τόσο πρακτικό.

Και πάμε στο σύστημα πρόωσης με τον ηλεκτροκινητήρα 204 ίππων και την μονοβάθμιο μετάδοση να είναι όλα μαζί στο πίσω μέρος. Η μπαταρία έχει net χωρητικότητα 58 kWh (υπάρχει και μεγαλύτερη 77 kWh ή και η βασική 45 kWh που θα έρθει αργότερα) με αυτονομία WLTP 420 χιλιομέτρων. Ο ενσωματωμένος φορτιστής δεν είναι ο βασικός 7,4 kW, αλλά ο μεγαλύτερος 11 kW που προσφέρει την δυνατότητα ταχύτερης φόρτισης σε wallbox (550€ κοστίζει της VW) ή σε δημόσιο σημείο. H ταχυφόρτιση DC για μια ωρίτσα έχει μέγιστη ισχύ 100 kW, ενώ αντίθετα σε σπιτική σούκο 2,3 kW απαιτούνται 27 ώρες. Πάντως, σε κάθε περίπτωση η μπαταρία δεν πρέπει να φορτίζει πάνω από το 80% για λόγους μακροζωίας και για αυτό είναι πολύ βολικό το όριο που μπορεί να θέσει από το μενού ο οδηγός.

photos: nmarinopoulos


H ώρα της αλήθειας…

Η αλήθεια είναι αυτή που πάνω-κάτω γνωρίζουν όσοι ενημερώνονται και παρακολουθούν τα όσα εξελίσσονται στον χώρο του αυτοκινήτου. Εσκεμμένα δεν αναφέρθηκα στο πως πάει το ID.3 στον δρόμο για έναν απλό λόγο, επειδή πάει όπως όλα τα καλοστημένα ηλεκτρικά. Λόγω του πισωκίνητου setup του μου θύμισε αρκετά το i3 με την διαφορά πως εδώ έχουμε να κάνουμε με ένα καλύτερα στημένο σύνολο και με μια ανάρτηση που απορροφά σα σφουγγάρι τις ανωμαλίες του οδοστρώματος. Και όπως κάθε ηλεκτρικό κινείται επιταχύνει ταχύτατα, κινείται αθόρυβα και εντυπωσιακά σταθερά στις υψηλές ταχύτητες με κορυφαία ποιότητα κύλισης.

Για τα φρένα δεν έχω να πω κάτι το μεμπτό, τα ταμπούρα έχουν το λόγο τους (επειδή υπάρχει η επιβράδυνση ανάκτησης και επειδή θα είχαν την ίδια απόδοση με δίσκους). Μου προκαλεί πάντως εντύπωση πως από το ID.3 απουσιάζουν κάποια πραγματάκια, όπως για παράδειγμα η ανάκτηση ενέργειας σε διαφορετικά επίπεδα μιας και υπάρχει μόνο η επιλογή B που δεν ανταποκρίνεται και τόσο στην  οδήγηση one pedal. Κάτι άλλο που μου έκανε εντύπωση είναι οι χώροι που δεν έχουν διαφορά από αυτούς του Leon.

Το οποίο μπροστά στο ID.3 μπορεί να μοιάζει τεχνολογικά ως κάτι που παρέρχεται αλλά που ωστόσο έχει και σημαντικά πλεονεκτήματα. Το πρώτο και βασικότερο είναι η διαφορά στην τιμή πώλησης, ειδικά στην περίπτωση που δεν υπάρχει επιδότηση. Είναι μεγάλη η διαφορά. Το άλλο αφορά στον ολιγόλεπτο ανεφοδιασμό και στην ξέγνοιαστη αυτονομία αφού μπορείς να γεμίσεις και πάλι γρήγορα σε αντίθεση με το ID.3 και οποιοδήποτε άλλο EV.

Στον αντίποδα το ID.3 μπορεί να είναι ακριβότερο αλλά το κόστος σέρβις σε βάθος πενταετίας είναι το μισό από ότι στο Leon. Ξεχάστε τα λάδια, τον δίσκο/ πλατό κλπ., ο ηλεκτροκινητήρας δεν θέλει καμία συντήρηση. Επίσης, το κόστος χρήσης είναι έως πέντε φορές χαμηλότερο από ότι σε ένα συμβατικό αυτοκίνητο όπως το Leon. Όσο για τις μπαταρίες έχουν εγγύηση 8 χρόνια ή 160.000 χιλιόμετρα, αλλά έρευνες έχουν δείξει πως χάνουν 1-3% της απόδοσής του κάθε χρόνο. Μια καλή ερώτηση θα ήταν: Ποιο πιστεύετε πως θα έχει μεγαλύτερη αξία μεταπώλησης μετά από 10 χρόνια και με δεδομένη την εξέλιξη των EV; Ίσως αυτός να είναι ένας καλός λόγος σήμερα να προτιμήσει κανείς το Leon.

Τα ηλεκτρικά είναι γρήγορα. Πολύ γρήγορα. Αυτό όμως είναι ένα συστατικό από την οδηγική απόλαυση που έχει και το Leon, έστω και με πιο ήπια γεύση. Βλέπετε δεν μετρούν μόνο τα νούμερα αλλά και η συμμετοχικότητα. Στο ID.3 όταν κινείσαι σβέλτα το νιώθεις κάπως περίεργα. Δεν είναι μόνο το βάρος, νιώθεις σα να λείπουν κάποια που έχεις μάθει. Να ακούς το μοτέρ, να αλλάζεις ταχύτητες, να χορταίνεις το στροφόμετρο, να στρίβεις όπως έρχεσαι. Ηλεκτρικά σαν το ID.3 μου μοιάζουν σαν λευκές συσκευές. Πατάς το γκάζι, φεύγεις.. απλά κάνεις άνετα, αθόρυβα και ξεκούραστα την δουλειά σου με το χαμηλότερο κόστος χρήσης και με σεβασμό στο περιβάλλον. Μπορεί να ακούγομαι κάπως «γερό-παράξενος», αλλά σήμερα και ανάμεσα στους δύο τύπους αυτοκινήτου θα επέλεγα το Leon. Για πολλούς πρακτικούς και συναισθηματικούς λόγους. Σε μια πενταετία ίσως και να έχω αλλάξει γνώμη. Να ΄μαστε προπάντων γεροί και υγιείς… εδώ θα είμαστε για να τα πούμε και τότες…

Περισσότερες δοκιμές μοντέλων SEAT

Περισσότερες δοκιμές μοντέλων VOLKSWAGEN

Τεχνικα χαρακτηριστικα
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ Seat Leon FR 1.5 TSI  VW ID.3 1st Edition 58 kWh
  Βενζίνης 1.498 cc, άμεσος ψεκασμός, υπερτροφοδότηση Ηλεκτρικός μόνιμου μαγνήτη
Διάταξη τετρακύλινδρος/ εμπρός εγκάρσια πίσω εγκάρσια
Ισχύς 110 kW (150 PS) / 5.000-6.000 rpm 150 kW (204 PS)
Ροπή 250 Nm (25,5 kgm) / 1.500-3.500 rpm 310 Nm (31,6 kgm)
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 8,4 sec 7,3 sec
Τελική ταχύτητα 221 km/h 160 km/h
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Μέση δοκιμής 7,5 lt/100 km 18 kWh/100 km (στο Normal) 
Μέση τυποποιημένη WLTP 5,8 lt/100 km 15,5 kWh/100 km
  Ρεζερβουάρ: 45 lt Μπαταρία: 58 kWh, Φόρτιση 11 kW: 6,25 h, 7,4 kW: 9,5 h
Αυτονομία Εργοστασιακή: 775 km
Δοκιμής: 600 km

Εργοστασιακή: 425 km
Δοκιμής: 320 km

ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ
Προδιαγραφή Euro 6 Μηδενικών ρύπων
Εκπομπή CO2 133 g/km (WLTP) – g/km
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Κίνηση Στους εμπρός τροχούς Στους πίσω τροχούς
Κιβώτιο Μηχανικό 6 σχέσεων Αυτόματο 1 σχέσης
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Εμπρός/πίσω Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης / Ημιάκαμπτος άξονας Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης / Πολλαπλοί σύνδεσμοι
ΦΡΕΝΑ
Εμπρός/πίσω Αεριζόμενοι δίσκοι /ταμπούρα Αεριζόμενοι δίσκοι/ταμπούρα
ΤΡΟΧΟΙ
Τύπος ελαστικών, διάσταση Bridgestone Turanza T005, 225/40 R18 Bridgestone Turanza Eco, 215/50 R19
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ
Διάταξη/υποβοήθηση Κρεμαγιέρα με ηλεκτρομηχανική υποβοήθηση Κρεμαγιέρα με ηλεκτρομηχανική υποβοήθηση 
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος x πλάτος x ύψος 4.368×1.800×1.456 mm 4.261×1.809×1.568 mm
Μετατρόχιο (εμπρός/πίσω) 1.545 / 1.516 mm 1.548/ 1.525 mm
Μεταξόνιο 2.686 mm 2.770 mm
Χώρος αποσκευών 380 lt 385 lt
Απόβαρο 1.316 kg 1.794 kg
ΤΙΜΕΣ ΠΩΛΗΣΗΣ
Βασική έκδοση μοντέλου κινητήρα & εξοπλισμού

από 22.290€ (18.190€ η βασική 1.0 TSI)

από 39.600€ (από 34.810€ με την επιδότηση)

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά. Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock. Το caroto team σας ευχαριστεί!